• Anonym (Eria)

Var det verkligen ditt livs lyckligaste dag?

Det sägs ju ofta att dagen ens barn föds är den lyckligaste i ens liv, men frågan är om detta är lite förstorat? Mitt barns födsel var livsomvälvande, lite chockartat men absolut inte den dag jag känt mig lyckligast. Min man känner precis likadant vilket var intressant att höra få man alltid hör "det var den lyckligaste dagen i mitt liv".

Så låt oss höra era åsikter!

• Svar på tråden Var det verkligen ditt livs lyckligaste dag?
  • Johnnyorange
    "A new day
    I was waiting for so long
    For a miracle to come
    Everyone told me to be strong
    Hold on and don't shed a tear
    Through the darkness and good times
    I knew I'd make it through
    And the world thought I had it all
    But I was waiting for you
    Hush now
    I see a light in the sky
    Oh, it's almost blinding me
    I can't believe
    I've been touched by an angel with love
    Let the rain come down and wash away my tears
    Let it fill my soul and drown my fears
    Let it shatter the walls for a new, new sun
    A new day has come
    Where it was dark now there's light
    Where there was pain now there's joy
    Where there was weakness, I found my strength
    All in the eyes of a boy
    Hush now
    I see a light in the sky
    Oh, it's almost blinding me
    I can't believe
    I've been touched by an angel with love
    A new day has
    A new day has come
    Ohhh, a light
    Hush now
    I see a light in your eyes
    All in the eyes of the boy
    I can't believe
    I've been touched by an angel with love"
  • Anonym (C)

Nej, jag har känt mer lycka när jag fått hem en ny iPhone än när jag fött barn. Mina förlossningar har varit långdragna och jobbiga, har inte känt så mycket lycka när de varit över, snarare utmattning.

• Anonym (Utan tvekan)

Nu är jag lycklig lite överlag men absolut, min absolut lyckligaste stund i livet var när dottern kom ut frisk och välmående.

Jag känner total lycka och kärlek varje gång jag ser och tänker på henne och just nu ligger jag nära henne och hör hennes mjuka sovande andetag. Total lycka.

Jag vet att min man tänker och tycker som mig.

• Anonym (H)

Absolut ett av livets största stunder,att få se sina barn för första gången.

• Poppy75

Nej verkligen inte. Det var en hemsk dag full av smärta, oro och rädsla. En av de värre dagarna i mitt liv. Mina tvillingar kom alldeles för tidigt och det kändes surrealistisk att få höra en massa grattis när jag bara ville att de skulle vara kvar i magen.

• annabellelee

Nej. Det var skönt att det var över, men att höra hans första skratt några månader senare gjorde mig mycket lyckligare. Jag var utmattad, överväldigad och glad att det gått bra, men orkade inte vara lycklig. Jag fattade nog inte riktigt vad som hänt förrän senare.

• Eena

Helt klart mitt livs häftigaste upplevelse. Men däremot inte min lyckligaste dag. När jag tänker efter tror jag att min lyckligaste dag hittills var dagen efter min dotters förlossning när hon mötte sin storebror för första gången. Den blick han gav henne när han höll henne första gången. Så full av oförställd kärlek och beskyddarinstinkt. Då kände jag att livet och familjen var komplett. Mina lyckligaste stunder i vardagen är fortfarande när jag ser dem tillsammans.

• Anonym (Thea)

Gud nej.. 30 Tim värkar kvalar nog in som en av de värsta dagarna..... Första leendet, första mamma, första riktiga kramen där man fick armarna om halsen gav alla mer lyckokänsla än själva dagen... Då ville jag nog mest dö faktiskt.

• taquine
    Regndamen skrev 2017-11-07 08:41:29 följande:

Jag var alldeles för trött och omtumlad för att vara lycklig.

Instämmer.
    Goodness me
Svar på tråden Var det verkligen ditt livs lyckligaste dag?