• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • maria1992
    manda974 skrev 2017-10-18 13:14:47 följande:

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

Jag är precis fyllda 23 och vi är på samma bana. 
    Hur har det gått för dig?
  • JessicaPersika01

Är 21 och sambon är 27 och vi försöker för första gången:)

Hade ägglossning förra söndagen och låg då, och har sedan dess haft ständig värk i nedre delen av magen, lite som mensvärk ungefär. Gjorde ett test i fredags som såklart var negativt d0 det är alldeles för tidigt men kunde ändå inte hålla mig.. är nästan säker på att det inte är något men fattar då inte varför jag har denna värken. Har inga andra symptom mer än att magen är kass, men kan bero på att jag i samma veva har slutat snusa..

• Saima17
    Snufflan skrev 2017-12-04 08:57:14 följande:

Har du PCO? Det kan ge knasiga utslag på äl test?

Tycker dom borde sett d då dom la in spiralen när dom to m ultra. Å ha haft mens varje månad med spiralen å så.
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-12-04 12:29:42 följande:

Tycker dom borde sett d då dom la in spiralen när dom to m ultra. Å ha haft mens varje månad med spiralen å så.

Ja, det borde de kanske sett då..
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-12-04 12:35:07 följande:

Ja, det borde de kanske sett då..

Absolut. Dom sa att allt såg bra ut. Ha allti haft mens som vanligt under spiralen å före å efter å.. Läste att d va helt ok att ta äl tester på morgon.
  • Snufflan
    JessicaPersika01 skrev 2017-12-04 12:12:11 följande:

Är 21 och sambon är 27 och vi försöker för första gången:)

Hade ägglossning förra söndagen och låg då, och har sedan dess haft ständig värk i nedre delen av magen, lite som mensvärk ungefär. Gjorde ett test i fredags som såklart var negativt d0 det är alldeles för tidigt men kunde ändå inte hålla mig.. är nästan säker på att det inte är något men fattar då inte varför jag har denna värken. Har inga andra symptom mer än att magen är kass, men kan bero på att jag i samma veva har slutat snusa..

Jagvhade också äl i söndags. Testet visade positivt lör-sön. Vi låg lördag kväll. Haft samma magont som du. Typ mensvärk. Eller ont i äggstockarna. Testade idag men det visade negativt. Men det är ju för tidigt. Ska testa om några dagar.
  • hallonnpaj

Hej. Hoppar in här!

Jag och sambon  (24 år båda) bestämde oss igår för att sluta med p-piller. Skulle ha "mens" om 2 dagar så den lär ju bara komma nu då som att jag äter sockerpiller. Men sen blir det slut på pillrena. Har ätit dessa i typ 10 år så ska inte förvänta mig att det går så fort. Men önskat att jag blir gravid första halvåret inom 2018 iallafall. Spännande :)

• babbi
    hallonnpaj skrev 2017-12-04 16:26:19 följande:

Hej. Hoppar in här!

Jag och sambon  (24 år båda) bestämde oss igår för att sluta med p-piller. Skulle ha "mens" om 2 dagar så den lär ju bara komma nu då som att jag äter sockerpiller. Men sen blir det slut på pillrena. Har ätit dessa i typ 10 år så ska inte förvänta mig att det går så fort. Men önskat att jag blir gravid första halvåret inom 2018 iallafall. Spännande :)

Välkommen! :) 

Kommer ni att använda ägglossningstester? 

• manda974
    hallonnpaj skrev 2017-12-04 16:26:19 följande:

Hej. Hoppar in här!

Hej vad roligt för er! Nej det tar ju faktiskt en stund att bli av med alls hormoner från p-medel. Håller tummarna att allt går bra :)
  • hallonnpaj
    manda974 skrev 2017-12-04 17:19:50 följande:
    Hej vad roligt för er! Nej det tar ju faktiskt en stund att bli av med alls hormoner från p-medel. Håller tummarna att allt går bra :)
    Tack så mycket! ja har läst att det är så olika för alla. Hoppas att det kommer gå vägen så fort som möjligt, men få försöka tänka att det kommer ta ett tag. Blir ju intressant bara att se om man förändrats något utan alla hormoner man proppat i sig i alla år :p
Svar på tråden Planerar för första barnet.