• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • JessicaPersika01

Någon som testat positivt på endast typ mensvärk? :) är för otålig ????

Snufflan skrev 2017-12-04 14:18:40 följande:

Jagvhade också äl i söndags. Testet visade positivt lör-sön. Vi låg lördag kväll. Haft samma magont som du. Typ mensvärk. Eller ont i äggstockarna. Testade idag men det visade negativt. Men det är ju för tidigt. Ska testa om några dagar.

Du får tala om hur det går för dig! Är så himla otålig.. är dom ett monster som går runt här hemma, vill att dagarna ska gå snabbare.. ????
  • hallonnpaj
    babbi skrev 2017-12-04 16:40:57 följande:

Välkommen! :) 

Kommer ni att använda ägglossningstester? 

Nää inte till en början iallafall. Vill bara köra på och när det händer så händer det. Vi har sex rätt ofta ändå så känns som att vi inte vill lägga ner för mycket tankar på det första tiden. känns typ som man lättare blir gravid då... men funkar inte det så kommer vi använda oss av det såklart :)
  • Tildurrr

Jag är 21, sambon 23 och vi ska också börja försöka nu! Enda preventivmedlet jag har haft är en pstav som jag tog ut jan 16. Sen dess har jag använt mig av appen p-Tracker och hållt mig undan dagarna som blivit uträknade som ägglossning. Och har inte på snart två år blivit gravid. Så nu börjar vi köra tvärtom, försöker pricka in de dagarna istället, de bör ju stämma hyfsat (om inte jag har riktigt svårt för att bli gravid) så första ägglossningen är till helgen, vågar man hoppas på första försöket?

• Rydén91
    Tildurrr skrev 2017-12-06 00:09:50 följande:

Jag är 21, sambon 23 och vi ska också börja försöka nu! Enda preventivmedlet jag har haft är en pstav som jag tog ut jan 16. Sen dess har jag använt mig av appen p-Tracker och hållt mig undan dagarna som blivit uträknade som ägglossning. Och har inte på snart två år blivit gravid. Så nu börjar vi köra tvärtom, försöker pricka in de dagarna istället, de bör ju stämma hyfsat (om inte jag har riktigt svårt för att bli gravid) så första ägglossningen är till helgen, vågar man hoppas på första försöket?

Hej :)

Jag är 26 år och min man 33år vi försöker efter uttag av p staven 10/11-2017 min barnmorska sa att man kan bli gravid direkt och ibland kan de ta lite längre tid men fick svar på ungefär en månad. Man kan alltid hoppas och hålla tummar att ni prickar rätt :) bli inte orolig om inget skulle hända på första försöket men håller tummar att de går fort då du inte har gått på preventivmedel på ett bra tag.
  • Tildurrr
    Rydén91 skrev 2017-12-06 01:20:03 följande:

Hej :)

Jag är 26 år och min man 33år vi försöker efter uttag av p staven 10/11-2017 min barnmorska sa att man kan bli gravid direkt och ibland kan de ta lite längre tid men fick svar på ungefär en månad. Man kan alltid hoppas och hålla tummar att ni prickar rätt :) bli inte orolig om inget skulle hända på första försöket men håller tummar att de går fort då du inte har gått på preventivmedel på ett bra tag.

Jaa jag hoppas också det! Längtar så efter att få va gravid och hela processen!

Hoppas det går fort för er också! ????
  • hallonnpaj

Nu kom min sista p-piller mens. Då håller vi tummarna att ägglossningen kommer tillbaka så fort som möjligt =) känns befriande att ha slutat med ppillrena efter att ha käkat dom i 10 år :)

• Snufflan

BIM -5
    Tidigt test CB visade så negativt som det bara går. 
    Om det inte går nu så ska jag nog boka till hos gyn och kolla upp min långa menscykel. Har PCO-liknande äggstockar och min cykel är ca 50 dagar. Det är så långt mellan alla försök så det känns ju som det inte blir någon unge gjord. Även om vi seriöst försökt med äl test så har jag haft koll på cykeln med en app sen början av sep. 50 dagars cykler är inte direkt något vanligt. Undrar om man kan korta cyklerna på något sätt. 

• Rydén91
    Tildurrr skrev 2017-12-06 01:47:58 följande:

Jaa jag hoppas också det! Längtar så efter att få va gravid och hela processen!

Hoppas det går fort för er också! ????

l

Förstår dig verkligen det är en underbar känsla vart gravid en gån för 7 år sedan som slutade olyckligt men den längtan man har till graviditeten är de bästa och sen få känna den känslan :) det kommer gå bra ska du se håller tummar.

Ja vi har hållt på sen jag tog ut p staven så ja hoppas d är något jag har inte fått min mens ännu och ja hade den sist 24 okt slut 3 nov så vi får se de kan ta tid ändå efter uttag oxå men hoppas plusa innan året slut men vi får se.
  • manda974

Hur går det för alla? :)

själv inväntar jag bim som är på fredag.. och det går sååå långsamt! Haha. Nyfiken på hur det går för alla här!

Svar på tråden Planerar för första barnet.