• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Anonym (Finland)
    Saima17 skrev 2017-11-25 10:04:26 följande:

Ah okej. Undrar varför dom int skickar t Finland nu när dom brukar göra d. Sjukt duktig för här finns d bara paket me 7 & 8 st i som kostar mellan 9-15? å 21 st stick på testlagret så kosta 169 kr.. Vilket e typ 17-18?..

Har en bekant i Finland och hon brukar köpa från www.halpa-testi.fi tror jag :)
  • Saima17
    Anonym (Finland) skrev 2017-11-26 09:52:17 följande:

Har en bekant i Finland och hon brukar köpa från www.halpa-testi.fi tror jag :)

Okej ja ska titta :) tack för tipset!
  • Anonym (Finland)
    Saima17 skrev 2017-11-26 10:18:24 följande:

Okej ja ska titta :) tack för tipset!

Lycka till! :)
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-25 23:09:45 följande:

Åh hoppas verkligen det tar sig nu. Snart är det myadags.

Angående jobbet..Nej, det är i så fall en dålig arbetsplats om man blir kickad pga av graviditet.

Har hamnat lite efter i tråden, men hur går det för dig och jakten på ett plus? :)

Alltså va faan.. Min mens sluta i fredags.. Nu kommer d lite så där brunt klet å halv blodiga flytningar igen!!! Va e d här!!!
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-11-26 10:51:40 följande:

Alltså va faan.. Min mens sluta i fredags.. Nu kommer d lite så där brunt klet å halv blodiga flytningar igen!!! Va e d här!!!

Så brukar jag alltid ha några dagar efter mens. Tror det är normalt.

För mig så hade jag positivt på äl-test i morse också. Till och med starkare streck. Sexade igår kväll. Hoppas på att få till ikväll också. Tänkt om det tar sig. :)
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-26 11:52:52 följande:

Så brukar jag alltid ha några dagar efter mens. Tror det är normalt.

För mig så hade jag positivt på äl-test i morse också. Till och med starkare streck. Sexade igår kväll. Hoppas på att få till ikväll också. Tänkt om det tar sig. :)

Så här brukar ja int ha :-/ men e väl bara å vänta å se. Åh vill åxå börja då testa å få hem karn å få till d!! Hoppas så d tar den här månaden att kroppen ha nollställs från spiralen. Ha märkt att förra månaden som va månaden ja to ut spiralen.. Så va kroppen galen. Hade såååå starka gravid symtom. Å den här månaden så hadd d minska.. Så ja tror min kropp ha jobba me att nollställa sj nu då den e utan alla tillförda hormoner. Så ja hoppas på den här mån. Ser ut som att vi har 2 äl chanser på oss i december ha haft 2 normala menser sen ja to ut spiralen.. Hopps int på fler
  • mrsLina

Första försöket förra månaden. Tog sig ej, man ska ju inte hoppas men man gör ju det ändå. Känner att man behöver några dagar att "ta igen sig".

Har bim inte föränn i slutet av december då jag har så långa cyclar.

Hoppas på lycka nästa gång. :)

• Enmsik

Hej, Hoppar in här jag med! Är 23 år och försöker få till en liten bebis med sambon! Bim 4/12. Kör lite med äl test för att se hur den ser ut med tanke på att jag slutat med p-piller. Första försöket som vi är aktiva. Bestämde oss i oktober så då väntade vi in mensen. Men trots att vi använde test så kör vi det gamla hederliga varannan dag-ligget, ibland mer. Får se i början på december om det tagit sig. Nu är det bara att vänta! :D

• Snufflan

Jaha ja.. Nu är antagligen äl över. Mina stickor är slut så jag vet inte. Men glada gubben fick jag ju i lördags och då hade jag och sambon mysigt. Men mer än en gång blev det inte. Svårt att få till det bara sådär när man har saker inplanerade. Men en gång under loppet av äl kan ju räcka. Hoppas hoppas!

Nu ska jag åka iväg och skriva kontrakt. Det känns så roligt och egentligen skulle det vara klokt att vänta lite med barnskaffandet just nu. Men inget säger ju att det gick denna gång. Jag har ju dessutom så långa cykler så nästa gång vi kan försöka är om ca 50 dagar. Hade ju äl cykeldag 34!!!

Svar på tråden Planerar för första barnet.