• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Saima17
    1213 skrev 2017-11-19 09:57:09 följande:

Tror det är för tidigt för mig på tisdag också men kommer inte kunna låta bli!

D ser väldigt mörkt ut för mj... Tror int ens ja behöver fara å köpa tar idag.. mitt hjärta gråter blod
  • 1213
    Saima17 skrev 2017-11-20 08:41:40 följande:

D ser väldigt mörkt ut för mj... Tror int ens ja behöver fara å köpa tar idag.. mitt hjärta gråter blod

Åh varför då? :(
  • Saima17
    1213 skrev 2017-11-20 10:12:34 följande:

Åh varför då? :(

Fick som grå-lila mörk flytning.. Va int nå blod lr så där levrat blod..va bara lite..antar att d e kört. Man sku ju kunna önska att d e en sen nid blödning..
  • 1213
    Saima17 skrev 2017-11-20 10:35:40 följande:

Fick som grå-lila mörk flytning.. Va int nå blod lr så där levrat blod..va bara lite..antar att d e kört. Man sku ju kunna önska att d e en sen nid blödning..

Vissa får ju små blödningar ändå! Vänta och se om det kommer mer blod. Annars tycker jag du ska testa dig ändå :)
  • 1213

Usch jag tror jag fått pms nu och att mensen är påväg... har så nära till tårarna hela tiden och det negativa testet gör mig så ledsen.. kommer vänta med att testa tills på torsdag nu.. men känns inte så lovande :/

• Saima17
    1213 skrev 2017-11-20 11:32:29 följande:

Vissa får ju små blödningar ändå! Vänta och se om det kommer mer blod. Annars tycker jag du ska testa dig ändå :)

Ja.. Ja måst se.. Ha int kommi nå mer ännu..å sku mensen ha börja tycker ja att d borde komma mer flytning då. Ska fara å köpa test idag.. E ändå så att idag e första dan ja kan testa..men har int så mkt hopp..
  • kna1
    saijda skrev 2017-11-19 18:58:47 följande:

Hoppas jag med :D hann inte köpa test idag så får göra det imorgon. Är så nervös, hoppas det är något på gång <3

Hur har det gått? :D
  • saijda
    kna1 skrev 2017-11-20 18:26:37 följande:

Hur har det gått? :D

Jag valde att beställa tester på nätet hoppas de kommer imorgon :0 Har inte haft möjligt att köpa :/

Är så nervös :0
  • kna1
    saijda skrev 2017-11-20 20:15:36 följande:

Jag valde att beställa tester på nätet hoppas de kommer imorgon :0 Har inte haft möjligt att köpa :/

Är så nervös :0

Men ingen mens än? De bådar ju gott! :) Vi har sexat till det nu dagen innan ÄL, på ÄL dagen och dagen efter. Förra månaden så insåg jag att jag missat ÄL helt.. Med typ en hel vecka! Och den veckan hade vi inge sex alls tyvärr, så är lite lack över att en månad "gick till spillo" så försöker köra safe här med sex varje dag ;P
  • saijda
    kna1 skrev 2017-11-20 20:24:39 följande:

Men ingen mens än? De bådar ju gott! :) Vi har sexat till det nu dagen innan ÄL, på ÄL dagen och dagen efter. Förra månaden så insåg jag att jag missat ÄL helt.. Med typ en hel vecka! Och den veckan hade vi inge sex alls tyvärr, så är lite lack över att en månad "gick till spillo" så försöker köra safe här med sex varje dag ;P

Nej skulle haft den 17 november och den har aldrig varit sen innan :0 ah är hypernervös haha!

Lika bra haha ;) man vet ju aldrig när ÄL är om man inte tar tester etc. jag ville inte göra ÄL tester då jag blir stressad av sådant men big cred till de som har styrkan att göra det :)

Min ena app sa ÄL den 3 november och den andra 4 november och vi hade sex den 3 november så man kan ju hoppas att något av det stämmer iaf :) hoppas mina tester kommer imorgon

Håller tummarna för oss båda!
Svar på tråden Planerar för första barnet.