• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • saijda
    Rydén91 skrev 2017-11-22 19:24:31 följande:

Tack snälla detsmma till dig:)

Gott när man känner sin egna kropp ja kan ingenting faktiskt inte utan preventivmedel iaf. Har haft mini piller, kopaparspiral fick ont som tusan av den, haft p stav 3 gånger testat olika sen jag var 14 år. Ja har haft mens rätt tätt innan ja tog ur p staven faktiskt därimot höll de länge ibland innan den slutade helt mensen alltså.

Enligt Flo appen skulle ja haft igår då satte ja in datumet när jag hade sist och när den slutade. Det har snart gått 2 veckor utan preventivmedel och haft samlag 4-5ggr ungefär så tror inte de har tagit sig ännu iaf men man hoppas alltid lite inerst inne men vill inte bli besviken om det inte skyulle va ngt.

Så bästa är att jag väntar ett tag till iaf då?

Hoppas de blir något för din del

Ah har också gått på olika hormonella preventivmedel sedan tonåren, är 23 idag, och har varit gravid en gång tidigare när jag var 17, blev det medan jag gick på cerazette :(

Det tar lite tid för mig tog det en månad att känna igen kroppens singnaler. Använder mig också utav Flo men också Pre Tracker (lite). Jag rekommenderar att vänta iaf :)

Åh hoppas vi med. Jobbig väntan bara :0
  • 1213

Alltså jag behöver bara lite hopp! Vet att det absolut inte går att lita på gamla test. Men testade mig för 2 dagar sedan på BIM- 5. Var negativt men tyckte mig se något svagt. Ska testa mig imorgon igen på BIM-2 så därför skulle jag ta fram ett nytt test och då hade jag kvar mitt gamla test där. Och nu var det positivt! Svagt men absolut synligt! Förstår ju att jag inte kan lita på det men blev bara så himla hoppfull inför imorgon!

• 1213

Fan fan fan... nu kom mensen och jag är på jobbet.. trodde inte jag skulle bli såhär ledsen... Nästa BIM är enligt appen på julafton, kan ju hoppas att det blir en fantastisk julklapp och tredje gången gillt..

• Rydén91
    1213 skrev 2017-11-23 22:34:55 följande:

Fan fan fan... nu kom mensen och jag är på jobbet.. trodde inte jag skulle bli såhär ledsen... Nästa BIM är enligt appen på julafton, kan ju hoppas att det blir en fantastisk julklapp och tredje gången gillt..

Beklagar verkligen ja man kan bli väldigt ledsen man hoppas så himla mycket och kommer något helt annat upp som man inte vill hända reagerar man verkligen hårt
  • manda974

Nej fy vad tråkigt! Höll verkligen tummarna för dig, man blir ju så besviken när man tror det kan vara något!! Men det är bara att fortsätta kämpa. Det är ju värt det sen! Ta hand om dig!
  • 1213
    Rydén91 skrev 2017-11-23 23:33:54 följande:

Beklagar verkligen ja man kan bli väldigt ledsen man hoppas så himla mycket och kommer något helt annat upp som man inte vill hända reagerar man verkligen hårt

Tack så mycket! <3

Nu är det bara att ladda om!
  • 1213
    manda974 skrev 2017-11-24 07:44:45 följande:

Nej fy vad tråkigt! Höll verkligen tummarna för dig, man blir ju så besviken när man tror det kan vara något!! Men det är bara att fortsätta kämpa. Det är ju värt det sen! Ta hand om dig!

Åh tack! <3

Det börjar kännas bättre och hoppas verkligen på att få ett plus på julafton, vore helt underbart!
  • saijda

Åh vännen :( höll verkligen tummarna för dig!

Hade BIM den 17 november men mensen blev en vecka sen (för första gången) och kom idag. Ledsen blir man när man trodde att det var något på gång i magen och skulle tagit ett test idag egentligen :(

Men nu är det nya tag på första barnet, försök tre jag med.

ÄL 9 december och BIM 23 december. Hade varit mysigt med en sån fantastisk julklapp som att man är gravid :0
  • Rydén91
    1213 skrev 2017-11-24 08:03:50 följande:

Tack så mycket! <3

Nu är det bara att ladda om!

Varsegod <3

Ja verkligen tufft men håller tummarna att de kommer gå bra
  • saijda

Funderar på att köra på ÄL tester denna gång - har någon använt sig utav det och vart har ni köpt dem isf? :)

Svar på tråden Planerar för första barnet.