• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-12-03 10:43:47 följande:

Nej va dålig tajming! Du får hoppa på ett tåg till karln! Hur ser det ut nästa äl? Kanske han är hemma då? :-/

Om d sku gå sku ja gör d.. Han jobbar på båt.. Å ja har 10h resväg, EN väg :( d ser dåligt ut med nästa äl åxå.. Nångång mellan 30-3.1 borde ja ha.. Han kommer hem 4.1.. :( och så ser d ut ända t mars.. Han kommer hem en dag för sent :( jag hatar min kropp nu. Ja kan lika bra sluta äl testa för ja blir bara ledsen när ja ser att han aldrig är hemma på äl. Faaan. Tårarna bara rinner. Helvete.
  • Rydén91
    Snufflan skrev 2017-12-03 10:42:25 följande:

När ska du testa tro?

Ska förhoppningsvis prova i veckan någon gång så får vi se om det är något. Har haft ont vid livmodern till och från under 3 veckorna vissa dagar är jag inte sugen på godis som jag brukar göra men ja hoppas inte på alltför mycket ännu blir besviken om det inte är något
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-12-03 13:21:35 följande:

Om d sku gå sku ja gör d.. Han jobbar på båt.. Å ja har 10h resväg, EN väg :( d ser dåligt ut med nästa äl åxå.. Nångång mellan 30-3.1 borde ja ha.. Han kommer hem 4.1.. :( och så ser d ut ända t mars.. Han kommer hem en dag för sent :( jag hatar min kropp nu. Ja kan lika bra sluta äl testa för ja blir bara ledsen när ja ser att han aldrig är hemma på äl. Faaan. Tårarna bara rinner. Helvete.

Men gumman! *kram*.

Han kanske kan ta ledigt en dag tidigare? Funkar det? Ni kommer få till det. Sluta inte kämpa bara.
  • Snufflan
    babbi skrev 2017-12-03 10:52:50 följande:

Jag har ett test i badrumsskåpet som man kan testa tidigt men vi får se!! Haha fast innerst inne vet jag att jag kommer testa tidigt.... men det blir ju dubbel besvikelse om man får negativt test plus att mensen kommer någon dag efter :(

Tänker du testa tidigt? ;)

Ha ha. Kommer ha svårt att hålla mig!
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-12-03 15:37:06 följande:
    Men gumman! *kram*.

Han kanske kan ta ledigt en dag tidigare? Funkar det? Ni kommer få till det. Sluta inte kämpa bara.
    tyvärr funkar int d då hans avbytare kommer ett specifikt datum.  han kan aldri va ledig bara en lr några dar..han måst va borta hela arbetspasset då på 2 veckor. han måst anpassa sig till båt tidtabeller för att kunna ta sig hem.å d går 2 båtar/dygn därifrån han ska..så vi sitter i skiten totalt..
  • babbi
    Snufflan skrev 2017-12-03 15:37:30 följande:
    Ha ha. Kommer ha svårt att hålla mig!
    Jag har mått lite illa på förmiddagen, sen fick var livmodertappen jätte känslig när vi myste tidigare idag, och när jag nyste precis så högg det i vänstra äggstocken Förvånad vill ju inte hoppas för mycket
  • Snufflan
    babbi skrev 2017-12-03 15:46:36 följande:

Jag har mått lite illa på förmiddagen, sen fick var livmodertappen jätte känslig när vi myste tidigare idag, och när jag nyste precis så högg det i vänstra äggstocken  vill ju inte hoppas för mycket

Man analyserar alltid lite för mycket. Ha ha!

Testar i morgon tror jag. BIM -7 (alltså sju dagar kvar till BIM)
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-12-03 15:43:47 följande:

tyvärr funkar int d då hans avbytare kommer ett specifikt datum.  han kan aldri va ledig bara en lr några dar..han måst va borta hela arbetspasset då på 2 veckor. han måst anpassa sig till båt tidtabeller för att kunna ta sig hem.å d går 2 båtar/dygn därifrån han ska..så vi sitter i skiten totalt..

Tråkigt! Han kanske kan sjukskriva sig!? Ha ha! Alla sätt

är tillåtna i nödsituationer.
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-12-03 18:02:10 följande:

Tråkigt! Han kanske kan sjukskriva sig!? Ha ha! Alla sätt

är tillåtna i nödsituationer.

Man sku ju önska.. Men tyvärr så har han svårt för att "fejka". Han ha just fått d här jobbet. Han sku kolla om han kan få ta ut övertid vid nyår men ser no mörkt ut sku så villa att han sku komma hem den 29onde redan.
Svar på tråden Planerar för första barnet.