• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Nathaliee93
    manda974 skrev 2017-12-14 07:44:29 följande:

Ja det gör jag! jag började i september och lät första månaden gå utan försök då mina hormoner var helvilda efter jag tog ut p-staven.

Jag är 22 (snart 23) och är inne på 2 försöket. Har bim i morgon enligt NC...haft som mensvärk fast bara i magen i typ en vecka, brukar mest ha o ryggen.. och min temp har höjts i två omgångar de senaste dagarna, så nu är den högre än när ägglossningen var!! Så är fundersam och hoppfull denna månad men försöker att inte hoppas för mycket såklart..

När har du bim nästa gång? :)

Spännande! Fick igång min riktigt mens ganska snabbt, så skönt! Käkade minipiller innan.

Samma här! Känner typ exakt lika som du beskrev. Nej man vill inte hoppas på förmycket! Lika bra så slipper man bli besviken:)

Jag har bim nästa torsdag, så är ett tag kvar.. hur tidigt fick du värk i magen? Her du gjort nått test ?:)
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 13:27:47 följande:

Jag har också ganska bra koll på den! Men ganska skönt att använda test så jag är helt säker :)

Men åhhh. Jag tror att du har lyckats, ser också streck !!

Ja, precis. Så kände jag också! ????????

Tror du inte det?? Jag känner inte alls att mensen är på g.. har dock haft molnvärk hela tiden nästan men när jag ska få mens är de riktigt kraftigt..

visst ser de ut som jag lyckats??

Kolla vad de skriver på sin sida ang. Positiva test. Och sen se mitt. Rätt likt va?????????

• lillinejja

Jag och min sambo planerar att bli gravida, jag e 22 och han e 25. Slutade med piller för ca 3 mån sen och använder nu natural cycles. :)

• lillinejja

Är helt ny på äl test och har senaste månaderna bara testat negativt ( insett att jag har kort mellan mens och äl)men nu har jag äntligen två streck! Frågan e bara om det e positivt? Kan nån snälla hjälpa mig att titta? Det understa är från idag. :)

• Isathe
    lillinejja skrev 2017-12-14 13:56:46 följande:

Är helt ny på äl test och har senaste månaderna bara testat negativt ( insett att jag har kort mellan mens och äl)men nu har jag äntligen två streck! Frågan e bara om det e positivt? Kan nån snälla hjälpa mig att titta? Det understa är från idag. :)

Nej, ingen av dom är positiv, men den närmast höger är på väg mot positivt.
  • Nathaliee93
    maria1992 skrev 2017-12-14 13:52:11 följande:

Ja, precis. Så kände jag också! ????????

Tror du inte det?? Jag känner inte alls att mensen är på g.. har dock haft molnvärk hela tiden nästan men när jag ska få mens är de riktigt kraftigt..

visst ser de ut som jag lyckats??

Kolla vad de skriver på sin sida ang. Positiva test. Och sen se mitt. Rätt likt va?????????

Jag vet inte, brukar inte ha såhär tidigt innan mens heller. Brukar vara någon dag innan den kommer, mer kraftig som du säger! Men hur tidigt vågar man prova ? :O

Jag tycker det känns som att du lyckas! Vad glad jag blir! Ska du pröva ett test som du kan se veckonr?
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 15:04:20 följande:

Jag vet inte, brukar inte ha såhär tidigt innan mens heller. Brukar vara någon dag innan den kommer, mer kraftig som du säger! Men hur tidigt vågar man prova ? :O

Jag tycker det känns som att du lyckas! Vad glad jag blir! Ska du pröva ett test som du kan se veckonr?

Precis, jag med!! Alltså jag har ju bim på söndag. Så gör ett sånt early test. Jag klarar ju inte att hålla mig haha...

Taaack!!! Hoppas verkligen. Japp ska göra ett test till på bimdagen????

Hoppas på dig med!!
  • manda974
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 13:31:38 följande:

Spännande! Fick igång min riktigt mens ganska snabbt, så skönt! Käkade minipiller innan.

Samma här! Känner typ exakt lika som du beskrev. Nej man vill inte hoppas på förmycket! Lika bra så slipper man bli besviken:)

Jag har bim nästa torsdag, så är ett tag kvar.. hur tidigt fick du värk i magen? Her du gjort nått test ?:)

Okej då har du lite mer att vänta då! Så jobbigt..

Jag tror jag började känns värk i början av den här veckan.. så en vecka efter äl, nej jag håller mig till i morgon tänkte jag, då bim är! :)
  • Nathaliee93
    maria1992 skrev 2017-12-14 15:52:51 följande:

Precis, jag med!! Alltså jag har ju bim på söndag. Så gör ett sånt early test. Jag klarar ju inte att hålla mig haha...

Taaack!!! Hoppas verkligen. Japp ska göra ett test till på bimdagen????

Hoppas på dig med!!

Kul att det visar så pass tidigt ändå! Kanske ska köpa hem så jag har när det är dags. Fortfarande ihållande värk i magen..

Det vore så kul om det gick så fort! Vi får hålla tummarna ????????
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 17:59:26 följande:

Kul att det visar så pass tidigt ändå! Kanske ska köpa hem så jag har när det är dags. Fortfarande ihållande värk i magen..

Det vore så kul om det gick så fort! Vi får hålla tummarna ????????

Eller hur!! Dock orolig varje gång när jag ska kissa att nensen ska ha kommit haha.. men icke än så länge.

Ja det tycker jag du ska om dy inte klarar att vänta????
Svar på tråden Planerar för första barnet.