• babbi

Planerar för första barnet.

Hejsan! 

Är ny här på familjeliv men hoppar gärna in i tråden :) Jag är 22 år och sambon 26 år, vi försöker att skaffa en liten. Plockade ur staven i Mars, inte försökt till 100% förrän nu. Har använt mig av CB äl test sedan i Juni så vet att jag har ägglossning. Använder mig av appen Flo.
    Hade senaste ägglossningen 28/10, tyvärr blev det inget... Nu är jag inne på Dag 1 med blinkande smiley, väntar med spänning efter den fasta, enligt appen ägglossning 27/11.
    Myste med sambon 21, 25, så nu ska vi mysa på närmsta dagarna!

• babbi
    Snufflan skrev 2017-12-03 01:28:44 följande:

Hur går det för alla? Nyfiken!

Jag har BIM 11/12 så väntar och väntar.... Vill bara testa mig nu otålig som man är! Tyvärr (eller vad man ska säga) har jag ännu inga symptom som tyder på varken graviditet eller mens!
  • babbi
    Snufflan skrev 2017-12-03 10:41:47 följande:

Vi har ju BIM samma dag! Är också otålig. Tänker du testa lite för tidigt eller väntar du? ;)

Jag har ett test i badrumsskåpet som man kan testa tidigt men vi får se!! Haha fast innerst inne vet jag att jag kommer testa tidigt.... men det blir ju dubbel besvikelse om man får negativt test plus att mensen kommer någon dag efter :(

Tänker du testa tidigt? ;)
  • babbi
    Snufflan skrev 2017-12-03 15:37:30 följande:
    Ha ha. Kommer ha svårt att hålla mig!
    Jag har mått lite illa på förmiddagen, sen fick var livmodertappen jätte känslig när vi myste tidigare idag, och när jag nyste precis så högg det i vänstra äggstocken Förvånad vill ju inte hoppas för mycket
  • babbi
    Snufflan skrev 2017-12-03 18:00:52 följande:

Man analyserar alltid lite för mycket. Ha ha!

Testar i morgon tror jag. BIM -7 (alltså sju dagar kvar till BIM)

Jag tänker vänta tills på onsdag i alla fall! Fast känns som en evighet tills dess :(
  • babbi
    Snufflan skrev 2017-12-04 09:02:03 följande:

En vecka kvar till BIM. Testade i morse. Negativt. Men jag tyckte mig se något litet streck. Svagt svar om man vinklade Stickan. Killen sa "nej älskling jag ser ingenting". Men jag tyckte inte han tittade noga. Ha ha.. när borde jag testa igen? Kommer jag kunna hålla mig till BIM?

Vänta till torsdag, då borde det kunna visa Glad hoppas verkligen att det var ett litet streck som bara var otydligt! Jag ska försöka hålla mig till torsdag/fredag.. 
  • babbi
    hallonnpaj skrev 2017-12-04 16:26:19 följande:

Hej. Hoppar in här!

Jag och sambon  (24 år båda) bestämde oss igår för att sluta med p-piller. Skulle ha "mens" om 2 dagar så den lär ju bara komma nu då som att jag äter sockerpiller. Men sen blir det slut på pillrena. Har ätit dessa i typ 10 år så ska inte förvänta mig att det går så fort. Men önskat att jag blir gravid första halvåret inom 2018 iallafall. Spännande :)

Välkommen! :) 

Kommer ni att använda ägglossningstester? 

Svar på tråden Planerar för första barnet.