• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Saima17
    1213 skrev 2017-11-19 08:17:25 följande:

Hoppas dom symptom stämmer och att du är gravid! Jag har börjat få små symptom som att jag hade en svidande känsla i magen igår och sen mådde väldigt illa en kort stund. Men vågar faktiskt inte lita på några symptom eftersom dom lurade mig förra månaden..

Äl+12-13 låter ju bra om du kan hålla dig till! Jag kommer ju börja på äl+11.

Ja alltså ja hoppas no.. Sambon tror ja e gravid.. Ja e int sån som äter kvällsmål.. Nu flera nätter ha ja vari svin hungri när ja vaknat till.. Igår kväll måsta ja äta mackor.. Humöret e hemskt.. Håller på å börja gråta för att sambon lite halvt sprang ifrån mj i skogen igår på jakten.. Alltså.. Jaaa.. Å för å int prata om hur öm ja e i bebisverkstan idag.. Ja ha vari N O L L intresserad av sex i typ en vecka..så ha haft ordentlig paus.. Inatt hadd vi.. Å jessus va öm ja e nu.. Ja tidigast på tisda testar ja :) håller tummar för oss båda nu!!
  • 1213
    Saima17 skrev 2017-11-19 08:38:51 följande:

Ja alltså ja hoppas no.. Sambon tror ja e gravid.. Ja e int sån som äter kvällsmål.. Nu flera nätter ha ja vari svin hungri när ja vaknat till.. Igår kväll måsta ja äta mackor.. Humöret e hemskt.. Håller på å börja gråta för att sambon lite halvt sprang ifrån mj i skogen igår på jakten.. Alltså.. Jaaa.. Å för å int prata om hur öm ja e i bebisverkstan idag.. Ja ha vari N O L L intresserad av sex i typ en vecka..så ha haft ordentlig paus.. Inatt hadd vi.. Å jessus va öm ja e nu.. Ja tidigast på tisda testar ja :) håller tummar för oss båda nu!!

Åh vad spännande! :D känns som om jag borde börja få mer symptom snart om jag är gravid.. men brukar dock få ordentlig pms en vecka innan mens vilket jag inte fått än så det kanske kan räknas som ett symptom. Men på tisdag testar jag!
  • Saima17
    1213 skrev 2017-11-19 08:59:41 följande:

Åh vad spännande! :D känns som om jag borde börja få mer symptom snart om jag är gravid.. men brukar dock få ordentlig pms en vecka innan mens vilket jag inte fått än så det kanske kan räknas som ett symptom. Men på tisdag testar jag!

Ja ja hoppas verkligen int att kroppen bara lurar mj.. För dom där stickningarna som va i vänster äggstock regionen i början på veckan va int å lek me.. Riktit sa aj högt.. Dom på jobbe börja undra. Ha int känt nå sånt sen dess. Förut ha ja aldrig haft ömma å svälla bröst v mens.. Dom e som spända bara underifrån å försvinner nån timme efter ja stigit upp.. Helt märkligt..ja ja alltid int hatat jul å pynta å sånt.. Men nu.. Sku kunna boa om hela huset hahahaha
  • 1213
    Saima17 skrev 2017-11-19 09:26:37 följande:

Ja ja hoppas verkligen int att kroppen bara lurar mj.. För dom där stickningarna som va i vänster äggstock regionen i början på veckan va int å lek me.. Riktit sa aj högt.. Dom på jobbe börja undra. Ha int känt nå sånt sen dess. Förut ha ja aldrig haft ömma å svälla bröst v mens.. Dom e som spända bara underifrån å försvinner nån timme efter ja stigit upp.. Helt märkligt..ja ja alltid int hatat jul å pynta å sånt.. Men nu.. Sku kunna boa om hela huset hahahaha

Haha åh kanske dina mammakänslor som redan kommit! Blir så nyfiken för att se om någon av oss får ett plus på tisdag :D
  • Saima17
    1213 skrev 2017-11-19 09:30:53 följande:

Haha åh kanske dina mammakänslor som redan kommit! Blir så nyfiken för att se om någon av oss får ett plus på tisdag :D

Haha ja d sku va d.. Haha.. Ja e no lite rädd att d int visas än redan på tisdag..å hoppas int mensen kommer på fredag..
  • 1213
    Saima17 skrev 2017-11-19 09:52:50 följande:

Haha ja d sku va d.. Haha.. Ja e no lite rädd att d int visas än redan på tisdag..å hoppas int mensen kommer på fredag..

Tror det är för tidigt för mig på tisdag också men kommer inte kunna låta bli!
  • saijda
    kna1 skrev 2017-11-19 09:56:53 följande:

Positivt ÄL test va? :D

Ah det tycker jag att det ser ut som ja :D

När har du BIM? :)
  • Saima17
    1213 skrev 2017-11-19 09:57:09 följande:

Tror det är för tidigt för mig på tisdag också men kommer inte kunna låta bli!

Ja sku eg kunna vänta men sambon åker på jobb 2v på tisda så å iom att han å tror ja e gravid så vill ja ta.. Så ska köpa early test på måndag tror ja.. Å testa på tisda morron :p å hoppas på att ha bra nyhet före han åker.. Sku ju va toppen!!! :)
  • kna1
    saijda skrev 2017-11-19 10:04:12 följande:

Ah det tycker jag att det ser ut som ja :D

När har du BIM? :)

Vet faktiskt inte riktigt, enligt appen är BIM 27/11 men eftersom ÄL test ger utslag först nu så lär mensen komma mkt senare. Är på dag 26 i cykeln och förra cykeln hade jag också ÄL sent - vilket blev en menscykel på 42 dagar. Så borde väl ha mens runt 4/12 om jag räknar från idag. Om jag inte råkat ha äl tidigare och är gravid istället men det tror jag inte, vi har dock kört safe denna månad och haft sex varannan eller var tredje dag hela tiden ;P

Hur går det för dig? :D
Svar på tråden Planerar för första barnet.