• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Saima17
    Junirosen skrev 2017-11-10 14:43:14 följande:

Tack tack :)

Åh vad roligt att du läser till USKA. Jag studerar till sjuksköterska men jobbar extra som Uska :) Jag har varit iväg och jobbat idag... så skönt att rensa tankarna lite! Hur långt har du kommit i din utbildning? :)

Åh va roligt me fler uska..ja e å lr här i finland heter d ju närvårdare. Har både äldreomsorg och barn inriktning.. Jobbar på förskola/dagis m 5&6 åringar nu :)
  • ellinorwe
    mlmeliasson skrev 2017-11-11 14:15:13 följande:

Hej!

Jag och min sambo har bestämt oss för att bli gravida.

Använde mig utav p-piller tidigare (prionelle) som jag slutade att ta, några dagar senare kom mensen (det gör den ju alltid oavsett när i månaden man slutar ta dem) den 25/10. Hade vad jag tror var ägglossning den 1/11.

Om jag nu lyckats bli gravid, när tror ni jag har BIM isåfall? Har inte alls koll på hur lång menscykel jag har då jag ätit piller i flera år och minns inte hur det var tidigare. Tänker liksom när jag kan ta ett test ungefär. Nån som har någon idé?

Hej! vad roligt att ni ska börja försöka!

Min barnmorska sa till mig att det är ovanligt att få ägglossning direkt efter ppiller innan du ens haft din riktiga mens (mensen du fick räknas inte) . Det är efter nästa mens som verkstaden där ner hoppar igång. kan tom ta ännu längre tid för ägglossningen att komma igång.