• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Annaspilar

Hej.

Är det någon som vet om spermierna kvalitet försämras om han använder en dildo på mig efter att han har kommit i mig?

• Saima17
    saijda skrev 2017-11-11 01:31:09 följande:

Ah verkligen ;) hoppas vi lyckas båda två! :D

Haha jaaa. Oj oj tror man måst börja me nå renoverings projekt nu att dagarna går så man har annat än BIM å tänk på :)
  • Snufflan

Idag blinkade en glad gubbe i CB äl-testet! Det är på gång! Här ska det liggas!!!
  • Anonym (23)

Jag undrar en sak. Vad menas med äl+4 osv? O typ bim+3??

• Snufflan

Men vänta, jätteunderligt!

Mitt CB-test blinkar glad gubbe.

Men RFSU-testet visar negativt. Vad är det här?

• mlmeliasson

Hej!

Jag och min sambo har bestämt oss för att bli gravida.

Använde mig utav p-piller tidigare (prionelle) som jag slutade att ta, några dagar senare kom mensen (det gör den ju alltid oavsett när i månaden man slutar ta dem) den 25/10. Hade vad jag tror var ägglossning den 1/11.

Om jag nu lyckats bli gravid, när tror ni jag har BIM isåfall? Har inte alls koll på hur lång menscykel jag har då jag ätit piller i flera år och minns inte hur det var tidigare. Tänker liksom när jag kan ta ett test ungefär. Nån som har någon idé?

• Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-11 14:12:59 följande:

Men vänta, jätteunderligt!

Mitt CB-test blinkar glad gubbe.

Men RFSU-testet visar negativt. Vad är det här?

Åh äntligen fler än ja som reagerar på RFSU-testerna. Alla visa neg.. Å ett "bydget" märke visa positivt. Ja tänker int köpa rfsus mer.. Litar int på dom.. Ha hört flera som vari m om samma..
  • Saima17
    Anonym (23) skrev 2017-11-11 14:10:16 följande:

Jag undrar en sak. Vad menas med äl+4 osv? O typ bim+3??

BIM = beräknad inkimmande mens.. Och d dagar som gått efter beräknad mens om int kommit. Tex du ska ha mens 20.. Så 20onde e BIM.. 21a = BIM +1 osv..

ÄL+1 =samma fast m ägglossning om ja fattat d hela rätt..
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-11-11 15:25:48 följande:

Åh äntligen fler än ja som reagerar på RFSU-testerna. Alla visa neg.. Å ett "bydget" märke visa positivt. Ja tänker int köpa rfsus mer.. Litar int på dom.. Ha hört flera som vari m om samma..

Skönt! Ska sluta me dem!!
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-11 15:29:46 följande:

Skönt! Ska sluta me dem!!

Ja därför trodd ju ja att ja hadd missa äl helt å hållet..va så nere
Svar på tråden Planerar för första barnet.