• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • YaseminL
    Snufflan skrev 2017-11-13 17:31:45 följande:
    :) Nice, då ska jag sexa med sambon ikväll också. Fortsätta hela veckan. (haha) Så vi har sexat sen första dagen det börja blinka (Lör,sön,mån). Börjar lessa lite. Men vi VILL så gärna att det ska ta sig. Livrädd att missa äl! 
    Haha!! Det gör ni rätt i! ;) Sex kan man inte tröttna på Skrattande 
  • saijda
    Saima17 skrev 2017-11-12 20:36:51 följande:

Japp men desto roligare sen när man väl far.. Dock hadd vi vara 1h på oss inne senast på Ikea lite trist men gick. Får fara igen bara.. Kan ju behöva köpa spjälsäng m.m snart kan man ju hoppas.

Ja hoppas verkligen d tar nu.. Iof e d här första månaden vi på riktigt försöker.. Alltså m att räkna å kolla äl.. Ha vari lite öm i hela bebisverkstan nu ett tag..hur länge tar d månne innan en ev nid blödningen månne? Ja hoppas hoppas så innerligt nu.. Vet hur förstörd ja kommer bli.. Tur i oturen att ja e ensam hemma. Karn åker på jobb 2 dar före BIM.. Å kommer hem i december.. Hmm..

Segt ju! Hoppas det för oss båda :)

Mellan 7-10 dagar ungefär. Men sedan är det inte alla som får nidationsblödning. Enligt det jag har läst så är det ovanligt men vem vet egentligen.

Vi är inne på vårt andra försök, men vill inte med ÄLtester ännu, vet att jag skulle bli så sjukt stressad utav det. Men hoppas innerligt att det tog sig denna månad. Fyra dagar kvar till BIM enligt appen :0
  • Saima17
    saijda skrev 2017-11-13 21:54:26 följande:

Segt ju! Hoppas det för oss båda :)

Mellan 7-10 dagar ungefär. Men sedan är det inte alla som får nidationsblödning. Enligt det jag har läst så är det ovanligt men vem vet egentligen.

Vi är inne på vårt andra försök, men vill inte med ÄLtester ännu, vet att jag skulle bli så sjukt stressad utav det. Men hoppas innerligt att det tog sig denna månad. Fyra dagar kvar till BIM enligt appen :0

Ah ok. Hm..hade sån sjuk psm en vecka före när ja hadd piller, ring och spiral. Ingen pms förra mån.. Men nu igär.. 5 dar efter äl.. Alltså faaan. En rikti jävla häxa mellanåt. Allt han gjord när vi sku mys till d va fel, sa ju inget men störde mj. Å 5 sek va allt bra. Hade kväljning imorse snabbt när ja åt frukost å sur uppstötning när ja kom hem, som ja aldrig haft!!!
  • Junirosen
    saijda skrev 2017-11-12 10:53:16 följande:
    Ah det är verkligen skönt. Imorgon börjar 6 dagars veckan igen *snark*. Tur ändå för det är lättare och hålla sig sysselsatt då. Hade varit roligt med ett pluss den 17e för jag och min man har månadsdag då hehe :) Hoppas det är ett pluss och inte mens som kommer! ;0 Hoppas verkligen att det är ett pluss för dig också! <3

Ah ska bli skönt och kunna slappna av lite. Det är tufft att studera heltid och jobba heltid. Men snart klar :D

Åh spännande ju!
    Ja men så är det ju trots att det är en tuff arbetsvecka.... Åh ja, det hade ju varit perfekt! <3 

Tack tack ! 
  • 1213

BIM-11 idag. Denna gången känner jag inte alls samma galna tankar. Har inga symptom (förra månaden fick jag tidigt alla symptom man kan ha men var väl säkert bara skengravid) Jag känner mig ganska lugn och har verkligen inte mycket hopp denna månaden. Tror jag skyddar mig själv genom att intala mig att jag inte kommer vara gravid. Men hoppas självklart massor... har tre tester hemma sen förra gången. Vet inte när jag ska våga ta mitt första..

• manda974
    1213 skrev 2017-11-14 20:46:22 följande:

BIM-11 idag. Denna gången känner jag inte alls samma galna tankar. Har inga symptom (förra månaden fick jag tidigt alla symptom man kan ha men var väl säkert bara skengravid) Jag känner mig ganska lugn och har verkligen inte mycket hopp denna månaden. Tror jag skyddar mig själv genom att intala mig att jag inte kommer vara gravid. Men hoppas självklart massor... har tre tester hemma sen förra gången. Vet inte när jag ska våga ta mitt första..

Hej! Jag funderade på hur det gick för dig igår ju! Jag har BIM-1 idag! ska alltså ha mens i morgon (enligt appen) men är nästan säker på att det kan ändras pga att min lutalfas var så kort förra månaden (10 dagar) så gissar att det kan bli några dagar till! Men har precis som du, inte ett endaste symtom denna månad, och känner mig mycket mindre galen, haha. Dock påpeka sambon igår att jag inte fått nån pms än, vilket jag uppenbarligen får annars, och den borde ju va här nu.. samma med mensvärken var framme flera dagar innan mensen förra månaden..

jag går också och tänker att det säkert inte blev något, vågar inte hoppas för mycket.. ska göra test på fredag iaf om mensen inte kommit..
  • Rydén91

Hej alla jag tog bort min p stav i fredags som var så de har gått 5 dagar nu utan preventivmedel det jag undrar nu är att igår hade jag och min man sex och jag hade min mens 24 okt och den slutade undefär 1 november men nu ev har jag börjat blöda igen kan det vara så att mensen redan har hoppat igång och hormorna redan börjar ställa om sig? Jag kan tyvärr inte så mycket om min menstration och enligt appen ska ja ha om 6 dagar typ

( tog ut min p stav 10/11)

Någon som kan hjälpa mig?

För ja vill bli gravid de vi båda längtar efter

• saijda
    Junirosen skrev 2017-11-14 18:04:23 följande:

Ja men så är det ju trots att det är en tuff arbetsvecka.... Åh ja, det hade ju varit perfekt! <3 

Tack tack ! 

BIM-2 idag. Inte samma symtom som förra gången innan mens. Har en annorlunda känsla i kroppen, det bränns och sticks vid äggstockarna, livmodern typ hela magen. Strålar till då då i benen och höften. Mår illa och extrem trötthet :0

Jag hoppas innerligt att det blir ett pluss denna månad.

Lätt att inte försöka tänka på det när det är en tuff arbetsvecka. Istället för att höja bemanningen inom vården så sänker dem den här *snark*

Ja det hade verkligen varit perfekt om mensen inte kommer den 17e på månadsdagen. Håller tummarna för oss båda! <3
  • Anonym (Längtansfull_92:a)

Hej!

jag hoppar in här, hoppas det går bra! :D

Jag är 25 och min sambo är 26.

Jag slutade med mina Mini Pe den 11/11-2017

Köpte ägglossningstest igår, testade idag på morgonen och det var positivt!

Blev chockad att de kunde gå så fort efter uppehåll med pillren!

Håller tummarna att det tar sig nu på en gång :P

Lycka till allesammans

• Anonym (Y)

Jag har en liten fråga! Jag har varit lite nervös att jag inte har ägglossning då jag inte får det klassiska ÄL-sekretet. Denna månaden tog jag tummen ur röven och testade med clearblue digital advanced och det visade sig att jag visst det har ägglossning! Men åter igen, är ändå nervös då jag inte får det typiska äl-sekretet. Men nu efter ÄL denna månad har jag fått typ som en mensvärk som kommer och går, vilket jag aldrig får annars efter ÄL och jag och mannen har sexat till det ordentligt runt ÄL denna månaden. Men tror ni att jag borde kolla upp varför jag inte får ÄL - sekret? Fick alltid det innan jag började med ppiller för två år sen men efter att jag slutade med mina ppiller för drygt 8 månader sen kom ägglossnings flytningen aldrig igång. Ska tillägga att jag har regelbunden mens.
    Med vänlig hälsning, nervös tjej.. 

Svar på tråden Planerar för första barnet.