• Junirosen

Planerar för första barnet.

Hej hej!

Hänger gärna med här också! Jag är 26 år gammal och sambon 29. Vi har använt oss av Natural Cycles ?prevent? dem senaste 2,5 åren men bytte över till ?Plan? nu i helgen. Känns så roligt! :) Har inte beräknad ägglossning förrän den 27/11 och då kommer det bli vårt första försök.

Önskar alla lycka till och hoppas på att vi kommer att få se många plus framöver :)

• Junirosen
    Skiftpil skrev 2017-11-06 11:34:22 följande:

Hoppar in i tråden då även jag och min sambo försöker få till ett plus! 

Åt p-piller i cirka 13 år, gick sedan över till NC för 1,5 år sedan för att detektera min cykel å pricka rätt. Visade sig efter flera månader med negativa äl-tester och utredning att p-pillren jag åt har rubbat min naturliga ägglossning. Fick Letrozol utskrivet och åt min första kur i oktober där ägglossningen både konstaterades och kändes av till fullo! :D

Min cykel är 26dgr, ÄL 27-28 november så nu är det en nervös väntan denna vecka då det idag är bim -3.. Förutsatt att Letrozolen inte påverkar cykelns längd. Haft molvärk (som mensvärk) i ganska precis en vecka, lite uppstötningar, stundtals illamående och idag huvudvärk men det kan också bero på minskat kaffeintag. 

Läste  om skengraviditet och känns som att jag analyserar allt ifall det kan vara ett symtom haha men jag antar att jag bara borde stressa ner då man inte kan göra mer den här månaden än att låta naturen ha sin gång..  

Håller tummarna för alla som försöker plussa här inne!

Hej Skiftpil! 

Vad skönt att din ägglossning kommit igång igen! :) 

Hur har det gått för dig? Har du fått din mens eller håller den sig borta? :) Jag har också annars ÄL 27/11 med en cykel på ca 27 dagar så då ligger vi precis lika. 

Håller verkligen tummen på att du får plussa nu! Om inte skulle det vara kul att följas åt eftersom vi ligger så precis lika :) 
  • Junirosen
    saijda skrev 2017-11-08 08:10:24 följande:
    Välkommen hit! Spännande hoppas jag också att vi alla får! :)
    Tack så mycket :) 

Spännande att du har BIM snart! Hoppas verkligen att du får plussa då! Har du tänkt att invänta den 17 eller tänker du testa innan? 
  • Junirosen
    saijda skrev 2017-11-08 11:34:02 följande:

Ah verkligen så nervöst! har en speciell känsla i kroppen att det gick vägen denna gång men vågar inte hoppas! :(

Jag ska försöka hålla mig till BIM, kanske tom senare. Förra månaden kom mensen den 19e. Men så svårt! :0

Åh, vad spännande! Jag hoppas verkligen att du får plussa då! Förstår att det måste vara sjukt svårt att hålla sig från att testa. Men inte så långt kvar nu :)
  • Junirosen
    saijda skrev 2017-11-09 23:21:07 följande:

Ja verkligen! Åh tack going, desamma till dig! :)

Det är galet jobbigt haha, får försöka hålla mig sysselsatt tills dess, tur att man ska jobba några dagar nästa vecka men är ledig nu tills måndag så får sysselsätta mig med skoluppgifter (läser distans till USK) ^^ jobbar du eller studerar du? (Eller kanske bådeoch som jag)

Tack tack :)

Åh vad roligt att du läser till USKA. Jag studerar till sjuksköterska men jobbar extra som Uska :) Jag har varit iväg och jobbat idag... så skönt att rensa tankarna lite! Hur långt har du kommit i din utbildning? :)
  • Junirosen
    saijda skrev 2017-11-10 17:01:27 följande:

Jasså vad roligt ju :) jag har min tre dagars lediga helg denna helg så jobbar helg nästa vecka när jag har BIM ;0

Vet hur det känns rätt skönt att man jobbar och studerar då, lättare att rensa tankarna ^^ jag är klar i januari/februari 2018. Så snart ett år :) du då?

Skönt att vara ledig också! Hoppas verkligen inte att din mens dyker upp då! :O

Eller hur :) skönt att jobba då det annars blir så mycket fritid hemma där tankarna bara flyger iväg... vad skönt! Då är du ju snart klar! :) jag är klar till juni 2018.
  • Junirosen
    Saima17 skrev 2017-11-11 16:00:41 följande:

Åh va roligt me fler uska..ja e å lr här i finland heter d ju närvårdare. Har både äldreomsorg och barn inriktning.. Jobbar på förskola/dagis m 5&6 åringar nu :)

Vad roligt! Uska är ett bra och viktigt yrke :) jag har också jobbat på förskola tidigare, de är också kul!
  • Junirosen
    saijda skrev 2017-11-12 10:53:16 följande:
    Ah det är verkligen skönt. Imorgon börjar 6 dagars veckan igen *snark*. Tur ändå för det är lättare och hålla sig sysselsatt då. Hade varit roligt med ett pluss den 17e för jag och min man har månadsdag då hehe :) Hoppas det är ett pluss och inte mens som kommer! ;0 Hoppas verkligen att det är ett pluss för dig också! <3

Ah ska bli skönt och kunna slappna av lite. Det är tufft att studera heltid och jobba heltid. Men snart klar :D

Åh spännande ju!
    Ja men så är det ju trots att det är en tuff arbetsvecka.... Åh ja, det hade ju varit perfekt! <3 

Tack tack ! 
Svar på tråden Planerar för första barnet.