Skiftpil skrev 2017-11-06 11:34:22 följande:
Hoppar in i tråden då även jag och min sambo försöker få till ett plus!
Åt p-piller i cirka 13 år, gick sedan över till NC för 1,5 år sedan för att detektera min cykel å pricka rätt. Visade sig efter flera månader med negativa äl-tester och utredning att p-pillren jag åt har rubbat min naturliga ägglossning. Fick Letrozol utskrivet och åt min första kur i oktober där ägglossningen både konstaterades och kändes av till fullo! :D
Min cykel är 26dgr, ÄL 27-28 november så nu är det en nervös väntan denna vecka då det idag är bim -3.. Förutsatt att Letrozolen inte påverkar cykelns längd. Haft molvärk (som mensvärk) i ganska precis en vecka, lite uppstötningar, stundtals illamående och idag huvudvärk men det kan också bero på minskat kaffeintag.
Läste om skengraviditet och känns som att jag analyserar allt ifall det kan vara ett symtom haha men jag antar att jag bara borde stressa ner då man inte kan göra mer den här månaden än att låta naturen ha sin gång..
Håller tummarna för alla som försöker plussa här inne!
Hej Skiftpil!
Vad skönt att din ägglossning kommit igång igen! :)
Hur har det gått för dig? Har du fått din mens eller håller den sig borta? :) Jag har också annars ÄL 27/11 med en cykel på ca 27 dagar så då ligger vi precis lika.
Håller verkligen tummen på att du får plussa nu! Om inte skulle det vara kul att följas åt eftersom vi ligger så precis lika :)