• Rydén91

Planerar för första barnet.

Hej jag heter jasmine rydén är 26 år gammal jag tog ut min p stav i fredags. Jag och min man ska försöka skaffa barn. Jag hade min mens innan 24 okt va slut 1 nov ungefär så jag vet inte ännu när den riktiga mensen kommer.

• Rydén91

Hej alla jag tog bort min p stav i fredags som var så de har gått 5 dagar nu utan preventivmedel det jag undrar nu är att igår hade jag och min man sex och jag hade min mens 24 okt och den slutade undefär 1 november men nu ev har jag börjat blöda igen kan det vara så att mensen redan har hoppat igång och hormorna redan börjar ställa om sig? Jag kan tyvärr inte så mycket om min menstration och enligt appen ska ja ha om 6 dagar typ

( tog ut min p stav 10/11)

Någon som kan hjälpa mig?

För ja vill bli gravid de vi båda längtar efter

• Rydén91

Litenmommy

Vad härligt stort grattis man kan få en chock innan man riktigt förstår om de verkligen stämmer så roligt stort grattis

• Rydén91

Enligt appen flo man kan ha på mobilen säger att ja ska ha mens om 2 dagar första gång jag testar något sådant här får se om de stämmer ja har haft p stav innan vart fri utan nu över en vecka och haft sex 3 ggr denna vexka hoppas de kan hjälpa ?

• Rydén91

Vad menas med denna uträkningen via Flo appaen någon som vet?
  • Rydén91
    saijda skrev 2017-11-22 12:32:26 följande:

Det är hur många steg du har gått under de specifika menscykeln :)

Aha okay alltså innan man får mensen?

Ja har inte fått någon mens ännu enligt appen skulle de kommit igår hade min senaste 24 okt slutade 3 nov
  • Rydén91
    saijda skrev 2017-11-22 15:19:38 följande:

Nej under hela månaden eller hur man ska säga. :)

Okej vi får hålla tummarna då! Jag är på BIM+5 (alltså fem dagar sen jag skulle haft min mens) och ingen mens i sikte eller pms symtom. Hoppas mina tester har kommit idag så jag kan testa imorgon. Så nervös!

Det är inte lätt och förklara allt som är.

Jag hade p stav som gick ut nu i nov så jag tog ur den 10/11-2017 så jag hoppas inte på för mycket ännu så tidigt och säga något ännu men har haft sex enda sedan dess sist var 20:e haft 3-4 ggr innan med så får se.

Vad skönt ändå hoppas det är något posetivt med det samtidigt :) håller tummar

När kan man som tidigast ta tester som tex graviditets test?

Jag håller på lär mig ord och allt detta som innebär då jag inte har tänkt på samma sett innan
  • Rydén91
    saijda skrev 2017-11-22 18:44:35 följande:

Okej, jag vet hur det känns. Jag slutade med mini piller i augusti och hade hormonspiral innan dess, men håller tummarna ändå för dig! :)

Ja det hoppas jag med är galet nervöst faktiskt. Är på andra försöket, men vi lyckades pricka in ÄL (ägglossningsdagen) denna gång perfekt ;0

Det finns olika tester, vissa kan man testa väldigt tidigt men bäst är egentligen att testa tidigast på BIM-dagen det vill säga den dagen du skulle haft mens. För att få ett så säkert svar som möjligt. Däremot så är vissa sk låghormonare vilket menas att det hormonet som man får när man är gravid kan ta lite längre tid att produceras :)

Tack snälla detsmma till dig:)

Gott när man känner sin egna kropp ja kan ingenting faktiskt inte utan preventivmedel iaf. Har haft mini piller, kopaparspiral fick ont som tusan av den, haft p stav 3 gånger testat olika sen jag var 14 år. Ja har haft mens rätt tätt innan ja tog ur p staven faktiskt därimot höll de länge ibland innan den slutade helt mensen alltså.

Enligt Flo appen skulle ja haft igår då satte ja in datumet när jag hade sist och när den slutade. Det har snart gått 2 veckor utan preventivmedel och haft samlag 4-5ggr ungefär så tror inte de har tagit sig ännu iaf men man hoppas alltid lite inerst inne men vill inte bli besviken om det inte skyulle va ngt.

Så bästa är att jag väntar ett tag till iaf då?

Hoppas de blir något för din del
  • Rydén91
    1213 skrev 2017-11-23 22:34:55 följande:

Fan fan fan... nu kom mensen och jag är på jobbet.. trodde inte jag skulle bli såhär ledsen... Nästa BIM är enligt appen på julafton, kan ju hoppas att det blir en fantastisk julklapp och tredje gången gillt..

Beklagar verkligen ja man kan bli väldigt ledsen man hoppas så himla mycket och kommer något helt annat upp som man inte vill hända reagerar man verkligen hårt
  • Rydén91
    1213 skrev 2017-11-24 08:03:50 följande:

Tack så mycket! <3

Nu är det bara att ladda om!

Varsegod <3

Ja verkligen tufft men håller tummarna att de kommer gå bra
  • Rydén91
    Snufflan skrev 2017-12-03 01:28:44 följande:

Hur går det för alla? Nyfiken!

Inget här ännu ingen mens sedan 24 okt slut 3 nov kan va olika anledningar för mig har inte vågat testa något önnu
  • Rydén91
    Snufflan skrev 2017-12-03 10:42:25 följande:

När ska du testa tro?

Ska förhoppningsvis prova i veckan någon gång så får vi se om det är något. Har haft ont vid livmodern till och från under 3 veckorna vissa dagar är jag inte sugen på godis som jag brukar göra men ja hoppas inte på alltför mycket ännu blir besviken om det inte är något
  • Rydén91
    Tildurrr skrev 2017-12-06 00:09:50 följande:

Jag är 21, sambon 23 och vi ska också börja försöka nu! Enda preventivmedlet jag har haft är en pstav som jag tog ut jan 16. Sen dess har jag använt mig av appen p-Tracker och hållt mig undan dagarna som blivit uträknade som ägglossning. Och har inte på snart två år blivit gravid. Så nu börjar vi köra tvärtom, försöker pricka in de dagarna istället, de bör ju stämma hyfsat (om inte jag har riktigt svårt för att bli gravid) så första ägglossningen är till helgen, vågar man hoppas på första försöket?

Hej :)

Jag är 26 år och min man 33år vi försöker efter uttag av p staven 10/11-2017 min barnmorska sa att man kan bli gravid direkt och ibland kan de ta lite längre tid men fick svar på ungefär en månad. Man kan alltid hoppas och hålla tummar att ni prickar rätt :) bli inte orolig om inget skulle hända på första försöket men håller tummar att de går fort då du inte har gått på preventivmedel på ett bra tag.
  • Rydén91
    Tildurrr skrev 2017-12-06 01:47:58 följande:

Jaa jag hoppas också det! Längtar så efter att få va gravid och hela processen!

Hoppas det går fort för er också! ????

l

Förstår dig verkligen det är en underbar känsla vart gravid en gån för 7 år sedan som slutade olyckligt men den längtan man har till graviditeten är de bästa och sen få känna den känslan :) det kommer gå bra ska du se håller tummar.

Ja vi har hållt på sen jag tog ut p staven så ja hoppas d är något jag har inte fått min mens ännu och ja hade den sist 24 okt slut 3 nov så vi får se de kan ta tid ändå efter uttag oxå men hoppas plusa innan året slut men vi får se.
Svar på tråden Planerar för första barnet.