• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Nathaliee93
    maria1992 skrev 2017-12-15 20:53:52 följande:

Usch.. jag tror det kommer för oss båda. Jag tog ett imorse, ett vanligt, inte ett early och jag tyckte jag såg något. Men i och med att det var så svagt med early igår kanske det är lite tidigt.

När vågar vi ta igen?

Känner samma som dig. Haft en del stickningar också. Något du känt?

Om man anstränger sig på bilden så känns det som att det är påväg att bli nått! Mitt va dock helt negativt, men det är alldeles för tidigt för min del ju.. men kul å testa iaf!

Typ i början av nästa vecka tänkte jag, har ju som sagt inte BIM förens på torsdagen .. när är du sugen ?

Ja typ under naveln ? Är det konstigt ?
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-15 21:11:07 följande:

Om man anstränger sig på bilden så känns det som att det är påväg att bli nått! Mitt va dock helt negativt, men det är alldeles för tidigt för min del ju.. men kul å testa iaf!

Typ i början av nästa vecka tänkte jag, har ju som sagt inte BIM förens på torsdagen .. när är du sugen ?

Ja typ under naveln ? Är det konstigt ?

Ja, eller hur! Ja jah tror du kommer få ett plus på early på måndag! :) kör på det!

Min är ju rätt ?synlig? på early och förstod att detta skulle visa svagt men känns som där är något.

Tänkte göra ett early och ett vanligt på söndag.. spännande!!

Ja, precis, jag med.. nä jag undrar bara vad de är. Brukar inte ha stockningar innan mens annars.. hmm..
  • Nathaliee93
    maria1992 skrev 2017-12-15 21:21:44 följande:

Ja, eller hur! Ja jah tror du kommer få ett plus på early på måndag! :) kör på det!

Min är ju rätt ?synlig? på early och förstod att detta skulle visa svagt men känns som där är något.

Tänkte göra ett early och ett vanligt på söndag.. spännande!!

Ja, precis, jag med.. nä jag undrar bara vad de är. Brukar inte ha stockningar innan mens annars.. hmm..

Man kan ju hoppas, avvaktar till måndag och gör ett då :D

Ja jag tycker mig se på alla du har skickat! Vore kul om det va lite starkare då så man kan bli lite glad!

Nej inte jag heller och inte ihållande värk.. känns inte som att jag inbillar mig heller.. måste ha värmekudde på magen på kvällarna typ
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-15 21:33:58 följande:

Man kan ju hoppas, avvaktar till måndag och gör ett då :D

Ja jag tycker mig se på alla du har skickat! Vore kul om det va lite starkare då så man kan bli lite glad!

Nej inte jag heller och inte ihållande värk.. känns inte som att jag inbillar mig heller.. måste ha värmekudde på magen på kvällarna typ

Ja, gör det! Då är det ju några dagar innan och visar de inte då så vänta till bim! :)

Eller hur.. det är typ, på ett sätt så säger många de är positivt men vågar inte riktigt tro det då man inte är hundra. Väntar tills söndag och gör ett till!

Håller med dig. Inbillar mig inte heller! Tack för tipset med värmekudde :) hur brukar du känna innan mens?
  • JessicaPersika01

Jag och killen har den här månaden försökt bli gravida. Hade senaste mensen 13/11 och äl runt den 26/11. Dagen efter äl så fick jag sådan molvärk, typ mensvärk som har hållt i sig till och från i typ 2 veckors tid. Nu när jag skulle ha mens i dagarna så kom det bara en flytning med lite rött och sedan slutade det. Sedan började det med lite brunt i flytningarna och nu verkar det ha stannat av helt. Kommer ingenting i bindan så det är ju verkligen inte mycket. Min mens går annars som klockan, alltid regelbunden. Har gjort graviditetstest varje dag denna veckan men alla har visat negativt. Vet inte vad jag ska tro. Någon som känner igen sig?

• Nathaliee93
    maria1992 skrev 2017-12-15 21:49:57 följande:

Ja, gör det! Då är det ju några dagar innan och visar de inte då så vänta till bim! :)

Eller hur.. det är typ, på ett sätt så säger många de är positivt men vågar inte riktigt tro det då man inte är hundra. Väntar tills söndag och gör ett till!

Håller med dig. Inbillar mig inte heller! Tack för tipset med värmekudde :) hur brukar du känna innan mens?

Nej dumt och tro det om fallet inte är så.. men som sagt så får vi se på söndag då!!! Kul :D

Tycker är så svårt att beskriva hur man känner.. haha. Men jag brukar typ få ont nån dag innan. Typ runt äggstockarna och sen brukar jag känna av ryggen. Samt typ trött och lite "febrig"/svettas mer.. dudå??

Så är det inte nu.. nu har jag bara magen runt äggstockarna och under naveln.
  • manda974

Detta visades i morse!! Så nu är det bekräftat! Berättade för sambon nu på morgonen :D
  • TrueLove12
    manda974 skrev 2017-12-16 08:43:25 följande:

Detta visades i morse!! Så nu är det bekräftat! Berättade för sambon nu på morgonen :D

Stort grattis vad roligt
  • Nathaliee93
    manda974 skrev 2017-12-16 08:43:25 följande:

Gud vad roligt! Stort grattis till er och hoppas allt går bra!!
  • Nathaliee93
    Nathaliee93 skrev 2017-12-15 22:15:48 följande:

Nej dumt och tro det om fallet inte är så.. men som sagt så får vi se på söndag då!!! Kul :D

Tycker är så svårt att beskriva hur man känner.. haha. Men jag brukar typ få ont nån dag innan. Typ runt äggstockarna och sen brukar jag känna av ryggen. Samt typ trött och lite "febrig"/svettas mer.. dudå??

Så är det inte nu.. nu har jag bara magen runt äggstockarna och under naveln.

Hur går det för dig ?
Svar på tråden Planerar för första barnet.