• hallonnpaj

Planerar för första barnet.

Hej! Hoppar också in här. Jag och min sambo är båda 24 år gamla. han har pluggat färdigt och jobbar. Jag studerar fortfarande och har 2 år kvar av min femåriga utbildning. Vi är dock väldigt sugna på att skaffa barn och planerat att börja försöka vid årsskiftet. jag är så taggad!! hoppas allt går bra för er andra :)

• hallonnpaj

Hej. Hoppar in här!

Jag och sambon  (24 år båda) bestämde oss igår för att sluta med p-piller. Skulle ha "mens" om 2 dagar så den lär ju bara komma nu då som att jag äter sockerpiller. Men sen blir det slut på pillrena. Har ätit dessa i typ 10 år så ska inte förvänta mig att det går så fort. Men önskat att jag blir gravid första halvåret inom 2018 iallafall. Spännande :)

• hallonnpaj
    manda974 skrev 2017-12-04 17:19:50 följande:
    Hej vad roligt för er! Nej det tar ju faktiskt en stund att bli av med alls hormoner från p-medel. Håller tummarna att allt går bra :)
    Tack så mycket! ja har läst att det är så olika för alla. Hoppas att det kommer gå vägen så fort som möjligt, men få försöka tänka att det kommer ta ett tag. Blir ju intressant bara att se om man förändrats något utan alla hormoner man proppat i sig i alla år :p
  • hallonnpaj
    babbi skrev 2017-12-04 16:40:57 följande:

Välkommen! :) 

Kommer ni att använda ägglossningstester? 

Nää inte till en början iallafall. Vill bara köra på och när det händer så händer det. Vi har sex rätt ofta ändå så känns som att vi inte vill lägga ner för mycket tankar på det första tiden. känns typ som man lättare blir gravid då... men funkar inte det så kommer vi använda oss av det såklart :)
  • hallonnpaj

Nu kom min sista p-piller mens. Då håller vi tummarna att ägglossningen kommer tillbaka så fort som möjligt =) känns befriande att ha slutat med ppillrena efter att ha käkat dom i 10 år :)

Svar på tråden Planerar för första barnet.