• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

ankmamma skrev 2018-01-03 07:02:19 följande:

Ja alltså jag vet inte... tycker mig se två streck på båda, tog ett NC-test och ett babyplan. Ser ni eller inbillar jag mig??

Men grattis jag tycker jag ser på båda <3 grattis grattis grattis!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-02 21:48:34 följande:

Men åh :( vet precis hur den känslan är. All pepp till dig! <3

Och min karl prioriterar tydligen att göra dagisschema framför att ligga så nu går jag och lägger mig. Har inte fått till det och rätt var det är kommer väl tösen in och lägger sig hos oss. Känner ingenting i magen längre så tror ändå att ägget checkat ut.

Jag är inte heller så pepp haha!

Sommaren12 skrev 2018-01-03 08:00:48 följande:

Det blev inget igår heller. Sambon "hade inte lust". Blev så sjukt provocerad av det och så bråkade vi igen. Känns som vi bara bråkar kring det här barnskaffandet. Borde kanske bara lägga ner. :( Så kört den här månaden med alltså.

Tack så mycket för pepp <3 betyder mycket!

Ursh inte bra när det skapar massa bråk, men jag förstår dig till 100% man vill ju att båda ska vara lika mycket onboard så att säga!

Känner som sagt att det inte blev något denna månad heller så jag tar ipren och hostmedicin nu så får jag foka på att bli frisk. Till nästa vända ska jag satsa på att äta bra, träningen har jag redan men kanske blir lite mycket onyttigt och lite för många glas vin emellanåt. Nu ska det bli en oktoberbebis... kanske

Stor kram till er fantastiska kvinnor!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-03 08:43:05 följande:

Jo ja ha läst d där gång efter gång men ja tänker int ge upp. Hoppas lite innerst inne att äl reagerar på graviditet. Ja ha aaaaaaldrig haft så här lång cykler förr. Nåt e konstigt. Öm å dragningar i tjejmagen igår. Å lite idag.

Det hade ju vart det absolut bästa tänk att gå och leta efter ÄL så är man redan gravid!! Vilken grej!!!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-03 11:15:12 följande:

Jaaaa tänk! Å att få ge ett test i födelsedagspresent åt sambon!! Ja hittar ingen info om hur testen beter sj om man e gravid dock :-/

Det enda jag läst är att de hormonerna är ganska lika så det kan absolut ge utslag på ett ÄL test om man är gravid men att det inte är tillförlitligt överhuvudtaget :/ håller tummarna!

Själv tog jag nytt äl test idag och tycker att det ser starkare ut.. men känns så konstigt om ÄL skulle komma så här sent???
  • MammaMia1012
    ankmamma skrev 2018-01-03 11:57:47 följande:

Ja alltså det är ju där men sjukt svagt!! vågar man tro att det är något??? :O :D

Jag skulle absolut tro på det, men jag har heller aldrig fått något spök streck så vet inte hur det funkar...? Jag tror ditt ör pluss! Du måste meddela hur det går med det digitala! Håller nu alla tummar och tår!!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-03 11:40:21 följande:

Ja precis. För ja börja äl testa 28.12 å då blinka d. Me lite mörkare streck på testet. Men nu blinkar d ännu å e riktit ljust streck på testet. Nå ja får vänta å se. Ha vari extremt kissnödig utan att ja druckit vatten, e jätte dålig på å dricka. Tänkte först att d e uvi men ha int nå andra kännetecken på d. Vågar nog int ta nå early test. Ja väntar å tar sen d ja har hemma om typ en vecka lr så. Fick reda på nu att en på sammanslagning dagiset ja jobbar på nu under jul nyår ska få i juli. åh hoppas så att d e en liten tomte/tomtenissa som bor där. Sambon tror helt på d. Ha int haft dom där hemska humör svängningarna som ja allti får en vecka före mens..varit bubblig i magen till å från men inget som e hela tiden. Åh ja vill veta Nu!!!

Å hoppas för dig! Jag vet, väntandet den värsta!!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-03 12:27:49 följande:

Tack <3 ja hoppas å. Å för din skull å att d blir. Tur att d e torsda imorron å sambon kommer hem. Hoppas annars på fast gubbe imorron. Då blir d liggfest haha

Haha ja det är ju inte helt fel det heller!

Här vill jag att vi ska bli friska så vi riktigt kan mysa utan host och hjärtklappning Hahaha vill bara kunna njuta av det också!
  • MammaMia1012
    Chiasma skrev 2018-01-03 14:11:53 följande:

Snart avslutat min 10 dagars proverakur, sedan fortsätter det med en kur av letrozol. Har PCO och detta är första försöket. Så spännande och pirrigt!

Men så spännnande! Stort lycka till!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-03 14:15:48 följande:

Nä va som helst bara int mensen kommer ja ja har fortfarande grym hosta

Ursh då verkar vara riktigt elaka baciller!

Har tagit ett till ÄL test nu och det är starkare hoppas verkligen att det kanske är på g nu!!!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-03 15:13:12 följande:

Jäj! Jag hoppas också! :)

Ja nu håller jag tummarna! Försökte få till det här på innan lunch men då höll vinår att bli påkomna så det får vänta till kvällen tror jag,. Känner mig som en tonåring emellanåt haha

Hur känns det för dig nu? Har du jobbat idag också?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!