• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2017-12-31 16:22:51 följande:

Jo.. Han märker på mj när ja blir uppspeedad å ofokuserad på allt annat än allt som har me bebisar å göra. Hoppas så att han sku våga göra slag i saken me att ta en månad ledigt å bara va hemma å pricka in ÄL..men vågar int kräva d.. Han e ännu på prövotid..

Men kanske kan ni pricka in snart ändå och om det inte funkar så kanske han kan vara hemma längre fram?
  • MammaMia1012
    Lyckorus skrev 2017-12-31 16:50:59 följande:

Det är nog klokt. Så borde jag också göra

Jag testade imorse, negativt på ÄL +10. Nästa gång blir väl efter BIM (3/1) någon gång om inte mensen kommer. Vet inte om jag orkar testa på BIM och få ett negativt igen. Själv då?

Nej känner som du, är så trött på att stirra på negativa test så kommer testa efter BIM om inte mensen kommer. Men har typ 15 grav test hemma
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 18:17:42 följande:

Ja april e väl nästa gång som kanske passar in.. Han måst va hemma utan lön så antar att d int e nå alternativ ändå :-/

Men man vet aldrig, plötsligt händer det <3
  • MammaMia1012
    Lyckorus skrev 2017-12-31 18:29:27 följande:

Hahaha samma här. Nästan pinsamt att hämta ut paketet från Graviditetskollen. Även om det inte står på paketet vad det är så visste jag ju när jag hämtade det. Har också investerat i Glandin, rosenrot och munkpeppar i hopp om att det ska ge resultat. Hahaha Desperat men som sagt, vill att det ska gärna nu!

Haha satt själv och läste om Glandin idag och funderade på att beställa. Inget tålamod alls... men det är som du säger, man vill bara ha det där plusset nu <3 men samtidigt vill man vara i den här bubblan en stund av nån konstig anledning??

Vi håller tummarna för januari nu!! Heja heja!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 20:15:13 följande:

Hmm ja vet int. Åh varför e ja så fest sugen nu mitt i allt.. Min inbjudan uteblev i sista minuten idag

Men så typiskt!! Får partaja till det hemma istället! Jag och barnen tittade på Pippi och åt popcorn. Gubben ligger fortfarande i sängen så nu ska jag ta lite glögg sen sova...
  • MammaMia1012
    Lyckorus skrev 2017-12-31 22:25:51 följande:

Ja, min sambos inställning är väl lite att vi ska njuta också medan vi kan. Skaffar vi barn kommer livet aldrig se ut såhär därefter så hans poäng är väl att visst, vi försöker - men varför brådska? Det är ju nu vi kan ta vara på varandra etc. Och han har ju SÅ rätt i det. Men likt f*n hetsar jag kring det. Haha

Glandin har inte gett effekt ännu (andra försöket med den) men såg att vissa mått dåligt av den och det har jag inte alls gjort i alla fall. Massa Omega3 oljor i och det har jag läst kan påverka fertiliteten, men frågan är om Glandin verkligen har den effekt som påstås. Återstår att se

Ja, det värker en del konstant i magen idag. Kanske är det inte någonsin alls men jag är glad att jag sitter med mina alkoholfria viner nu när de andra börjar bli högljudda. Håller tummarna för oss båda.

Gott nytt!

Ja men han har ju så rätt! Tänk nästa gång ni bara har varandra är när barnen flyttat hemifrån (barnvakt osv är inte samma sak)

Hoppas du hade en trevlig kväll! Önskar dig ett riktigt gott nytt år! Hoppas du får börja året med ett pluss, tänk det hade vart magiskt!!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-01 06:39:15 följande:

Vakna med extreeeeem mensvärk vänster sida och mot mitten.. Tänkt nu fan e d äl!!!! Tog test och tammef*n... Näe.. Blinkande gubbe alltså suck. Ja testat t den 5e sen e testen slut. Vet int om ja ska beställa mer imorron.

Hur gick det med hunden?

Själv somnade jag typ 2230..

jag tänker att det varierar månad till månad så man kan nog fortsätta testa och se vad som händer.

Jag hoppas på ÄL idag men vi får se vad stickorna säger... tänkte testa två gånger idag och hoppas tycker denna månad har varit sååå lång väntan på ÄL...
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-01 09:30:21 följande:

Hunden gick d bra me. D sköts knappt nå raketer här. Å absolut inget som hördes in. Man måsta stå på trappan för att höra dom som va va 2km ifrån. Hon va bara irriterad på att int få va ute i hundgården.hon hade så varmt inne. Så ja kunna ha gjort nå annat. Ja somna till å från men sambon ringde kl 3..å så klart berätta hur kul dom. Haft fast han va på jobb.. Suck.. Nyår älskar ja.. Brukar alltid laga typ 4 rätters å ha gäster hem.. Men int i år va skit nere igår.

Fy vad trist! Dock skönt att det gick bra med hunden!

Vi får ta revansch nästa nyår! Detta går till historien som det absolut sämsta.... sååå trött på att vara sjuk!! Alla är fortfarande dåliga här
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-01 10:14:44 följande:

Fast glad gubbe idag! :) Ska se till att få till det ikväll.

Jippi, kör hårt! Håller alla tummar och tår <3
  • MammaMia1012

Jahapp fortfarande negativt ÄL test är rädd att jag missat stegringen. Hade förra månaden bara stegring över dagen inget dagen innan eller dagen efter så kan ev missat det. Men tänkte testa igen i EM/kväll och så fortsätter jag några dagar till. Fick Mail om att testerna var skickade så jag hoppas de dyker upp imorgon

Fasiken denna väntan, IOM att vi alla ligger hemma och är sjuka så är det alldeles för mycket tid att fundera...

Svar på tråden Följas åt till ett plus!