• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2017-12-31 09:39:38 följande:

Blinkande idag igen.. Men såg nu att för varje dag d blinkar så blir test strecket ljusare å ljusare när ja tar ut stickan..?? Kanske toppen varit då redan?? Lr månne d e nå fel.. Kanske ingen äl den här gången.. Men då borde d väl int visa gubbe alls..??? Usch nu blev jag rädd å nojig.

Samma här.. strecket blir bara svagare och svagare trots att ÄL borde vara imorgon??? Fy denna ständiga undran och fundering.. suck!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 13:18:30 följande:

Min ha haft blinkandd gubbe i 4 dagar nu.. Å strecket ljusare.. Måst ta ett till vanligt å se hur d ser ut där.. Ja borde ha haft äl 28onde.. Suck

Ja du får testa och se då, vore ju konstigt om du missat stegringen??

Jag tror jag ska ta och testa två gånger om dagen nu men jag har bara test så det räcker till ett på tisdag. Men har beställt hem nya som jag hoppas kommer på onsdag då :)
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 14:15:48 följande:

Onsdagen var neg, torsda börja d blinka så kan int ha missa den.. Tog en vanlig sticka.. Va mörkare än på cb stickan men ljusare än kontroll strecket. Måst ta å skick efter flera. Lr så skiter ja i d å ligger hela tiden så får man se när d tar..

Ja jag funderar lika här.. försöka ligga när det känns bra så får det bli när det blir... men man vill ju så gärna! Hade så gärna vela haft en liten i 2018

Vi fick till en snabbis idag med, har jättemycket ÄL flytningar nu så jag hoppas det är på g även om testerna inte visar något...

passa på att önska alla ett gott slut och ett gott nytt! Hoppas på massa massa pluss nu <3
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 14:45:43 följande:

Ja.. Ja vet int ja.. Usch allt blev jobbit ny. Å att sitta ensam ikväll gör d int bättre

Gott nytt år till er å!!!

Nej Ursh ville inte få dig att må dåligt! Hoppas verkligen att du får ditt efterlängtade pluss nu snart! <3
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 15:01:57 följande:

Nej inne fara.. Bara funderar ur å in hur ja ska göra. Vill ju kunna göra som sambon.. Bara ta d som d kommer.. Men e ett otroligt planerings freak vill ju få till d NU. Vill ha plus nu. Helst igår..

Ja verkligen lättare sagt än gjort! Jag är likadan, mitt problem är just det att man inte kan påverka det mer än man kan... man kan pricka in ÄL varenda månad men ändå händer inget... så frustrerande
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2017-12-31 15:18:55 följande:

Kunde inte hålla mig borta så länge! Tack för er omtanke. Orkar inte gå in på allt som varit fram och tillbaka med sambon ang barn men igår tog han initiativet till ett mer sansat snack som kändes bra. Vi bestämde eg ingenting men vi låg senare och han kom i mig så antar att vi försöker på nåt sätt åtminstone... Han vet ju att jag har äl nu i dagarna. Han vill nog bara ta det lite lugnare. Kan förstå det. Han tycker det är svårt detta med fler barn och jag har ju längtat så enormt så jag vill bara köra på. Blir nog lite en krock.

Jag fortsätter med mina ältester. Har dock ännu inte glad gubbe men strecket var betydligt starkare nu i em än i morse så hoppas verkligen på positivt imorgon. Nu ska jag hålla ett nyktert nyår för att öka chanserna. Gott nytt!

Men vad skönt att ni ändå landat i samförstånd i alla fall! Så glad att du är tillbaka

Gott nytt till dig med!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 15:27:34 följande:

Ja sku vi ändå ha den möjligheten.. Me tur kanske vi kan pricka rätt var 5-6 månad d gör mj ännu ledsnare. Känner mj så misslyckad. Ha längta i 8 år.. Äntligen hittat den man vill leva me.. Å båda vill ha.. Å så går d int

Förstår så din frustration! Men jag tror du kommer få ditt pluss! Som du säger så har nininte försökt så länge än.. det kommer <3 men det blir jobbigt ibland när man blir ensam med sina tankar!

Styrkekramar!
  • MammaMia1012
    Lyckorus skrev 2017-12-31 15:07:38 följande:

Ville bara flika in och säga samma här. Tredje försöker nu, ÄL +10 och hade negativ sticka från graviditetskollen och negativt RFSU Testa tidigt imorse. Jag VET att det bara är tredje försöket men vi (läs jag, han är lugn) har väntat så länge på att alla förutsättningar ska finnas på plats och nu är det äntligen här och då vill jag ha det där plusset omgående. Hur länge har ni försökt? Hur håller man lugnet? Jag är ett kontrollfreak men detta kan jag inte kontrollera

Jag är precis likadan :D vi är inne på tredje försöket vi med. Har förhoppningsvis ÄL imorgon och BIM 15/1 Jag har bestämt att jag ska göra allt för att inte känna efter denna månad! Det får bli som det blir!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-31 15:36:51 följande:

Blir så fruktansvärt arg när ja tänker på hur många ja vet som int ens borde få ha barn pga hur de beter sj å d räcker att dom särar på benen å vips.. Medans en sj som sku göra va som helst.. Vrida å vända å stå på huvve bara för att få ett +.. Men aldrig får d. Tror int sambon eg förstår exakt hur mkt ja vill.. Å blir int lättare av att han frågar varje månad.." Tror du d blir bebis nu? ""Hoppas d blir bebis nu" mitt hjärta går sönder

Förstår vad du menar, man får försöka inte fokusera på det.

Blir väldigt svårt om han frågar hela tiden, vet hambon bär du har ÄL osv?
  • MammaMia1012
    Lyckorus skrev 2017-12-31 15:58:39 följande:

Jag önskar jag också kunde känna så. Hoppas du lyckas hålla i den där inställningen. För min del skulle det ju dock kunna vara ett nyårslöfte. Inte stressa och försöka kontrollera saker jag inte kan kontrollera. Tar bara energi. Perioden mellan BIM och ÄL dvs när mensen är kommit är på ett sätt så skön för då slipper jag känna efter. Nu har jag verkligen försökt att inte känna efter men det är svårt. För det första tror jag inte jag kommer ha så mycket symptom när det väl är dags, och för det andra så finns det så myxket annat bra man kan lägga sin energi på. Jag var rätt övertygad över att det inte var något tills jag fick molvärk igår. Har också känt en del märkliga lukter sista tiden. Och varit trött. Haft yrsel. Men hade det varit mellan BIM och ÄL hade jag aldrig reflekterat över detta. Det hade varit en del av min normala vardag. Men nu, ÄL +10 analyserar jag allt. Jag ska på nyårsfest ikväll och har köpt alkoholfritt vin och bubbel för att OM det är något. Egentligen tror jag inte det är det... men vad gör man inte

Jag hoppas verkligen det jag med men vi får se hur det blir tiden mellan ÄL och BIM.. lättare sagt än gjort. Men tidigar har jag känner alla symtom som finns men det har inte varit något så nu ska jag bara försöka strunta i allt och testa efter BIM om inte mensen kommer..

Men jag tror precis som du att jag har känner saker som varit helt ?vanliga? men aldrig tänkt på det förutom nu när man försöker bli gravid

Håller tummarna nu att det blir ett pluss för dig! När tänkte du testa?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!