• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

Lillefiddelin skrev 2018-01-04 12:45:00 följande:

Fick mensen idag som ett brev på posten. Den var försenad i 2 dagar och är besviken.. han kommer nog med bli det och känns tungt.. får hoppas att försök nr 6 ger resultat. Denna väntan på att det ska hända något är så jobbig. Hur håller man humöret uppe? Vill knappt testa äl och allt men samtidigt så vet jag ju att det förbättrar chanserna. Min cykel har iallafall visat sig vara stabil sen jag började ha koll på den.

Å så trist! Skickar massa Styrkekramar! Skönt att du vet att cykeln är stabil och du ska se att ni får ert pluss, tar olika lång tid för olika. Klen tröst jag vet! Fick min man att lova att vi ska få en till bebis även om jag vet att man inte kan lova sådant, ville bara höra det även om det inte blir så...

Önskar också jag visste hur man håller humöret uppe! Försöka sysselsätta sig med annat roligt!?

Kram
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-07 14:03:55 följande:

MammaMia1012: Hur mår du och familjen nu?

Hej, tack för att du frågar <3 här tog det om ordentligt! Har legat i feber, fjärde dagen idag... men blir inte så mycket att fundera på bebis i alla fall... räknar inte med att det blev något denna gång så låter kroppen bli frisk så nya tag med ÄL typ 28/1

Hur går det för dig? Hur mår du nu?

Kram
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-07 21:02:51 följande:

Men huuu kan det bara ge sig?! :( Hoppas ni blir bra snart! Förstår att det tar på krafterna.

Jag blir hemma från jobb imorgon med. Febern la sig rätt snabbt men jag är så jäkla genomförkyld. Skitont i bihålorna, ständig huvudvärk och vaknar i panik varje morgon av att det känns som jag ska kvävas av mitt eget snor. :P Dottern var med hängig ikväll så får se imorgon ifall jag lyckats smitta henne med. :/

Har inte känt nåt mer tecken på gravid sen. Tuttarna har skärpt till sig, ser inga ådror eller läckage mer nu. Är helt inställd på mens.

Ja men verkligen kan vi inte bara få bli friska nu!! Mannen ska i alla fall gå till jobbet imorgon. Jag och barnen blir hemma två dagar till.

Hoppas du mår bättre snart och hoppas dottern klarar sig! <3
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-08 11:14:41 följande:

Int för att ta ut nå mer i förskott... Men nu till å från e bröstvårtor riktit ömma. Hela brösten brukar va när ja ska få mens.. Men e absolut ingen känning av d nu om d e så att d ska va mens imorron. Hmm ja vill veta NU!!!

Men Gud så spännande! Håller tummarna! Skulle du testa på onsdag eller?
  • MammaMia1012
    Nicho2018 skrev 2018-01-08 08:13:50 följande:

Hej!

Har läst allas inlägg i den här tråden och vill gratta alla som fått ett +. Ni som inte fått det ännu, jag tror det kommer! 

Jag och min kille har försökt i 3 mån med hjälp av appen period tracker endast. Nu har inte min mens kommit på 5 dagar och jag har tagit 2 tester. 

Min kille vägrar tro att jag är gravid då strecken inte syns tydligt och han inte vill bli besviken. Så vill dubbelkolla med er. Visst är dem positiva? Bild 2 tog jag imorse. 

Absolut ett pluss! Grattis!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-08 16:12:59 följande:

Ja vet int hur ja ska göra nu. Kom en blödning idag.vattnig med ljust blod. Ingen mensvärk men ömma å jätte känsliga bröstvårtor. Kan d månne vari nid blödning? Ja förberedde sambon på att d e int bebis den här mån heller han blev rätt besviken å undvek att vi sku fortsätta prata om d. Vågar absolut int hoppas på nå

Men å nej!!! Vad konstigt, verkar kanske vara lite sent för att vara nid? Men det är ju vanligt med nån form av blödning även vid graviditet. Så än finns hopp tror jag!!

Men visst var det så att din mens i det senaste börjat konstigt jämfört med tidigare? Typ med någon liten blödning? Är det likt tidigare eller är det helt annorlunda? Å håller tummarna för dig!!! Kram <3
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-08 17:56:34 följande:

D står att nid ofta kommer 7-14 dagar efter ÄL..idag sku d va dag 12 enligt tänkt äl. Ja vet int va ja ska tro. Ha gett upp hoppet om allt. Köpte 3 grav test idag på bybutiken som håller på å stänger igen, för dom kommer ändå behövas. Nå nu kom d som mer en flytningsklump som va färgad och klara blodstrimmor i resten av flytningen. Fuck. D kommer int bli t nåt d här.

Men då kan det fortfarande vara en nidblödning men en del tur får du ett pluss i alla fall! Tyvärr låter det ju som att mensen är påväg men vi håller alla tummar och tår <3 och gravtesten kommer du få användning av senare!! Visst var det så att om mensen kommer imorgon så är mannen din hemma till nästa ÄL?

Kram kram på dig!!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-08 19:13:29 följande:

To ett gravtest nu.. Skicka bilden t en kompis.. Måst höra va hon säger.. Ja tyckt d va ett svagt svagt +.. Så tror ja ska ta ett imorron bitti. Hitta ett sååå stort å synligt blodkärl på höger tutte vid bröstvårtan.. Sååå ömt där å..

Håller tummarna att mensen håller sig borta och din kan lägga upp en bild på ett pluss imorgon!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-09 04:35:50 följande:

Fast vägrar lite ge upp ännu. Ingen mer ordentligt blödning. Så väntar på den.. Blir nog ä inhandla test idag igen om int blödningen kommit igång under dagen.

Men det behöver det inte vara! Kan du inte lägga upp en bild på det så kan vi hjälpas åt? Håller tummarna nu
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-09 07:00:45 följande:

Kan int av nån konstig anledning int lägg upp via telefon. Men tror nog d e över har en sån känsla. Men så sjuka bröstvårtor å int hela bröst som d brukar

Men har det kommit mer blod eller är det helt slut?

Du får hålla oss uppdaterade! Håller i alla fall tummarna för dig!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!