• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

minipeach86 skrev 2018-01-09 23:11:34 följande:

..vill bara säga vilka fina systrar ni är som verkligen tar er tiden att peppa och skriva många, långa och bra, kloka och stöttande kommentarer!!!  Blir så glad av att det finns så mycket genuin omtanke och kärlek att hämta här i forumet! 

<3 Jag håller med, är så humla glad att det finns så underbara människor som man kan bolla och få stöd från!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-09 22:01:25 följande:

Kommer endast brunt levrat blod nu. Int i närheten av färskt..

Hur har du det idag?
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-10 09:23:34 följande:

Mens inatt. Ska beställa CB monitor idag. Ist för alla dessa enskilda test.

Nej vad trist! Då hoppas vi på oktoberbebis istället
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-10 09:04:11 följande:

Gullig du är! :) Jag behöver stöttningen här. Känner mig ensam med den här barnlängtan i mitt förhållande så blir inte naturligt att snacka om hela processen med ägglossningar och sånt med sambon tyvärr.

Samma här, det är så mycket lättare att prata av sig med alla här som är mer eller mindre i samma situation!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-10 12:00:59 följande:

Ja d e no d. Beställer monitor idag. Ber om ursäkt för igår. Va ett riktit vrak, visste varken ut lr in. Mkt bättre idag. Mindre hopplös. Men lipfördig för ingenting fortfarande

Ingen som helst fara det blir för mycket ibland! Hoppas monitorn kommer funka bra! Är det så att man måste använda den ett tag så den ställs in efter en eller hur funkar det?

Jag kommer köra med ÄL tester från dag 8 tills stegring kommer och blir det inget då så kommer jag inte köra med något alls. Inte ens försöka pricka in i två månader.. sen hoppas på en januaribebis
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-10 12:36:30 följande:

Hur menar du nu? Om det inte tar sig nästa runda så ska ni inte försöka på två månader?

Typ eller snarare bara ha sex när vi vill och inte tänka på bebisverkstan... blir det så blir det men det gör inget om det inte blir. Våra barn är födda i november och december så vi har fullt upp som det är under den perioden Men självklart välkommet om det blir!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-10 12:45:17 följande:

Ja vet faktiskt int. Ska läsa lite mer om den. Ja kommer testa nu den här mån när han e borta över äl för att i lugn å ro se. Så oktober bebis blir d int. Ev november som tidigast

Ja du får berätta hoppas det kommer funka hur bra som helst!
  • MammaMia1012
    minipeach86 skrev 2018-01-10 14:10:10 följande:

Då hoppas vi på revansch och några oktoberbebisar nudå + att du Saima17 får bra koll på monitorn denna månad så att det blir en novemberbebis sedan =) 

Jag har precis satt igång fjärde cykeln i rads ägglossningsstumulering med hjälp av tabletter så nu hoppas jag på att det växer till sig något ägg denna omgång med. Nästa vecka på onsdag spolas mina äggledare och dagen därpå ska jag på VUL för att kolla äggens tillväxt. Så nu blir det först en veckas slappna av och bara ha det lugnt och skönt, inte stressa över det ena och andra tecknet. Ikväll ska jag tom ta en halv sömntablett för att få sova ut riktigt ordentligt vilket jag haft svårt med på ett tag <3 

Har ni blivit friska i familjerna än då MammaMia1012 och Sommaren12? =) 

Oj vilken spännande tid du har framför dig! Håller vi alla tummar och tår att det ger resultat! Du måste uppdatera oss om hur allt går med allt! Skönt att ha en vecka och ladda och slappa!

Jo tack här är alla friska utom jag, tog en extra dag hemma för vaknar med världens huvudvärk som gör att jag vill skära bort huvudet. Men när det väl släppt så går det ganska bra så jobb imorgon. Sen kommer svärmor och ska sova här då dagis är stängt på fredag så då har hon vår minsta hemma!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-10 13:42:44 följande:

Jaa :/ faktiskt. Men d e som d e

Skönt ändå att få bekräftat att cykeln är som den ska, du hade BIM igår va? Då borde du rimligt ha ÄL ungefär lika kommande månader
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-10 15:30:04 följande:

Först i april kommer sambon va hemma på hela äl tiden. Men februari mars äl så åker han 2-3 dar före

Jäkla typiskt! Ni får ligga massa sista dagarna han är hemma så hoppas vi de små rackarna överlever!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!