• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-01-01 21:47:56 följande:

Blir så jäkla less. :( Nu känner sig karln risig (typisk man flu liksom, när de känner sig ynkliga innan de ens ÄR sjuka) och dottern kom in å la sig hos oss precis när vi skulle gå och lägga oss och jag hade tänkt få till det. Så nu blev jag sur å gick ut å la mig på soffan och grinar. Lär väl ha äl i natt så vi inte hinner få till det imorgon heller och så är det kört pga bagateller den här månaden med. :( Mvh /Surtant

Förstår dig så väl!! Vi är alla här hemma sjuka men det är ingen som klagar så mycket som gubben!

Har verkligen gjort allt för att få till det nu några gånger men då får jag inget positivt ÄL test istället... suck aldrig blir det rätt..

tyvärr gissar jag på att vi missat ÄL eller så har jag ingen denna månad

Hoppas ni kan få till det imorgon <3
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-02 04:50:03 följande:

Morron.. Å här v äl tester fortfarande bara blinkande gubbe. Men har sån mensvärk idag. Tom så d känns i ryggen. Måst väl in t apoteket å köp ältest idag.. Dom e så svindyra på apoteket men va gör man?? Suck..

God morgon! Ja vad gör man inte.. håller tummarna nu att du får ÄL så pass sent så gubben kommer hem!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-01 22:49:42 följande:

Ja varför ska det va så svårt?! :( nu kan jag inte sova för ligger bara å väntar på äl-smärtor. Brukar få jätteont i ca 30 min när det släpper. Ja får väl försöka igen imorgon men antagligen för sent då. Hade sex för två dygn sen, kan ju bara hoppas att de rackarna lever än...

Men är de helt negativa dina test? När räknade du med att du skulle haft äl?

Hoppas verkligen att de lever och att du ev kan få till det idag! Vet inte heller varför det ska vara så svårt

Japp helt negativa är de, ska testa diagnosen. Började testa 28/12 och borde ha ägt ÄL typ igår alla negativa. Antingen så hade jag väldigt tidig ÄL och missat den eller så har jag ingen denna gång... suck (med massa tur så kommer den sent istället men har svårt att tro det)

Håller tummarna för dig idag!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-02 09:38:39 följande:

Hade jättesvårt att somna inatt. Låg och läste om hur länge spermier lever, hur länge ägget lever, hur många av alla miljoner spermier som kommer hela vägen fram till ägget osv osv. :P Somnade vid 01 och vaknade igen vid 04 och hade sen svårt att få till nån mer vettig sömn. Skittrött idag!! Var rätt öm i tjejmagen några timmar inatt men vet inte om det mest va för att jag kände efter. Jag känner ju som sagt alltid väldigt starkt när ägget släpper. Om jag sover när det händer brukar jag vakna för det krämpar verkligen. Men så har jag inte känt inatt. Nu hoppas jag verkligen att det fortfarande inte släppt för då finns det ju en till chans ikväll.

Men du då är det väl inte så omöjligt att du inte haft äl än? Min glada gubbe var två dagar sen mot vad den brukar. Håller tummarna för att du inte missat nåt. Hur är det med flytningar och sånt?

Vet precis hur det är, har haft en del liknade nätter sen vi började försöka. Man grubblar över allt! Och efter att man googlat allt så inser man att man hellre vill vara lyckligt ovetande än att hela tiden analysera allt...

men då hoppas vi att ägget släpper idag och att ni kan få till det ikväll? Håller tummarna! Hur är det med gubben nu då, är han bättre? Min man var på vc igen Idag men det är bara ett virus så ingen penicillin men mollipect (eller vad hostmedicinen heter)

Jag hoppas som du skriver att ÄL inte varit än. När jag lägger alla test bredvid varandra så är det starkaste den 28e så det är därför jag är rädd att det redan varit. Men jag har haft mycket flytningar de sista 4-5 dagarna och som värst igår sen tycker jag att jag känner av tjejmagen (men är nog önsketänkande) så om jag ska gå på det så borde äl vara typ nu. Ska testa idag igen så får vi se

Håller tummarna nu för dig!!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-02 13:34:48 följande:

Ni får försöka ligga lite nu ändådå om det nu skulle va så att äl e på g trots allt. För mig brukar flytningarna sluta rätt tvärt efter själva äl-dagen så det kanske är ett gott tecken att du har mycket av den varan nu? Håller tummarna för att ni mår bättre snart med.

Här tror jag ägget släppte vid 10-tiden. Var inte alls lika starkt som det brukar men ändå påtagligt och nu har molandet lagt sig så var nog det. Tycker det är olika visor om hur länge ett ägg lever. Står både 12, 24 och i vissa fall upp till 48 timmar när jag googlar. Det sista tror jag dock inte på. 12 timmar vore lite snävt när jag jobbar hela dagen. :/ jaja får väl prova igen ikväll så har man gjort så gott man kunnat. Vet inte hur min gubbe mår idag, han jobbar i alla fall å gick innan jag vaknade. Själv har jag ont i halsen å bihålorna typiskt nog. :/

Å nej, hoppas du slipper bli sjuk! Då har du ju definitivt chansen ikväll om det släppte nu på förmiddagen! Håller tummarna!

Ja här försöker jag för fullt att få till det med gubben så länge man har massa flytningar men är inte så lätt när alla är sjuka. Sonen har även åkt på öroninflammation så här är det sjukstuga delux... suck

Har inte testat än, vill inte se att det inte är något. Man vill liksom leva på hoppet haha

Ha en fin dag på jobbet!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-02 15:19:28 följande:

Jaa tycker ja å.. Men ha haft först mensvärk imorse. Sen som sträckningar i både väster å höger äggstock.. Så ja vet int. Köpte 10 nya test.. Funderar på å ta ett nu fast d e bara snart 2h sen ja pissa ????

Sitter också och väntar på att tiden ska gå så jag kan testa.. men vet inte om jag vill veta.. kanske bättre att skita i det och leva på hoppet? Vill så gärna ha ÄL nu!!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-02 17:01:03 följande:

Ah ja så va d ja.. Läste ju instruktioner först efteråt.. Uups! Nå ja tar imorron ist :) ha skärpt mj me motion nu.. Varit ut å gått varje dag sen nyårsafton å minst 40min. Ska även ändra kosten. Både för bebis tillverkning å formen till bröllopet fast rund e ju å en form om d sku behaga bli bebis.. Haha. Ne men allt e ju hemåt..

Avundsjuk jag blir, hela min kropp längtar efter att få träna nu. Harmonin ryggen för jag har legat så mycket! Låter klokt tycker jag

Tog ett ÄL test efter ha håller mig i 4timmar och inte i närheten till positivt men kanske kan ana mig till en ökning så har jag tur kanske det blir ÄL imorgon... vi får se men just nu är jag as deppig!! Allt känns blä...
  • MammaMia1012
    ankmamma skrev 2018-01-02 20:13:22 följande:

jag tog ett early test idag och jag vet inte om jag inbillar mig eller om det är ett streck :O jag ska ta ett till imorgon!! är ju bara på äl+9 idag, men BIM var igår och inget spår av någon mens ännu! åååh va jag är nervös!!

Men wow!! Håller alla tummar och tår! Du måste hålla oss uppdaterade
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-02 19:09:17 följande:

Hm ja int e ja på topp.. Astma medicin före ut å gå bara så orkar man ånga på lite extra. Hostar som en tok vid ansträngning. Tar no ett äl test imorron igen å ser. Håller tummarna för nu rycker, trycker å ilar å drar d äggstocken. Lite som spasmer.. Som sticks å ilar..mysko..sitter å drömmer mig bort bland brudklänningar.. Blir helt varm i kroppen. D e sååå en morot till kosten å motionen..

Men det förstår jag, hade såå gärna planerat ett bröllop! Gud så mysigt!

Jag känner också av ?tjejmagen? massa men jag har blivit så lurad av kroppen de senaste två månaderna så jag litar inte alls på den.. tyvärr.. Ursh känner mig så ur form! Känner redan att det inte blir något denna månad så känner mig nere för det, sen är hela familjen sjuka och jag har fått mannen att ställa upp trots allt och så blir det inget..

nej fy, ledsen för deppigt inlägg..
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-02 21:07:13 följande:

Ja precis ja å.. Så lurad flera ggr. Så därför e ja helt säker på att d int tagi.. Så kan ju bara bli bättre.

Vettu, d gör inget. Man måst få deppa ihop å va nere å må skit för att orka sen. Min bästa kompis och min sambos bästa kompis ska båda få bebis (på skilda håll) så man får liksom bebis uppdate hela tiden där. Min kompis ska på inskrivning imorron :-/ så avundsjuk. Hon vet min sits.. Men ja.. Därför tänker ja stäng in mj me sambon i renoverings å bröllops bubblan me bebisverkstad som guldkant på sidan om. D e ju så jobbit när man int har så många å prata me d om irl som förstår en. Så skönt å skriva av sj men e ändå int samma sak om du förstår va ja menar fast d e guld värt me alla här inne. Fan snart ska vi hela bunten ha ett varsitt +!!! Fram med all jävlar anamman <3

Förstår att det blir tufft med två så nära som ska ha :/ men vad skönt att din vän vet om er situation! Perfekt med att ha så mycket annat på g så man slipper gräva ner sig i bebisverkstan helt!

Tusen tack för pepp! Betyder så mycket att ha er här som förstår vad man går igenom <3

Ja verkligen, nu jäklar blir det massa pluss! Blir det inget pluss i januari så kommer det i februari <3
Svar på tråden Följas åt till ett plus!