• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

Isathe skrev 2017-12-19 12:57:40 följande:

Tackar som frågar!!

Jag har BIM idag enligt appen men tror egentligen BIM är imorgon om jag räknar på tidigare ägglossningar och senast på torsdag. Hade halsbränna igår kväll, men vill minnas att jag haft de förut före BIM också.

Vågar inte tro något alls, men än har mensen inte kommit.

Såg att du fått mensen precis enligt beräkningarna, tråkigt!!

Japp den kom som den skulle men det är bara att ta nya tag!

Så länge mensen håller sig borta finns det hopp! Håller tummarna för dig!
  • MammaMia1012
    TrueLove12 skrev 2017-12-19 13:07:12 följande:

Ja hade menst 11 dec till 14 dec tånkte kolla när brukar ni börja testa ägglossnings test? Ja räkna 2 veckorvfrån första dag och de verkar bli på julafton så tänkte hur långt tid innan ska man testa? Har 10 st test hemma

Jag skulle ha börjat ca 20-21 nån gång kanske tidigare om jag var osäker.

Lycka till! Tänk att ha ÄL på julafton och veta att en liten blev till då <3 mysigt!
  • MammaMia1012
    Isathe skrev 2017-12-19 13:07:22 följande:

Tack snällt av dig!! Men har även börjat få mensvärk idag och tycker de blir mer och mer....

Typiskt! Ja man får vänta och se.. sitter själv med mensvärk delux... Urk!!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-19 15:25:19 följande:

Tack tack d va riktigt bra, dom to d bra å blev glada så.. Dom tyckt bara att d va bröllop å barn som saknas nu.. Känn ingen press liksom.. :-/ men ville ju int säg nå att vi jobbar på bebis fronten... Försöker bli fri från världens flunsa. Legat 1vecka imorron nu

Härligt att det gick bra! Mindre härligt med influensa min man var helt däckad två veckor.. krya på dig massa nu så ni kan mysa för fullt sen!
  • MammaMia1012
    Fruadolfsson skrev 2017-12-19 16:44:51 följande:

Tog ett test på fm idag, fortfarande negativt.. har inte mensen kommit fredag eftermiddag så köper jag ett cb digital med veckoindikator..

Jätte märkligt! Håller tummarna att du får ett pluss på fredag!!!!
  • MammaMia1012
    TrueLove12 skrev 2017-12-19 19:10:53 följande:

Jag är helt ny på allt det är med att göra egna tester m.m så jag är väldigt osäker hur allt funkar nämligen. Räkna på 2 veckor från start på mens och de blev ca julafton ungefär. Ja vill ju inte direkt missa denna gång. Blir ja gravid denna månad så blir de september barn som mig hade vart lite små kul.

Tack så mycket :)

Ja de kan inte bli en bättre jul isf om drömmen slår in väntat på detta i 6 år nu med min man

Jag är verkligen inte expert jag heller, har själv bara använt ÄL test en månad och det stämde överens med vad jag trodde så fick tydligt utslag på beräknad ÄL.

Jag hoppas också att man skulle kunna få en september bebis <3 hade vart sååå mysigt. Mina två är födda november och december så skulle vilja undvika för nära där.. men vi får se!

Hoppas på pluss snart för dig då du väntat så länge <3 Vad har varit anledningen till att ni väntat, om man får fråga?
  • MammaMia1012
    Fruadolfsson skrev 2017-12-19 20:01:06 följande:

Bröstvårtorna börjar ömma lite också, när man typ kommer emot dom.. börjar bli galen här hemma nu

Det förstår jag verkligen! Hoppas tiden går fort fram till fredag nu för dig!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-20 07:48:47 följande:

Tack, verkar tyvärr bara eskalerar. Hoppas ja hinner få hem mina äl tester idag före vi åker.. Suck.

Ursh då!! Hoppas verkligen det ger sig så du får vara frisk under julen <3
  • MammaMia1012
    Isathe skrev 2017-12-20 08:31:24 följande:

Jaha, mina BIM dagar är här!!

Enligt appen hade jag BIM igår, men tror mer på idag och senast i morgon. Jag har fortfarande inte tagit något gravtest.

Ingen mens nu i morse iaf, men förra månaden började mensen på fm på jobbet runt 11 tiden. Så de blir en lång dag idag... Bara vänta och se vad som händer med andra ord!!

Å vad spännande! Håller tummarna nu att den håller sig borta!!
  • MammaMia1012
    Fruadolfsson skrev 2017-12-20 09:31:24 följande:

Nej jag har testat med olika märken, rfsu, apotekets egna och sen från apotea ett testa tidigt som mäter liten hcg mängd, tror typ 5. Man tycker ju att om jag skulle va gravid så skulle det visa på något av dom. Men tydligen inte. Kanske inte är gravid utan bara att mensen är väldigt sen, men man blir ju totalt galen. Den brukar inte vara sen, så något konstigt är det. Haha

Det är ju jättekonstigt! Förstår verkligen din frustration! Såg nån tråd där man pratade om att plussa sent och det var några som typ plussat först på BIM +18

Håller tummarna!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!