• zuces

IVF - Sahlgrenska

Hej! 

Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

• Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • Percafluviatilis
    zuces skrev 2018-01-24 15:39:53 följande:

10-11 stora och några små som de trodde skulle hinna ikapp till äggplock! Vi har också äggplock kl 9! Men vi ska va där en timme innan :) tog du också ovigrellen igår 21.00?

Åh, vilket bra resultat! Hoppas det går bra :) Ja, precis. Ska vara på plats en halvtimme innan.
  • zuces

Nu har jag haft mitt äggplock! Väldigt professionella var dem men jag hade väldigt ont på höger sidan.. började gråta mitt i allt och de gav mig mer morfin. Aja, jag var väldigt orolig över att jag redan ägglossat och det hade jag inte gjort vilket gör att smärtan inte spelar någon roll. 12 ägg fick vi ut och jag är jättenöjd över resultatet. Nu hoppas vi på mer än 6 befruktade så att de kan odla vidare våra små till blastocyster <3

• Percafluviatilis
    zuces skrev 2018-01-25 10:20:01 följande:

Nu har jag haft mitt äggplock! Väldigt professionella var dem men jag hade väldigt ont på höger sidan.. började gråta mitt i allt och de gav mig mer morfin. Aja, jag var väldigt orolig över att jag redan ägglossat och det hade jag inte gjort vilket gör att smärtan inte spelar någon roll. 12 ägg fick vi ut och jag är jättenöjd över resultatet. Nu hoppas vi på mer än 6 befruktade så att de kan odla vidare våra små till blastocyster <3

Grattis! :) Jag fick sämre utdelning än sist, bara tre ägg. Men det är bara att bita ihop och hoppas att kroppen satsar på kvalitet istället för kvantitet. Sist fick vi fyra men ett av dem var bara ett skal då så då är det ju lika bra att få tre bra än fyra där alla inte är bra tänker jag. Hoppas ni får några fina blastocyster nu :)
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-25 11:27:56 följande:

Grattis! :) Jag fick sämre utdelning än sist, bara tre ägg. Men det är bara att bita ihop och hoppas att kroppen satsar på kvalitet istället för kvantitet. Sist fick vi fyra men ett av dem var bara ett skal då så då är det ju lika bra att få tre bra än fyra där alla inte är bra tänker jag. Hoppas ni får några fina blastocyster nu :)

Ingen idé att älta över det ju! Jag tror starkt på att om man är positiv-minded så kan saker och ting fungera som man inte ens trodde :) håller tummarna för att vi båda får befruktade fina ägg tills imorgon!
  • zuces
    Fluzzi skrev 2018-01-21 20:16:59 följande:

Då hoppas jag att dem växer på sig till på torsdag, höjdes din dos? Det gick blandat, jag har väldigt många blåsor, 25 st vad hon kunde se och är på väg att bli överstimulerad. Efter äggplocket kommer det tyvärr inte bli någon återinsättning utan kroppen måste återhämta sig och så sker insättningen vid nästa spontana mens. Blir lite irriterad bara för jag förstår att det inte fanns tid på tisdag så då låter de mig fortsätta med injektioner och gör plocket på onsdag, trots att jag redan mår dåligt... 

Hur gick det för dig?
  • Gladis84

Jisses, här har det hänt grejer sedan sist :)

Imorrn skall jag in och göra vul innan det är dags för ägglosdningssprutan. Men oroar mig för att jag hade ?egen? ägglossning igår då det kändes som det både fysiskt och psykiskt (samma känsla varje gång för mig sedan vi började försöka för 5 år sedan)...plus att det kom genomskinligt sekret på pappret igår och ännu mer idag. Förlåt för informationen. Någon som upplevt samma?

• Gladis84

Hur har det gått för er? Själv plockade vi ägg idag. 2 ägg blev det av mina 8 äggblåsor :( På fredag blir det återförande - om vi har turen att de blir befruktade.

• zuces
    Gladis84 skrev 2018-01-31 20:47:38 följande:

Hur har det gått för er? Själv plockade vi ägg idag. 2 ägg blev det av mina 8 äggblåsor :( På fredag blir det återförande - om vi har turen att de blir befruktade.

Jag ruvar för fullt! Är på ruvardag 4 idag och man bara väntar och väntar på att få testa..

Förstår att du är lite spänd nu inför befruktning men vi får hoppas på att de 2 äggen är av super kvalité! Ska de göra ICSI eller låta spermierna själva befrukta äggen?
  • Percafluviatilis
    Gladis84 skrev 2018-01-31 20:47:38 följande:

Jag håller alla tummar för dig! Vi fick bara ut tre ägg men alla blev befruktade och nedfrysta! Två frystes på dag tre och en på dag sex! Så det kan gå bra trots få ägg. Försök hålla modet uppe! Vet att det är svårt. Tyvärr fick jag ingen återföring för de kunde inte komma in med katetern. Därför ska jag göra insättning av ett fryst om några veckor istället. Men jag känner mig lugn för nu har vi fyra i frysen (en blastocyst sedan innan också).
  • Gladis84

Men Gud, vad roligt!! Vilken spännande tid ni har framför er, Zuces & Percafluviatilis :) Tyvärr ringde dom idag kl. 9 och berättade att inget ägg är befruktat. Spermaprovet var dåligt även denna gång, så det kan bero på att de få rörliga spermierna inte klarade av ?sitt?, trots microinjektion. Så jag har brutit ihop här till och från och har nu ingen vätska kvar i kroppen till att gråta mer. Sambon som knappt har några semesterdagar kvar tog en semesterdag idag i smyg utan att berättat det för mig, för att följa med på insättningen, fastän vi var överens om att jag kunde åka själv. För min del hade det inte gjort nåt att åka själv, men blev rörd när han ändå sa imorse när ?jobbklockan? ringde att det var för att vi skulle åka tillsammans kl.11. Å då började jag ju givetvis gråta ännu mer för att han ?offrade? (missförstå mig rätt) en av sina sista få semesterdagar på denna dag som inte blev nånting av! Han kommer ju behöva ta fler semesterdagar vid nästa omgång igen :/ Värdsliga ting iofs.. men men.

Är sååå otroligt glad för er skull!! Hoppas ni orkar/vill uppdatera här i tråden mer sen :)

Svar på tråden IVF - Sahlgrenska