mrsalpha skrev 2018-06-18 22:02:48 följande:
Hej!
Vi börjar till hösten igen, vi fick ta en "paus". Började ni först på privat klinik eller körde ni dem samtidigt som med landstingsförsöken? såg nu i texten att ni har tre frusna.
Roligt att ni skall gifta er, förstår att du lägger barnproceduren på hyllan, vet hur det är att greja inför allt med stundande bröllop så det gör ni rätt i.
Får jag fråga vad som hände i senaste behandlingen?
Tänk över hur du vill ha det, och prata med dem hur ni vill göra.
Vi började med privat i väntan på tid hos Sahlgrenska.
Jag har låg äggreserv och får därför väldigt få äggblåsor per behandling. De två första försöken gjorde vi korta protokollet och fick ut 3 mogna ägg ur fem blåsor respektive 3 mogna ägg ur fyra blåsor. Första behandlingen gav ett embryo till mig på dag två och ett femdagars till frysen. Andra gav ett tredagars till mig och ett till frysen samt även en sexdagars till frysen, dvs alla ägg de fick ut överlevde! Detta var hos den privata kliniken.
Försök tre gjordes på Sahlgrenska och vi gjorde långa protokollet för att pröva något nytt (hellre nu än sista försöket tänkte vi). Funkade inte bra alls. Fick inte mer än två blåsor, två mogna ägg ut men embryona dog några timmar innan återföring. Skillnaden på första två försöken och senaste var att vi gjorde långa protokollet nu senast och med menopur och suprecur istället för gonal f och fyremadel.
Hur många behandlingar och vilka har ni gjort?