IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
när ni gjorde ÄP vid er första stimulering hur många ägg fick ni då ut?
Hej!
Hej allihop!
Jag och min man ska på vårt första möte på Sahlgrenska nästa vecka. Endast 10 veckor efter att remiss skickades! Utredning har redan gjorts. Jag har problem med glesa ägglossningar pga PCO. Hur lång tid brukar det ta innan man får sätta igång med behandlingen efter det första mötet? Är det återigen lång väntetid då?
Eftersom det är juni nu och personalen ska ha semester gissar jag att vi inte kommer få börja vår behandling förrän tidigast i augusti, men brukar det dröja ännu längre än så?
Har tänkt att det skulle ta så lång tid innan vi skulle få komma till Sahlgrenska så nu när det gick så fort känner jag mig inte riktigt förberedd och har börjat bli rädd att det ska göra ont och vara påfrestande och att man ska behöva vara hemma från jobbet mycket. Vill inte berätta om IVF för min chef, så det känns som att det blir mycket "fejkad" sjukdom. Hur har ni andra gjort med ert arbete?
Jag har PCO, hur brukar det se ut för oss som har det? Någon som vet om man brukar få köra långa eller korta protokollet då?
Ursäkta alla frågor, men ska bli givande att ha den här tråden att följas åt i.
Hej allihop!
Jag och min man ska på vårt första möte på Sahlgrenska nästa vecka. Endast 10 veckor efter att remiss skickades! Utredning har redan gjorts. Jag har problem med glesa ägglossningar pga PCO. Hur lång tid brukar det ta innan man får sätta igång med behandlingen efter det första mötet? Är det återigen lång väntetid då?
Eftersom det är juni nu och personalen ska ha semester gissar jag att vi inte kommer få börja vår behandling förrän tidigast i augusti, men brukar det dröja ännu längre än så?
Har tänkt att det skulle ta så lång tid innan vi skulle få komma till Sahlgrenska så nu när det gick så fort känner jag mig inte riktigt förberedd och har börjat bli rädd att det ska göra ont och vara påfrestande och att man ska behöva vara hemma från jobbet mycket. Vill inte berätta om IVF för min chef, så det känns som att det blir mycket "fejkad" sjukdom. Hur har ni andra gjort med ert arbete?
Jag har PCO, hur brukar det se ut för oss som har det? Någon som vet om man brukar få köra långa eller korta protokollet då?
Ursäkta alla frågor, men ska bli givande att ha den här tråden att följas åt i.
Tack för ditt svar mrsalpha! :)
Fick ni vänta i 1,5 år efter ert första besök eller från remiss? Innebär första besöket att det snart är igång med IVF eller ska jag bereda mig på ytterligare väntan nu? Det här gick ju betydligt snabbare än jag hade väntat mig...
Vad skönt att du känner förtroende nog för din chef att kunna berätta om din behandling och att hon verkar ha förståelse för din situation. Min chef hade säkert också förstått, men jag tycker ändå att det känns lite olustigt att ta upp det med henne... Men det kanske ändå är den bästa vägen. Känns ju också skönt att slippa ljuga eller hitta på någon ursäkt...
PCO kan yttra sig lite olika för olika personer. I mitt fall innebär det att jag har väldigt många äggblåsor som rubbar hormonbalansen och gör att jag sällan får ägglossning. Jag har nu lyckats få en regelbunden ägglossning med Letrozol (högsta dosen) men får bara använda den medicinen en månad till för att inte min kropp ska bli knäpp. I övrigt är det inget fel på mina ägg (vad jag känner till) eller mannens spermier, och jag är normalviktig. Så som jag har förstått det har man goda chanser att lyckas i min situation tack vare att jag har många potentiella ägg.
Hade varit kul att prata med någon mer med PCO som har gått igenom IVF. Hade ju varit skönt att kunna börja med korta protokollet, men har ingen aning om det lämpar sig för oss med PCO eller inte. Förstår att man har större chans att bli överstimulerad med PCO?
Nu har jag äntligen fått utslag på ÄL-testet (smiley) och har en inbokad insättning (FET) på lördag. Jag hoppas att det inte blir några problem, och jag hoppas såklart ännu mer att embryot stannar. Det är en femdagars blastocyst som ska sättas in.
Håll tummarna för oss!
Nu har jag äntligen fått utslag på ÄL-testet (smiley) och har en inbokad insättning (FET) på lördag. Jag hoppas att det inte blir några problem, och jag hoppas såklart ännu mer att embryot stannar. Det är en femdagars blastocyst som ska sättas in.
Håll tummarna för oss!
Hej!