MrsAJ88 skrev 2018-06-08 23:31:39 följande:
Vi fick 11, 10 och 9 ägg de tre behandlingar som krävdes innan dottern blev till. När vi nu under våren gjorde första syskonbehandlingeb fick vi bara 5, men det räcker med ett guldägg för nu är vi gravida i vecka 18! Lycka till!
Vad härligt för er, roligt med ett syskon. Var första barnet också IVF?
Varför jag frågar är att en vän fick barn först på "normal" väg medan det tog upp mot 5 år innan de förstod att det var något galet, nr 2 är IVF och nu skall de ha ett syskon alltså nr3 med IVF då de förstår att de behöver extra skjuss mot rätt riktning.
Jag gjorde äggplock igår, min kropp hade tyvärr svarat fel på sprutorna mm så den hade gått in i för snabb -egen ägglossning. De kunde bara plocka ut ett ägg igår och tydligen blev det inget av det.
Inom kort skall de ha sommaruppehåll på reproduktion och då kommer vi få vänta på andra försöket i mitten av augusti när de öppnar igen.
Jag var lite ledsen imorse när min man ringde och sa att han pratat med en av läkarna. Jag känner att det är ingen idé att hänga läpp, jag är glad för att vi tar nya tag i augusti. Skulle inte sprutorna eller min kropp eller mina ägg (många eller) vara bra vid andra försöket (om däremot de är bra skall två ägg sättas in samtidigt) och om inte skall vi börja tänka på äggdonator. Kanske det är så att mina ägg inte är helt bra heller. Vi genomgår IVF för vi hela tiden trott att det bara är manlig faktor som gör att vi inte kan bli gravida, vi får se i augusti om det möjligen är så att även mina ägg är av mindre kvalité.