• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • pandoraDiem
    marsen skrev 2017-11-17 12:19:11 följande:

Idag fick jag tid för RUL. Trodde att det skulle bli en-två veckor innan jul då jag är i vecka 18-19 då. Det står fint i kallelesen att alla kallas till ett frivilligt ul i graviditetsvecka 18-19. Och när får jag tid då? Jo, den fjärde januari när jag precis gått 20 fulla veckor. Varför så sent??

Där sprack alla planer om "drop-the-news-fotografering" innan jul. Vill genomföra rul innan vi berättar för alla, men nu måste vi alltså försöka dölja och vara tysta i 2-3 veckor till....

Verkar vara lite olika det där. Förra graviditeten fick jag också sent, tror det var precis som du 20+0. Denna fick jag tidigare. Nu får jag visserligen till ett ställe som har egen ultraljudsutrustning så tror det är mindre tryck än när vi fick remiss till kvinnokliniken. Jag ska göra alldeles innan jul, hoppas det ser bra ut annars blir det ingen kul jul. Men förstår din besvikelse.
  • Lenen
    pandoraDiem skrev 2017-11-16 10:29:53 följande:

Åh, vad kul att höra! Så magiskt att få titta in, själv tycker jag det fortfarande känns så overkligt att det ligger ett litet liv i min mage. Så svårt att förstå när magen fortfarande inte riktigt syns och sparkar fortfarande inte känns. När jag var på senaste ultraljudet (v13+0) så fick jag utsatt bf efter det så ditt nya datum stämmer nog också. Skönt att bli framflyttad :)

Ja det är så skönt att se den... lugna oron lite! Men vilken vecka är du i nu då? Enl senaste UL är vi i 13+3 idag med BF 26/5, det var det datum vi hade från början men blev backade efter de andra ultraljuden men då låg nog bäbis ihoprullad eller nåt. Nu fick vi fina bilder o samma mått tre ggr :)

Min mage syns och jag har sedan i förra veckan känt rörelser, först var jag osäker på om det verkl var den som rörde sig men nu har jag känt nåt litet varje dag precis på samma sätt med samma styrka så är rätt säker på att den pratar med mig. Mitt tredje kändes också tidigt men först i v 14. Detta är rekord för mig! Det är skönt att få en buff då o då...
  • Lenen
    rosali84 skrev 2017-11-16 19:22:50 följande:

Inte varit så aktiv här, men varit in då och då och läst sen jag gick med. Men nu får jag tyvärr tacka för mig. Idag på KUB-ultraljudet fanns bara en tom hinnsäck. Så på måndag blir det skrapning. Från att ha varit i v 13 och på väg att bli 3-barns förälder till detta på bara någon minut. Känns oerhört tungt nu.

Vad tråkigt att höra, beklagar verkligen!! :(

Så konstigt när alla förväntningar o drömmar bara försvinner... ta hand om dej!
  • vinterbebis12
    rosali84 skrev 2017-11-16 19:22:50 följande:

Inte varit så aktiv här, men varit in då och då och läst sen jag gick med. Men nu får jag tyvärr tacka för mig. Idag på KUB-ultraljudet fanns bara en tom hinnsäck. Så på måndag blir det skrapning. Från att ha varit i v 13 och på väg att bli 3-barns förälder till detta på bara någon minut. Känns oerhört tungt nu.

Jag miste också min trea i samma vecka, så svårt att acceptera. Som Linnea skrev är du välkommen till vår andra tråd. Stor kram
  • Ninniisen
    Lenen skrev 2017-11-14 19:36:10 följande:

Ja usch, förlossningen... det var ju psykisk terror. Jag födde ju ett dött barn, hemskt när hon kom ut o inte skrek.. jag fick aldrig höra hennes andetag o aldrig se hennes ögon. Det sörjer jag fortf men jag vet inte hur det hade känts om hon hade andats en tid. Efteråt blev jag förbnnad när bröststasen kom, fyrkantiga och med sån smärta men det fanns ingen bäbis att mata...

Tycker det låter fint att hon fick somna in hos dig, men det måste vart oerhört svårt. Ansåg de inte att de kunde försöka rädda henne? Går gränsen senare?

Jag hopps också verkligen att det ska gå bra för alla oavsett bakgrund, det här ska ingen behöva gå igenom. Samtidigt känner jag mig tacksam för att jag fick träffa henne och ge henne ett namn, ha minnesceremoni o sprida henne i havet. Alla delar i en process som man behöver gå igenom.

Ser fram emot att detta ska gå vägen o att vi får en till som vi får behålla o njuta längre tid av!

Ett av mina barn är född tidigare i maj, verkligen en bra tid på året att få barn. Det är så skönt att enkelt kunna gå ut o amma ute.

Men fy, helt ofattbart att någon ska behöva gå igenom något sånt här.

Fick du ingen tablett heller mot mjölkproduktionen?

Gränsen för att försöka rädda går vid 23 fullgångna veckor. Jag hade många funderingar i början på varför man inget gjorde när hon ändå levde och försökte andas men sen har man tänkt på vilken livskvalite hade det varit?! Att födas så tidigt är ju förenat med mycket komplikationer.

Det ska bli härligt att kylan är borta och ännu inte så varmt. Jag har barn födda januari, juli, sept och oktober så maj känns perfekt även om det känns jobbigt psykiskt.

När har du tid för rul?
    ° ★ Izabelle ° ★ Felicia ° ★ Gabriel ° ★ Alice ° ★ Emmy ° ★ Freja
  • pandoraDiem
    Lenen skrev 2017-11-20 09:18:32 följande:
    Ja det är så skönt att se den... lugna oron lite! Men vilken vecka är du i nu då? Enl senaste UL är vi i 13+3 idag med BF 26/5, det var det datum vi hade från början men blev backade efter de andra ultraljuden men då låg nog bäbis ihoprullad eller nåt. Nu fick vi fina bilder o samma mått tre ggr :)

Min mage syns och jag har sedan i förra veckan känt rörelser, först var jag osäker på om det verkl var den som rörde sig men nu har jag känt nåt litet varje dag precis på samma sätt med samma styrka så är rätt säker på att den pratar med mig. Mitt tredje kändes också tidigt men först i v 14. Detta är rekord för mig! Det är skönt att få en buff då o då...
    Åh, härligt att känna rörelser redan :) Jag är i vecka 14 nu (14+5). Med sonen kände jag först någongång runt vecka 20. Ibland inbillar jag att det är något annorlunda som känns men tycker det är så svårt att veta. Trots att det inte var så jättelänge sedan jag var gravid med sonen som är 1 år nu så kommer jag inte riktigt ihåg.

Då låter det som att bf på senaste ultraljudet stämmer för dig :) Vad jag har förstått det som är det runt v12-13 som det är som bäst att sätta bf, när man passerat typ hälften av graviditeten kan de börja växa lite olika snabbt.
  • pandoraDiem

Jaha, där kom första kräket denna graviditet. Här mått illa rätt mycket men lyckats med att inte kräkas men nu gick det inte att hålla emot. Hoppas det bara var en engångsföreteelse. Hade ju hoppats på att illamåendet skulle gå över runt dessa veckor.

• typ89

Imorgon går jag in i v 17. Fick veta i onsdags att jag har gbs. Har fått sammandragningar sen förra veckan. Får penicillin nu. Men är bara orolig och stressad hela tiden, vill verkligen inte få missfall nu när jag kämpat med kräkningarna så länge. Ska till sjukhuset imorgon för dropp igen men dom sa att drar förlossningen igång så kan dom inte göra så mycket. Önskar man kunde spola fram några månader bara...

• pandoraDiem
    typ89 skrev 2017-11-24 16:23:51 följande:

Imorgon går jag in i v 17. Fick veta i onsdags att jag har gbs. Har fått sammandragningar sen förra veckan. Får penicillin nu. Men är bara orolig och stressad hela tiden, vill verkligen inte få missfall nu när jag kämpat med kräkningarna så länge. Ska till sjukhuset imorgon för dropp igen men dom sa att drar förlossningen igång så kan dom inte göra så mycket. Önskar man kunde spola fram några månader bara...

Usch, att det inte bara kan få vara enkelt. Det går inte att få nåt för att förhindra/motverka att förlossningen kommer igång? Jag kan inte så mycket om gbs, är det det som är orsaken till sammandragningarna? Förstår att du bara vill spola fram tiden men jag hoppas du kan hitta några stunder när stressen och oron inte tar över. Kram
  • linnea12533
    typ89 skrev 2017-11-24 16:23:51 följande:

Hoppas det går bra för dig!
    Jag hade urinvägsinfektioner orsakade av gbs nästan hela tiden när jag var gravid med min dotter för 10 år sedan. Behandlades med antibiotika nästan hela graviditeten. Den här gången sa bm att man ändrat riktlinjer och enbart behandlade gravida om det han symtom. Så kanske inte hade behandlats den här gången om jag hade fått fortsätta vara gravid.
    Så det jag vill säga är att gbs inte behöver innebära någon fara alls, men jag förstår din oro. Hoppas sammandragningarna avtar och att du snart mår bättre.
    Själv hoppas jag att min kropp återhämtar sig fort efter missfallet nu så jag får chans att uppleva en graviditet snart igen, om än inte med förlossning i maj som tanken var.
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL