Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Idag fick jag tid för RUL. Trodde att det skulle bli en-två veckor innan jul då jag är i vecka 18-19 då. Det står fint i kallelesen att alla kallas till ett frivilligt ul i graviditetsvecka 18-19. Och när får jag tid då? Jo, den fjärde januari när jag precis gått 20 fulla veckor. Varför så sent??
Där sprack alla planer om "drop-the-news-fotografering" innan jul. Vill genomföra rul innan vi berättar för alla, men nu måste vi alltså försöka dölja och vara tysta i 2-3 veckor till....
Åh, vad kul att höra! Så magiskt att få titta in, själv tycker jag det fortfarande känns så overkligt att det ligger ett litet liv i min mage. Så svårt att förstå när magen fortfarande inte riktigt syns och sparkar fortfarande inte känns. När jag var på senaste ultraljudet (v13+0) så fick jag utsatt bf efter det så ditt nya datum stämmer nog också. Skönt att bli framflyttad :)
Inte varit så aktiv här, men varit in då och då och läst sen jag gick med. Men nu får jag tyvärr tacka för mig. Idag på KUB-ultraljudet fanns bara en tom hinnsäck. Så på måndag blir det skrapning. Från att ha varit i v 13 och på väg att bli 3-barns förälder till detta på bara någon minut. Känns oerhört tungt nu.
Inte varit så aktiv här, men varit in då och då och läst sen jag gick med. Men nu får jag tyvärr tacka för mig. Idag på KUB-ultraljudet fanns bara en tom hinnsäck. Så på måndag blir det skrapning. Från att ha varit i v 13 och på väg att bli 3-barns förälder till detta på bara någon minut. Känns oerhört tungt nu.
Ja usch, förlossningen... det var ju psykisk terror. Jag födde ju ett dött barn, hemskt när hon kom ut o inte skrek.. jag fick aldrig höra hennes andetag o aldrig se hennes ögon. Det sörjer jag fortf men jag vet inte hur det hade känts om hon hade andats en tid. Efteråt blev jag förbnnad när bröststasen kom, fyrkantiga och med sån smärta men det fanns ingen bäbis att mata...
Tycker det låter fint att hon fick somna in hos dig, men det måste vart oerhört svårt. Ansåg de inte att de kunde försöka rädda henne? Går gränsen senare?
Jag hopps också verkligen att det ska gå bra för alla oavsett bakgrund, det här ska ingen behöva gå igenom. Samtidigt känner jag mig tacksam för att jag fick träffa henne och ge henne ett namn, ha minnesceremoni o sprida henne i havet. Alla delar i en process som man behöver gå igenom.
Ser fram emot att detta ska gå vägen o att vi får en till som vi får behålla o njuta längre tid av!
Ett av mina barn är född tidigare i maj, verkligen en bra tid på året att få barn. Det är så skönt att enkelt kunna gå ut o amma ute.
Jaha, där kom första kräket denna graviditet. Här mått illa rätt mycket men lyckats med att inte kräkas men nu gick det inte att hålla emot. Hoppas det bara var en engångsföreteelse. Hade ju hoppats på att illamåendet skulle gå över runt dessa veckor.
Imorgon går jag in i v 17. Fick veta i onsdags att jag har gbs. Har fått sammandragningar sen förra veckan. Får penicillin nu. Men är bara orolig och stressad hela tiden, vill verkligen inte få missfall nu när jag kämpat med kräkningarna så länge. Ska till sjukhuset imorgon för dropp igen men dom sa att drar förlossningen igång så kan dom inte göra så mycket. Önskar man kunde spola fram några månader bara...
Imorgon går jag in i v 17. Fick veta i onsdags att jag har gbs. Har fått sammandragningar sen förra veckan. Får penicillin nu. Men är bara orolig och stressad hela tiden, vill verkligen inte få missfall nu när jag kämpat med kräkningarna så länge. Ska till sjukhuset imorgon för dropp igen men dom sa att drar förlossningen igång så kan dom inte göra så mycket. Önskar man kunde spola fram några månader bara...