• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • pandoraDiem

Rul idag och allt såg bra ut :) sån lättnad. Lillen där inne hade växt på sig (till och med lite lite mer än beräknat). Fick veta redan innan att de oavsett mätningarna inte flyttar bf när de fastställt det runt v 12-13 vilket de hade gjort för mig så bf fortfarande 15e maj. Vilken känsla det är att få kolla in där inne :)

• hondär
    pandoraDiem skrev 2017-12-19 22:55:30 följande:

Rul idag och allt såg bra ut :) sån lättnad. Lillen där inne hade växt på sig (till och med lite lite mer än beräknat). Fick veta redan innan att de oavsett mätningarna inte flyttar bf när de fastställt det runt v 12-13 vilket de hade gjort för mig så bf fortfarande 15e maj. Vilken känsla det är att få kolla in där inne :)

Vad roligt! Jag längtar jättemycket till rul!

Igår kände jag första lilla buffen utanpå magen, känner hur den rör sig där inne men aldrig känt utanpå:)

Det är fjärde barnet men känns ju helt magiskt!

Tror jag slutat gå upp i vikt med, vilket känns bra då jag redan gått upp ca 10 kilo. Men byxor osv blir snarare lite större nu igen än mindre som i början.

Mina gamla jeans fastnar på halva låren och har gjorde sen v. 7 typ.

Jag kan inte dölja magen alls, tre personer har redan lagt handen på magen och gullat lite.

Slänger in en liten magbild, 17+6 enligt kub/tidigt UL

• pandoraDiem
    hondär skrev 2017-12-20 17:02:51 följande:

Vad roligt! Jag längtar jättemycket till rul!

Igår kände jag första lilla buffen utanpå magen, känner hur den rör sig där inne men aldrig känt utanpå:)

Det är fjärde barnet men känns ju helt magiskt!

Tror jag slutat gå upp i vikt med, vilket känns bra då jag redan gått upp ca 10 kilo. Men byxor osv blir snarare lite större nu igen än mindre som i början.

Mina gamla jeans fastnar på halva låren och har gjorde sen v. 7 typ.

Jag kan inte dölja magen alls, tre personer har redan lagt handen på magen och gullat lite.

Slänger in en liten magbild, 17+6 enligt kub/tidigt UL

Åh vilken fin gravidmage <3 så mysigt med buffar också :) När var det du hade rul?
  • Trea2018
    pandoraDiem skrev 2017-12-19 22:55:30 följande:

Så skönt att det gick bra och att den verkar växa och trivas :) Kollade ni kön?
  • pandoraDiem
    Trea2018 skrev 2017-12-21 06:18:32 följande:

Så skönt att det gick bra och att den verkar växa och trivas :) Kollade ni kön?

Ja det var en sån lättnad :) nej, kollade aldrig, vi tänkte köra på överraskning igen:) har fått för mig att det är en pojke, nog mest för att jag redan har en son och har lite svårt att fatta att det ligger en annan liten person i magen denna gång.
  • hondär
    pandoraDiem skrev 2017-12-20 20:57:09 följande:

Åh vilken fin gravidmage <3 så mysigt med buffar också :) När var det du hade rul?

Den 27e!
  • Echinacea

I måndags var vi på RUL och allt såg bra ut. En liten pojke blir det till sambons och dotterns stora lycka. Börjar må bättre även om jag fortfarande kräker en gång varje morgon och måste äta med jämna mellanrum för att inte må illa. Detta har lätt till att jag nu har gått upp 7,5 kg vilket är mer än föra graviditeten. Mest runt lår och höfter. Går in i vecka 20 på lördag.

Hur mycket har ni andra gått upp?

• Trea2018
    Echinacea skrev 2017-12-21 20:21:04 följande:

I måndags var vi på RUL och allt såg bra ut. En liten pojke blir det till sambons och dotterns stora lycka. Börjar må bättre även om jag fortfarande kräker en gång varje morgon och måste äta med jämna mellanrum för att inte må illa. Detta har lätt till att jag nu har gått upp 7,5 kg vilket är mer än föra graviditeten. Mest runt lår och höfter. Går in i vecka 20 på lördag.

Hur mycket har ni andra gått upp?

Trodde jag gått upp typ 3kg men efter julmat i dagarna tre är jag nu +5 kg. Upplever att det mest är runt magen ändå. Kan i nödfall ha mina vanliga jeans med hårsnodd i knapphålet.
  • Linnet1976

Var på rul förra veckan, väntar en pojke, är mkt glad! Har två tjejer tidigare...

Jag har redan gått upp 10 kg. Och det var innan jul. Men de var likadant förra graviditeterna, jag är rätt smal som icke gravid, men det är helt omöjligt att påverka viktuppgången när jag blir gravid. Den sker automatiskt. Äter inte ens godis, läsk etc och mat som vanligt, men jag gissar att kroppen sköter detta själv av någon anledning. Bara att följa med :)

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL