Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Imorgon går jag in i v 17. Fick veta i onsdags att jag har gbs. Har fått sammandragningar sen förra veckan. Får penicillin nu. Men är bara orolig och stressad hela tiden, vill verkligen inte få missfall nu när jag kämpat med kräkningarna så länge. Ska till sjukhuset imorgon för dropp igen men dom sa att drar förlossningen igång så kan dom inte göra så mycket. Önskar man kunde spola fram några månader bara...
Tack för pepp en alla! Verkar som att penicillin hjälper för har inte lika mycket sammandragningar. Är nog väldigt känslig just nu. Rädd för allt jag inte kan påverka. Ska till läkaren på torsdag så ska be henne titta så tappen inte är påverkad om hon kan. Min första föddes 35+4. En vecka innan började jag läcka men det slutade. Fast jag tror att jag gick och läckte tidigare med men förstod inte det själv och blev avfärdad när jag ringde förlossningen då. Den här gången kommer jag stå på mej mycket mer.
Kan man bära på gbs utan att veta om det? Gör man regelbundet test för det, eller det är först om man har uvi el sammandragningar som man kollar?
Kan man bära på gbs utan att veta om det? Gör man regelbundet test för det, eller det är först om man har uvi el sammandragningar som man kollar?
Hur mår ni tjejer?
Hur mår ni tjejerna?
Jag har undvikit gruppen ett tag för det blev så mycket prat om missfall och olyckliga slut att det blev jobbigt... men det kanske börjar vända nu?
Hursomhelst kände jag att jag måste få ?klaga? lite, haha! Jag mådde jättelilla i första trimestern, kunde knappt vara på jobbet för jag kräktes i tid och otid... och MVC vägrade skriva ut lergigan comp!! Dom rådde mig att småäta och ta ingefärskapslar...
Så började det gå över i vecka 11 typ och för två veckor sen var vi på KUB och allt såg JÄTTEBRA ut ???? moderkakan i framvägg dock så det var svårt att få en bra bild på pyret.
MEN sen nån vecka tillbaka har illamåendet kommit tillbaks!! Kräks varenda morgon och mår illa så fort jag blir hungrig... suck... var inte alls såhär när jag var gravid med sonen, kräktes kanske fem gånger totalt då. Alla säger att det är säkert en tjej denna gång, haha!
Hur har ni det?
Det är bra här med , livlig krabat på KUB
Det är bra här med , livlig krabat på KUB
I veckan skrev jag in mig på MVC, fick brev igår om att jag tydligen har för lågt järnvärde så fick börja med Niferex redan nu. Vecka 16+ 5 idag, har RUL om två veckor, spännande! Hoppas ni andra mår bra =)