• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Eliluc
    Lanza2017 skrev 2018-03-09 11:37:42 följande:

Känner med dig, har också influensa, hög feber, hosta från hell, ont i kroppen och feber så är helt slut, och inte nog med det är dottern också sjuk i samma, mannen har klarat sig än så länge tack o lov!! tänkte kolla med dig vad du tar för influensan? någon hostmedicin? tycker nästan den är värst! är också i vecka 30 (29+5) och detta var det sista jag behövde!! krya på dig förresten hoppas vi alla blir friska snart (:

Ja detta önskar jag att aldrig får det igen , nu några veckor efter så börjar man sakta men säkert hitta tillbaka igen , gått hem från jobbet nu och har graviditetspenning och kan först nu börja njuta av att vara hemma . Hoppas du börjar må bättre nu ! Jag tog alvedon och fick cociliana utskrivet , men tyckte inte att det fungerade alls faktiskt .
  • hondär

Jollyroom säljer fina moseskorgar billigt nu :) köpte en korg och vagg stativet för 998:-. Det var 1000:- rabatt på bara korgen och några hundra på underredet. Tror jag att jag kommer använda en del i sommar då jag bor stort och kan behöva bära med Bebis. Kan va med ute på gräsmattan med!

• Lanza2017
    Eliluc skrev 2018-03-27 13:49:11 följande:

Ja detta önskar jag att aldrig får det igen , nu några veckor efter så börjar man sakta men säkert hitta tillbaka igen , gått hem från jobbet nu och har graviditetspenning och kan först nu börja njuta av att vara hemma . Hoppas du börjar må bättre nu ! Jag tog alvedon och fick cociliana utskrivet , men tyckte inte att det fungerade alls faktiskt .

Jaa fyy för allt detta var helt slut efter influensan.. äntligen är man på fötter igen :)) är också hemma o har graviditetspenning så hämtar nya krafter nu. snart är

maj här för oss alla.. äntligen :))
  • pandoraDiem

Ja det börjar bli lite tungt nu. Så det är tur att det blir ljusare och varmare ute nu :) hoppas det går bra för er alla!

• Midvia

Inte varit så aktiv här även om jag läst mycket.

Men nu händer det grejer. Var ute på morgonpromenad med hundarna och värkar kom igång helt utan föraning (v 37+2) å

Promenadrundan brukar ta 25 minuter men tog 50 minuter nu och jag hade ca 7 värkar på den tiden. Började gråta sista två värkarna för det gjorde så ont. Men nu är vi hemma och jag sitter vid köksbordet och det har avtagit helt förutom lite molvärk. Blir så galet besviken.

Med sonen gjordes kejsarsnitt så kan inte jämföra med den gången då jag inte hann uppleva så starka värkar. Någon som haft såhär och hur lång tid tog det innan värkarna kom igång igen?

• sommar 77

Och jag ska göra kejsarsnitt för första gången i livet....

Har börjat få så ont i magen och orolig för att det sätts igång för tidigt....

• pandoraDiem
    Midvia skrev 2018-04-08 09:36:05 följande:

Inte varit så aktiv här även om jag läst mycket.

Men nu händer det grejer. Var ute på morgonpromenad med hundarna och värkar kom igång helt utan föraning (v 37+2) å

Promenadrundan brukar ta 25 minuter men tog 50 minuter nu och jag hade ca 7 värkar på den tiden. Började gråta sista två värkarna för det gjorde så ont. Men nu är vi hemma och jag sitter vid köksbordet och det har avtagit helt förutom lite molvärk. Blir så galet besviken.

Med sonen gjordes kejsarsnitt så kan inte jämföra med den gången då jag inte hann uppleva så starka värkar. Någon som haft såhär och hur lång tid tog det innan värkarna kom igång igen?

Spännande! Jag hade också lite värkar innan min förra förlossning som avtog under natten och förmiddagen för att komma tillbaka framåt kvällen (var dock i vecka 39+ då). Visserligen gjorde inte värkarna så jätteont förrän under andra natten och vi åkte sen in tidigt på morgonen och sonen föddes strax innan lunch. Men det där med smärta upplevs på så olika sätt. Har för mig jag hört att man kan ha fler förvärkar om man redan genomgått en graviditet. Oavsett verkar det som att din kropp har börjat förbereda sig för förlossning och det är ju positivt :)
  • Midvia
    pandoraDiem skrev 2018-04-08 11:32:26 följande:

Spännande! Jag hade också lite värkar innan min förra förlossning som avtog under natten och förmiddagen för att komma tillbaka framåt kvällen (var dock i vecka 39+ då). Visserligen gjorde inte värkarna så jätteont förrän under andra natten och vi åkte sen in tidigt på morgonen och sonen föddes strax innan lunch. Men det där med smärta upplevs på så olika sätt. Har för mig jag hört att man kan ha fler förvärkar om man redan genomgått en graviditet. Oavsett verkar det som att din kropp har börjat förbereda sig för förlossning och det är ju positivt :)

Ja. Jag fick ju värkar innan kejsarsnittet med sonen då förlossningen startade nästan 3 veckor tidigt (v 37+2 då också) Var planerat snitt i v 39+4 egentligen. Men dom värkarna blev aldrig så intensiva som imorse. Kände igen smärtan imorse från när vi fick missfall i v 13 i vår första graviditet.

Men kanhända det är elaka förvärkar. Får se vad som händer kommande dygn. Trodde verkligen något va på g. Känner mig lurad! Haha
  • LakritsMatte

Jag börjar bli lite nervös inför förlossningen, blev igångsatt med första så vet knappt vad jag har att vänta mig... man har ju läst på men det är ju inte som att uppleva det på riktigt!

Någon mer än jag som har problem med foglossning? Har fått gå ner på halvtid på jobbet nu, jobbar tre veckor till. V 33+0 idag! Hade inga såna besvär förra gången så blev lite tagen på sängen hur ont det gör...

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL