• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Ninniisen
    hondär skrev 2018-01-27 12:07:42 följande:

Idag skiner solen och snön har börjat smälta, det ser alldeles vårigt ut där ute. Jag sitter på jobbet, 13 timmars pass idag och i morgon och på måndag är de sovmorgon!

Igår var jag och sambon och beställde vagn och babyskydd :) himla mysigt! Tänkte hämta ut de i början på maj. Jag är i vecka 24 men käns ändå lite tidigt att handla saker.. De vi beställde igår behöver vi så klart inte köpa ifall de händer något.. Att man ska vara så orolig hela tiden.

Har även tittat ut vilken säng vi ska köpa och vilket skötbord vi ska ha.

Någon mer som börjat Planer el Köpa saker?

Vi har väldigt mycket avklarat sen innan då vi förlorade en dotter i v22 i maj och behöll allt men vi var faktiskt och tittade ut och beställde vagn i veckan samt fyndade en spjälsäng vi kikat på. Vecka 26 är vi inne i nu så vi rör på oss. Tycker det är skönt att bocka av lite på listan men självklart har man en tanke på att det kan gå fel men det kan det göra närsom så jag försöker tänka positivt.
    ° ★ Izabelle ° ★ Felicia ° ★ Gabriel ° ★ Alice ° ★ Emmy ° ★ Freja
  • pandoraDiem
    Charlieellerså skrev 2018-01-27 17:52:24 följande:

Ville bara titta in och se hur ni har det. Ni är ju över halvtid nu. Jag skulle ju hängt med er fram till maj och BF men upptäckte ma på kub i v 12. Nu är jag gravid igen och hoppas att det går vägen denna gång. Isåfall blir det en höstbebis istället. Lycka till med era bebismagar framöver nu.

Åh, grattis till graviditeten! Höstbäbis är trevligt, har en höstson här hemma :) massa lycka till, jag håller alla tummar!
  • pandoraDiem

En fråga tjejer: vi är lite kluvna hur vi ska göra med säng, vår son kommer vara 19 månader när lillasyskonet kommer och vi hade tänkt att de kanske skulle sova i våningssäng i framtiden. Det finns ju såna där som är delbara som man kan ha som två sängar så vi tänkte att vi kanske kunde köpa en sån så kan sonen sova i en av sängarna som hör till våningssängen medan minstingen tar hans spjälsäng. Men frågan är ju om han är för liten för att flytta från sin spjälsäng vid 19 månader? Några erfarenheter? Eller andra förslag? Kan ju alltid köpa en till spjälsäng så länge.

• LakritsMatte
    pandoraDiem skrev 2018-01-27 21:54:59 följande:

En fråga tjejer: vi är lite kluvna hur vi ska göra med säng, vår son kommer vara 19 månader när lillasyskonet kommer och vi hade tänkt att de kanske skulle sova i våningssäng i framtiden. Det finns ju såna där som är delbara som man kan ha som två sängar så vi tänkte att vi kanske kunde köpa en sån så kan sonen sova i en av sängarna som hör till våningssängen medan minstingen tar hans spjälsäng. Men frågan är ju om han är för liten för att flytta från sin spjälsäng vid 19 månader? Några erfarenheter? Eller andra förslag? Kan ju alltid köpa en till spjälsäng så länge.

Vi grubblar också hur vi ska göra, vi får samma ålderskillnad på våra och jag känner nog att storebror är lite liten än att flytta ur spjälsängen... men man vet ju inte hur det kommer kännas om sådär ett halvår? Vi har en ärvd gammaldags spjälsäng med låga kanter man kan ha första typ två-tre månaderna. Funderar på om den räcker? Så kan storebror få en riktig säng när han är liite större...
  • Charlieellerså
    pandoraDiem skrev 2018-01-27 21:47:06 följande:

Åh, grattis till graviditeten! Höstbäbis är trevligt, har en höstson här hemma :) massa lycka till, jag håller alla tummar!

Tack : )
  • hondär

Sängbyte är väldigt individuellt. Första bytte utan problem vid två år. Då till en mini säng. andra va iaf 3.5 år, hon behövde tryggheten av spälorna med en filt över kanten för att komma till ro. Sen hamnade hon i nedre slafen på en våningssäng. Trean va nog 1.5, men det var för att han klättrade i och ur och jag var rädd han skulle slå sig. På hans säng tog jag bort långsidan och satte en liten sån bräda man kan köpa på Ikea. Han fick växasäng vid två och loftsäng vid 4. Så gå på hur du tror ditt barn är redo, och vad ni har ekonomi för.

• pandoraDiem

Tack för era tankar, vi får fundera lite på hur vi ska göra med säng.

Hur går det för alla annars? Här rullar det mest på. Känner så mkt mer aktivitet i magen denna graviditet än förra så det känns tryggt. Lite lätt foglossning annars mår jag bara fint.

• hondär

Här är det oxå bra, ganska full rulle på bebisen mest hela tiden, dock har de helt övergått från "sprattel" och sprätt till mer utdragna rörelser. Och hicka, antar jag att de är iaf. Kan känna och se Ganska tydligt hur han ligger med. Värsta är när fötterna är ner mot urinblåsan och livmodertappen.. Högra revbenen är en favorit med.

Min foglossning har blivit så mycket bättre och det klunkar inte i ryggen när jag går längre. Ibland har jag jätte ont i ena benet men de går över fort.

Har börjat må lite Illa igen senaste veckan, det är jobbigt men inte som i början iaf.

• Echinacea

Hur går det för er?

Snart är jag i vecka 30 och kämpar på med mina krampor. Fortfarande jätte trött, mina värden bara fortsätter och sjunka och nu har jag fått utskrivet tabletter för att se om värden blir bättre. Ska till BM om en vecka. Vikten har lite stannat av vilket är skönt då jag gick upp jätte fort i början, ligger på plus 12 kg nu. Gick upp 13,5 kg med dottern totalt så kommer gå upp mer denna gången.

• pandoraDiem
    Echinacea skrev 2018-03-02 15:20:15 följande:

Hur går det för er?

Snart är jag i vecka 30 och kämpar på med mina krampor. Fortfarande jätte trött, mina värden bara fortsätter och sjunka och nu har jag fått utskrivet tabletter för att se om värden blir bättre. Ska till BM om en vecka. Vikten har lite stannat av vilket är skönt då jag gick upp jätte fort i början, ligger på plus 12 kg nu. Gick upp 13,5 kg med dottern totalt så kommer gå upp mer denna gången.

Usch va jobbigt det låter att vara så trött, hoppas värdena går upp så du får vara lite mindre trött.

Har snart också gått 30 veckor, känns fortfarande rätt overkligt att vi snart kommer vara 4 i familjen. Tog sån tid att bli tre och sen gick det så oväntat snabbt att bli gravid igen. Mår mest bra, lite foglossning men annars inget speciellt. Ska verkligen bli spännande att bli 2-barns förälder :)
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL