Inlägg från: Linnet1976 |Visa alla inlägg
  • Linnet1976

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Hej, jag hoppar in här - är ny, fast jag har läst lite i tråden innan men inte vågat hoppats förrän nu att allt går vägen.

Är 41 och väntar mitt tredje. Har varit väldigt orolig, mest för att jag är så mkt äldre denna gång (har en 9 och 12 åring) med annan pappa sen tidigare.

Dessutom har jag mått superdåligt, inte alls som tidigare gånger. Det visade sig att jag hade väldig järnbrist... men nu har jag just börjat komma tillbaka. Kan jobba igen och hålla mig vaken större delen av dagen. Gjorde KUB idag och fick se en väldigt vild liten bebis. Bf 17 maj.

• Linnet1976

Kan man bära på gbs utan att veta om det? Gör man regelbundet test för det, eller det är först om man har uvi el sammandragningar som man kollar?

• Linnet1976

Jag mår också bättre nu, är i vecka 17. Min barnmorska ringde mig efter blodprovet v 10 och sa att jag hade super järnbrist. Det förklarade varför jag inte kunnat jobba på två månader utan sovit konstant. Äter niferex nu och mår mycket bättre. Mår mindre illa och är piggare (fast sover fortfarande en hel del).

Jag får ibland gravid migrän som håller i sig några dagar i sträck åt gången, har haft det tidigare graviditeter också. Fruktansvärt jobbigt. Är det nån mer som har det? Vågar inte ta några piller, vet att man får ta måttligt av alvedon, om det verkligen behövs - men det gör att jag varje gång frågar mig om jag kan stå ut. Var går gränsen liksom... egentligen borde jag ju bara ta ett piller.

• Linnet1976

Jag har inte migrän annars typ ens aldrig huvudvärk, så det här är väldigt irriterande. Svårt att sova när det drar igång.

• Linnet1976

Ah tack för ditt svar... jag fattar ju nånstans att det ändå är ok att ta alvedon, förstår inte varför jag oroar mig så. Blir lite irriterad att det är så tvetydigt när man läser på olika vårdguider, men det känns bra att inte vara ensam om huvudvärken. Jag har ju inte problem annars utan tror att det är hormonellt. Nästa gång det drar igång provar jag alvedon fast några här säger att det inte hjälper. Värt ett försök. Så man kanske kan sova.

• Linnet1976

Var på rul förra veckan, väntar en pojke, är mkt glad! Har två tjejer tidigare...

Jag har redan gått upp 10 kg. Och det var innan jul. Men de var likadant förra graviditeterna, jag är rätt smal som icke gravid, men det är helt omöjligt att påverka viktuppgången när jag blir gravid. Den sker automatiskt. Äter inte ens godis, läsk etc och mat som vanligt, men jag gissar att kroppen sköter detta själv av någon anledning. Bara att följa med :)

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL