• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • S91
    hanna8911 skrev 2017-12-22 13:35:12 följande:

Vad skönt att du slipper operation! När kan det tänkas att du kör igång då, början av januari? Jag har samma tankar som du ofta, varför skulle det här funka osv men statistiken säger ändå att det kommer gå tillslut för de flesta av oss! Jag körde med Menopur och lände inget särskilt av den! Mest att man blir tung i äggledarna i slutet sv alla äggblåsor men de kan jag känna om jag bara har en eller två med så du ska se att det kommer gå toppen!

Och vi andra finns här om du har frågor eller bara vill skriva av dig!

Ja det känns bra! Det blir ju inte förrän nästa cykel så mer i början på februari någon gång.. lite lång väntan nu när man vill komma igång men ändå skönt att hinna förbereda sig mentalt. Ja min sambo är väldigt positiv i och med statistiken men jag vågar inte riktigt hoppas men ska försöka tänka positivt för annars funkar det väl inte pga det ;)

Har PCOS så de är ju lite rädda att överstimulera så har nog fått ganska låg dos (tror jag?)(112,5 E) så då blir jag ju också lite rädd att det blir få äggblåsor :/.

hur mycket tog du?

Det känns faktiskt jätteskönt att kunna bolla här och är så glad över det! :)
  • waldesten16
    S91 skrev 2017-12-22 16:16:21 följande:

Det låter så spännande! Hoppas vi snart är där också (:

Ja jag vet att statistiken är på våran sida men man är ändå orolig att äggen inte ska fästa osv. Man har ju läst mycket och ibland kanske fukoserat lite väl mycket på det negativa..

jag tycker det har räckt med känslosvall redan nu så vi får väl se om min stackars sambo orkar med mig på hormoner också haha.

Har du ätit folsyra som dom rekommenderar?

Det som jag tycker ska bli väldigt jobbigt är att man inte får träna under behandlingen.. :(

Jag har ätit folsyra och andra kosttillskott, har ätit en hög dos D-vitamin bla.

Jag tränade delvis under behandlingen dock inte så intensivt som jag brukar och i slutet på sprutorna inget. Då var jag så svullen och tung i magen. Samt pga rmc rekommendationer.

Känner igen mig att fokusera på det negativa men man måste försöka släppa de tankarna och våga hoppas
  • hanna8911
    S91 skrev 2017-12-22 16:24:33 följande:

Ja det känns bra! Det blir ju inte förrän nästa cykel så mer i början på februari någon gång.. lite lång väntan nu när man vill komma igång men ändå skönt att hinna förbereda sig mentalt. Ja min sambo är väldigt positiv i och med statistiken men jag vågar inte riktigt hoppas men ska försöka tänka positivt för annars funkar det väl inte pga det ;)

Har PCOS så de är ju lite rädda att överstimulera så har nog fått ganska låg dos (tror jag?)(112,5 E) så då blir jag ju också lite rädd att det blir få äggblåsor :/.

hur mycket tog du?

Det känns faktiskt jätteskönt att kunna bolla här och är så glad över det! :)

Okej!! men det kommer gå fort ska du se! Jag har också pco och fick precis som du Menopur 112,5 första gången och då blev det lite lite blåsor första gången men de håller ju koll genom ultraljud hela tiddn och då höjer de dosen! Det är bra så man inte blir överstimulerad!
  • S91
    hanna8911 skrev 2017-12-23 22:32:52 följande:

RD3 och Molvärk hela dagen...känns inte bra..

Jag hoppas det kommer gå fort, är ju skönt att det är jul och nyår nu och jobbar mycket så det känns bra.

Vad jobbigt för dig. Det är ju väldigt tidigt med rd3? Försök att inte tänka för mycket på det.. när hade du testdag? 3/1? Håller alla tummar för er!!
  • S91
    waldesten16 skrev 2017-12-22 19:41:27 följande:

Jag har ätit folsyra och andra kosttillskott, har ätit en hög dos D-vitamin bla.

Jag tränade delvis under behandlingen dock inte så intensivt som jag brukar och i slutet på sprutorna inget. Då var jag så svullen och tung i magen. Samt pga rmc rekommendationer.

Känner igen mig att fokusera på det negativa men man måste försöka släppa de tankarna och våga hoppas

Okej! Känns skönt att några av er redan gått igenom detta så man kan få lite råd.. ska också börja med d-vitamin och folsyra! Hur fick du tag på d-vitamin? Har för mig att doserna man köper receptfritt är väldigt låga men jag kanske har fel.. kanske räcker med dem?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-23 22:32:52 följande:

RD3 och Molvärk hela dagen...känns inte bra..

Det är nog gott tecken. Hade molande värk från dag två ????
  • waldesten16
    S91 skrev 2017-12-23 23:57:26 följande:

Okej! Känns skönt att några av er redan gått igenom detta så man kan få lite råd.. ska också börja med d-vitamin och folsyra! Hur fick du tag på d-vitamin? Har för mig att doserna man köper receptfritt är väldigt låga men jag kanske har fel.. kanske räcker med dem?

Jag har köpt extra starka D-vitamin från Argus alternativvård i mullsjö. De har även en webbshop.
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-26 20:07:06 följande:

Det är nog gott tecken. Hade molande värk från dag två ????

Vi får hoppas det! Har kollit och gått nu över helgen. Är mest på kvällen, då molar det konstant. Men inga andra tecken på att det skulle vara något. Mensen lär komma på torsdag om den kommer så vi får se...
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-26 23:09:06 följande:
    Vi får hoppas det! Har kollit och gått nu över helgen. Är mest på kvällen, då molar det konstant. Men inga andra tecken på att det skulle vara något. Mensen lär komma på torsdag om den kommer så vi får se...
    Håller tummarna att mensen inte dyker upp! Jag hade bara molande värk och trötthet som första symtom inget annat. och tröttheten kan lika gärna kommit från jobbet. Hoppas hoppas hoppas.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017