• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • S91
    hanna8911 skrev 2017-12-15 23:53:32 följande:

Ja på onsdag ska vi dit och sätta in vårt enda embryo i frysen sedan vårt första äggplock! Har stimulerats med letrozole och sedan tagit ovitrellen som är äggmognadsspruta så de släpper!

Håller tummarna för att du slipper operation!

Åh vad spännande, då håller jag alla tummar :)
  • S91
    waldesten16 skrev 2017-12-18 09:22:35 följande:

Är så ledsen för din skull. Vet att inga ord kan göra det bättre. Tänker på dig. Ta hand om dig!

Finns nog inga ord som hjälper i ditt läge.. så hemskt ledsen för dig/er.. ta hand om er och samla styrka till nästa gång!
  • S91
    Joey1981 skrev 2017-12-18 09:18:39 följande:

Jag blöder än

Nu måste jag vänta två menscykel innan vi får försöka igen

Finns nog inga ord som hjälper i ditt läge.. så hemskt ledsen för dig/er.. ta hand om er och samla styrka till nästa gång!
  • hanna8911

Ni som gjort FET innan, hur många dagar efter sattes ert ägg in? Jag fick glad gubbe på torsdagen och sätter in på onsdagen!

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-18 13:57:05 följande:

Ni som gjort FET innan, hur många dagar efter sattes ert ägg in? Jag fick glad gubbe på torsdagen och sätter in på onsdagen!

Jag fick glad gubbe söndag efm och satte in på lördagen.

Inte många dagar kvar nu ????
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-18 16:25:25 följande:

Jag fick glad gubbe söndag efm och satte in på lördagen.

Inte många dagar kvar nu ????

Lustigt att jag får en dag mer! fick ju med glad gubbe på eftermiddagen på onsdagen men ringde först på tisdag morgon! Ska blir spännande! Tänker inte såg mycket på det dock vilket är skönt! Dock lite dum tid med alla julfester haha!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-18 17:22:00 följande:
    Lustigt att jag får en dag mer! fick ju med glad gubbe på eftermiddagen på onsdagen men ringde först på tisdag morgon! Ska blir spännande! Tänker inte såg mycket på det dock vilket är skönt! Dock lite dum tid med alla julfester haha!
    Det var nog för att de inte hade öppet på söndagen och då tog de dagen innan istället :)
    Ur julfestsynpunkt kanske det är dumt fast ändå inte om du kan gå och ha roligt ändå. Jag frågade om jag kunde påverka resultat på något sätt. Elisabeth på RMC sa nej förutom att göra saker som gör dig glad :) Så det var det jag och min sambo gjorde :)

Har du bestämt dig om du kommer testa tidigt eller inte ?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-19 06:19:41 följande:

Det var nog för att de inte hade öppet på söndagen och då tog de dagen innan istället :)

Ur julfestsynpunkt kanske det är dumt fast ändå inte om du kan gå och ha roligt ändå. Jag frågade om jag kunde påverka resultat på något sätt. Elisabeth på RMC sa nej förutom att göra saker som gör dig glad :) Så det var det jag och min sambo gjorde :)

Har du bestämt dig om du kommer testa tidigt eller inte ?

Ja det har du rätt i! Glad it is!! Kommer nog testa innan nyår om mensen inte kommit då men om den kommer som den brukar så kommer den innan så lär veta annars! När började du testa? Rd6/7?
  • S91
    waldesten16 skrev 2017-12-18 06:23:07 följande:

hej och välkommen hit! Härligt att ni får in ett besök innan jul :)

Tråkigt med dina tidigare operationer. Är det Linköping som bestämmer om det måste opererar bort innan ivf?

Ja det känns både kul och otroligt läskigt med allt som potentiellt kan misslyckas..

ja det är Linköping som bestämmer om op. Normalt sätt riskerar man inte utan opererar vid sactosalpinx vad jag förstår. Men det är lite mer komplicerat i mitt fall och jag hoppas att man kan fastställa om det är en sactosalpinx eller inte på annat sätt än att operera. När gallerian gjorde kontraströntgen så verkade det finnas passage även i höger äggledare så jag hoppas verkligen att det går ändå... :)
  • waldesten16

Har nu varit på mitt första vul v7 6+0 och fick då se att graviditeten satt rätt och kan andas ut att det inte är utomkveds. Fick även se ett litet hjärta picka ???? blev så glad. Kan inte förstå att det är sant. Ska tillbaka den 4 jan för fortsatt koll. Ikväll ska jag bara njuta

Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017