• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast, och överallt där poddar finns. Vi tycker att det är så viktigt att det börjas prata om barnlöshet, som är så vanligt - även bland unga par! Vi skulle bli hemskt glada om ni ville lyssna och rekommendera till andra. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram

• S91
    hanna8911 skrev 2017-12-26 23:09:06 följande:

Vi får hoppas det! Har kollit och gått nu över helgen. Är mest på kvällen, då molar det konstant. Men inga andra tecken på att det skulle vara något. Mensen lär komma på torsdag om den kommer så vi får se...

Håller tummarna att den inte kommer! Tänker på dig
  • S91
    waldesten16 skrev 2017-12-26 20:08:10 följande:

Jag har köpt extra starka D-vitamin från Argus alternativvård i mullsjö. De har även en webbshop.

Okej, tack för tipset!
  • waldesten16
    waldesten16 skrev 2017-12-27 06:17:52 följande:
    Håller tummarna att mensen inte dyker upp! Jag hade bara molande värk och trötthet som första symtom inget annat. och tröttheten kan lika gärna kommit från jobbet. Hoppas hoppas hoppas.
    Hur går det för dig?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-23 22:32:52 följande:

RD3 och Molvärk hela dagen...känns inte bra..

Hur går det för dig ?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-28 19:22:06 följande:

Hur går det för dig ?

Det går bra en så länge. Ena stunden känner jag mig konstig medans ena studen känner jag mig precis som vanligt. Magen har varit kass de senaste dagarna, gasig. Så väldigt svårt att säga vad som är vad! Ingen mens eller färgade flytningar ännu, 2 v sedan Ovitrellen idag. Ingen Molvärk nu på två dagar, vet inte vad de står för. Kommer ev testa imorgon bara för att då veta inför nyår.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-28 23:06:56 följande:

Det går bra en så länge. Ena stunden känner jag mig konstig medans ena studen känner jag mig precis som vanligt. Magen har varit kass de senaste dagarna, gasig. Så väldigt svårt att säga vad som är vad! Ingen mens eller färgade flytningar ännu, 2 v sedan Ovitrellen idag. Ingen Molvärk nu på två dagar, vet inte vad de står för. Kommer ev testa imorgon bara för att då veta inför nyår.

Åh så spännande. Håller tummarna hårt nu på morgonen
  • hanna8911

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-31 09:07:19 följande:

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

Stort stort grattis! Underbart att läsa, vilket firande det blir för er ikväll. Är väldigt glad för din skull.

Testa med ett annat märke med testet för att se om strecket är starkare. För mig var det skillnad. Grattis igen !
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-31 09:30:08 följande:

Stort stort grattis! Underbart att läsa, vilket firande det blir för er ikväll. Är väldigt glad för din skull.

Testa med ett annat märke med testet för att se om strecket är starkare. För mig var det skillnad. Grattis igen !

Tack snälla du!! Ja jag får göra det! Testade med RFSU nu, strecket syntes mycket tydligt men inte lika starkt bara! Ska köpa Clear blue med veckoindikator tänkte jag!

Önskar jag visste innan i ruvandet att det är onödigt att känna efter för jag mår precis som vanligt! Bara ingen mens!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017