• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-01-18 09:13:02 följande:

Nja främst ömma bröst och uppblåst mage! Ingen Molvärk på ett par dagar så vet inte vad jag ska tro... men på måndag får vi svaret och det känns skönt. Hade räknat med att man skulle känna mer i tjejmagen, typ att det växer eller nåt?

Hur gick ditt vul igår? Jag ska på kontroll idag och hoppas verkligen det inte har blivit några konplikationer.
  • Jennie1987
    Anonym01 skrev 2018-01-22 14:27:38 följande:

Jag förstår att det känns snopet. Min läkare sa att det är lite test första gången med dosen så det kommer säkert gå bättre nu när de vet mer om hur det fungerar för just dig.

Ja, så sa rmc till mig också. Och jag förstår det fullt ut, att det är svårt att hitta rätt dos första gången. Var lite ledsen igår precis när jag fick veta, men det vände fort:)
  • Jennie1987
    hanna8911 skrev 2018-01-22 20:32:36 följande:

Samma hände mig första gången! Känns ju väldigt snopet så förstår dig! Men du får säkert ta ovitrellen och sen mysa hemma och hoppas det tar sig!

Vad "skönt" (om du förstår hur jag menar) att höra att fler gått igenom samma.

Det kändes väldigt snopet igår, men jag förstår samtidigt att det är väldigt svårt att hitta rätt dos från början.

Jag kommer få en något högre dos nästa gång, men dom vågar inte höja så mycket pga min pcos.

Jag är ändå glad att dom tar det lugnt :)

Jag fick ta ovitrelle igår och så får vi försöka själva hemma denna gången.

Hoppas bara att vi får göra nästa försök när mensen kommer, så vi slipper vänta ytterligare en mens.
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2018-01-23 06:49:11 följande:

Tråkigt att höra. Men det kan vara svårt att ställa in rätt dos. Bättre att de avbryter så detta inte räknas som ett försök för er. Ni får mysa själva hemma på dessa två blåsor ????

Absolut är det bättre att avbryta när resultatet inte är som dom tänkt. Man vill ju ha bästa förutsättningarna vid äggplock. Och jätteskönt att ha alla 3 försöken kvar:)
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2018-01-23 06:51:19 följande:

Hur gick ditt vul igår? Jag ska på kontroll idag och hoppas verkligen det inte har blivit några konplikationer.

Det gick bra! Var så otroligt nervös innan jag la mig i stolen då jag inte känt så mycket men där inne fanns en liten böna med tickande hjärta i v 7+ 3! Lite oro släppte så nu hoppas jag tiden går fort tills nästa ul i v 12! Hur gick kontrollen idag? Hur mår du annars? Har tänkt på dig!
  • Jennie1987
    hanna8911 skrev 2018-01-23 17:01:51 följande:

Det gick bra! Var så otroligt nervös innan jag la mig i stolen då jag inte känt så mycket men där inne fanns en liten böna med tickande hjärta i v 7+ 3! Lite oro släppte så nu hoppas jag tiden går fort tills nästa ul i v 12! Hur gick kontrollen idag? Hur mår du annars? Har tänkt på dig!

Wow! Så härligt! :)
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-01-23 17:01:51 följande:

Vad härligt att höra. Blir glad för din skull och hoppas tiden går fort till nästa vul.

Jag önskade att jag hade glada besked men min dag var inte rolig. Har haft ont i magen och ryggen så var beredd på att allt inte va som det ska. Jag har fått infektion i livmodern och fick nu dubbel dos med antibiotika. Känns som min väg fram till målet blir mer krokig för varje dag
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2018-01-23 21:51:59 följande:

Vad härligt att höra. Blir glad för din skull och hoppas tiden går fort till nästa vul.

Jag önskade att jag hade glada besked men min dag var inte rolig. Har haft ont i magen och ryggen så var beredd på att allt inte va som det ska. Jag har fått infektion i livmodern och fick nu dubbel dos med antibiotika. Känns som min väg fram till målet blir mer krokig för varje dag

Men nej:( inte det också!! Din stackare, att du orkar! Massa styrkekramar!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-01-23 21:55:25 följande:

Men nej:( inte det också!! Din stackare, att du orkar! Massa styrkekramar!

Tack. Det är lite svårt att få motivation just nu men tar en dag i taget.
  • S91
    Jennie1987 skrev 2018-01-09 12:34:51 följande:

Jag väntar mig mens vilken dag som helst nu. Men försöker att inte tänka på det för mycket, då blir den väl sen bara därför ;)

Vad trist att mensen kom precis i julledigheten! När får du börja med provera?

Jag fick börj på dag 16, tog sista för 6 dagar sen och fortfarande ingen mens så börjar bli lite otålig, har hämtat alla sprutor så väntar bara på mensen nu och sen börja spruta på dag 5.. skönt att du fått komma igång men tråkigt att det inte blev tillräckligt med blåsor.. nu får ni mysa hemma och ta nya tag sen :)
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017