• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-01-23 21:51:59 följande:

Vad härligt att höra. Blir glad för din skull och hoppas tiden går fort till nästa vul.

Jag önskade att jag hade glada besked men min dag var inte rolig. Har haft ont i magen och ryggen så var beredd på att allt inte va som det ska. Jag har fått infektion i livmodern och fick nu dubbel dos med antibiotika. Känns som min väg fram till målet blir mer krokig för varje dag

Så väldigt tråkigt att höra allt detta.. så ledsen för er skull och tänkter på er, nu måste det bara vända.. :(
  • S91
    hanna8911 skrev 2018-01-23 17:01:51 följande:

Det gick bra! Var så otroligt nervös innan jag la mig i stolen då jag inte känt så mycket men där inne fanns en liten böna med tickande hjärta i v 7+ 3! Lite oro släppte så nu hoppas jag tiden går fort tills nästa ul i v 12! Hur gick kontrollen idag? Hur mår du annars? Har tänkt på dig!

Grattis!! Vad roligt att höra. Må det gå fort till nästa kontroll :D
  • waldesten16

Hur går det för er alla här inne ?

Jag var på kontroll för att se om infektionen är borta. Det var den inte helt så nya tabletter. Sen som inte det var nog visade sig att jag blöder från brustet blodkärl vid äggstocken. Tydligen ska detta läka av sig självt men är så trött på motgångar. Just nu vill jag byta kropp

• 8992
    waldesten16 skrev 2018-02-01 18:56:16 följande:

Jag var på kontroll för att se om infektionen är borta. Det var den inte helt så nya tabletter. Sen som inte det var nog visade sig att jag blöder från brustet blodkärl vid äggstocken. Tydligen ska detta läka av sig självt men är så trött på motgångar. Just nu vill jag byta kropp

Vi var på första mötet idag. Kändes bra men väldigt överväldigande med all information! Blir det korta protokollet för mig med start runt 12 februari.

Men fy så tråkigt! Vilka påfrestningar du får kämpa med!
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-02-01 18:56:16 följande:

Det kan jag förstå att du vill! Så tråkigt att höra och jag hoppas verkligen det vänder snabbt med infektionen! Kanske inte läge att fråga men kommer ni starta igång så snabbt som möjligt igen eller tar ni en paus? Jag har funderat en del på det, hur man orkar och samlar kraft efter motgångar i IVF:andet.. det är ju så mycket som redan går emot oss som gemomgår ivf ändå, och det är så mycket som kan hända att det räcker och blir över. Beundrar dig som är så stark och orkar dela med dig.. styrka till er!

Jag har tagit första sprutan menopur idag, ska på VUL på tisdag. Jag hade dock jättebekymmer med att blanda pulvret, vätskan i de förfyllda sprutorna läckte ut mellan nålen och fattningen på sprutan när jag skulle trycka ut det k flaskan. Vet inte om det var något fel på nålen. Är sjuksköterska så vet liksom hur man gör men ändå blev det så knäppt! Antar att lösningen helt enkelt blir "starkare" nu då och det är ju inte bra. Tog dagens dos ändå och ringer imorgon och hör hur jag ska göra.. att det inte bara kan funka.. suck
  • waldesten16
    S91 skrev 2018-02-01 22:22:45 följande:

Det kan jag förstå att du vill! Så tråkigt att höra och jag hoppas verkligen det vänder snabbt med infektionen! Kanske inte läge att fråga men kommer ni starta igång så snabbt som möjligt igen eller tar ni en paus? Jag har funderat en del på det, hur man orkar och samlar kraft efter motgångar i IVF:andet.. det är ju så mycket som redan går emot oss som gemomgår ivf ändå, och det är så mycket som kan hända att det räcker och blir över. Beundrar dig som är så stark och orkar dela med dig.. styrka till er!

Jag har tagit första sprutan menopur idag, ska på VUL på tisdag. Jag hade dock jättebekymmer med att blanda pulvret, vätskan i de förfyllda sprutorna läckte ut mellan nålen och fattningen på sprutan när jag skulle trycka ut det k flaskan. Vet inte om det var något fel på nålen. Är sjuksköterska så vet liksom hur man gör men ändå blev det så knäppt! Antar att lösningen helt enkelt blir "starkare" nu då och det är ju inte bra. Tog dagens dos ändå och ringer imorgon och hör hur jag ska göra.. att det inte bara kan funka.. suck

Jag försöker ställa mig in på att vi kör på. Är rädd att om man tar en paus kommer jag må sämre . Det är en svår balansgång. Är i grund och botten en positiv människa men för varje motgång nu känns det svårare att komma tillbaka till den inställningen. Hjälper så fantastisk mycket att skriva av sig här och att få höra ändras historier.

Jag minns inte riktigt hur det var när jag skulle blanda, hade menopur andra omgången. Men tror mig minnas att det var något som krånglade. Hoppas de kan ge ett lugnande svar idag. Du får gärna berätta sen hur det gick.
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-02-02 07:18:05 följande:

Jag försöker ställa mig in på att vi kör på. Är rädd att om man tar en paus kommer jag må sämre . Det är en svår balansgång. Är i grund och botten en positiv människa men för varje motgång nu känns det svårare att komma tillbaka till den inställningen. Hjälper så fantastisk mycket att skriva av sig här och att få höra ändras historier.

Jag minns inte riktigt hur det var när jag skulle blanda, hade menopur andra omgången. Men tror mig minnas att det var något som krånglade. Hoppas de kan ge ett lugnande svar idag. Du får gärna berätta sen hur det gick.

Ja men det låter som ett bra beslut, att ni kör om det känns som ni orkar, det år ju ändå en slags bekräftelse att det åtminstone blivit en graviditet även om det måste vara 100 gånger värre med missfall än när det "inte tar sig". Det är klart att så mycket motgångar slår ner även den mest positiva och starka människan.. beundrar er som kämpar på, det ger styrka även till oss andra! Hur är det med infektionen nu? Verkar det blivit bra? När får ni börja om på nytt?

Jag ringde rmc angående blandningen och hon sa att det inte gjorde någon skillnad, vilket jag dock har svårt att tro. Är fortfarande övertygad om att styrkan blir större om man blandar i mindre spädningsvätska än tänkt. Men men, har tagit ordinerad dos och så får vi se på tisdag om man blivit överstimulerad haha. Vore tråkigt att få bryta isåfall.. har haft det jobbigare än vad jag trodde med att ge sprutorna. Svider som tusan och hänger upp mig när jag ska sticka, så till slut segar jag mig genom huden och det är ju inte så skönt. Konstigt när man ger injektioner hur lätt som helst till andra.. men det är verkligen inte samma sak. :')
  • waldesten16
    S91 skrev 2018-02-04 00:23:26 följande:

Ja men det låter som ett bra beslut, att ni kör om det känns som ni orkar, det år ju ändå en slags bekräftelse att det åtminstone blivit en graviditet även om det måste vara 100 gånger värre med missfall än när det "inte tar sig". Det är klart att så mycket motgångar slår ner även den mest positiva och starka människan.. beundrar er som kämpar på, det ger styrka även till oss andra! Hur är det med infektionen nu? Verkar det blivit bra? När får ni börja om på nytt?

Jag ringde rmc angående blandningen och hon sa att det inte gjorde någon skillnad, vilket jag dock har svårt att tro. Är fortfarande övertygad om att styrkan blir större om man blandar i mindre spädningsvätska än tänkt. Men men, har tagit ordinerad dos och så får vi se på tisdag om man blivit överstimulerad haha. Vore tråkigt att få bryta isåfall.. har haft det jobbigare än vad jag trodde med att ge sprutorna. Svider som tusan och hänger upp mig när jag ska sticka, så till slut segar jag mig genom huden och det är ju inte så skönt. Konstigt när man ger injektioner hur lätt som helst till andra.. men det är verkligen inte samma sak. :')

Hoppas du inte blir överstimulerad.

Verkligen inte samma sak att sticka sig själv än andra. Jag gillar det inte. Någon gång tog jag en isklump på magen innan för att "bedöva" det. Organlanytranen är värst, trubbig nål och svider efter.

Jag har fortfarande smärta i magen och från vänstra äggstocken. Funderar på att ringa i morgon och höra vad de säger. Vill bara att mensen ska komma, borde komma i helgen. Vill inte vänta längre.
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-02-04 21:05:08 följande:

Hoppas du inte blir överstimulerad.

Verkligen inte samma sak att sticka sig själv än andra. Jag gillar det inte. Någon gång tog jag en isklump på magen innan för att "bedöva" det. Organlanytranen är värst, trubbig nål och svider efter.

Jag har fortfarande smärta i magen och från vänstra äggstocken. Funderar på att ringa i morgon och höra vad de säger. Vill bara att mensen ska komma, borde komma i helgen. Vill inte vänta längre.

Ja men ring, så du får veta.. det håller vi tummarna för att den gör snart. Kram
  • Jennie1987

Hej!

Jag fick ju ta gonal-f 100 ie och det blev tyvärr bara 2 äggblåsor som växte till bra storlek. RMC sa att dom inte plockar om det är mindre än 3 äggblåsor, för att inte "slösa" på försöken, vilket ju är bra!

Jag fick ta ovitrelle och så Fick vi försöka själva hemma, något som ju aldrig någonsin fungerat (aldrig varit gravid) under våra typ 10 år som vi försökt få barn.

Hur som helst så låg vi två gånger, samma dag som jag tog ovitrelle och två dagar efter. Och jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte kände mig jättepepp på att det just skulle ta sig, men rmc höll tummarna.

Sen hände inget egentligen, jag började vänta på nästa mens i princip för att (förhoppningsvis) få starta en ny omgång gonal-f, med lite högre dos, 112,5 ie.

Men så fick jag så jäkla ont i magen ca 1 vecka efter äl, så jag ringde min gyn och va orolig för överstimulering, eller att äggblåsan/äggblåsorna inte släppt av ovitrelle och blivit stora cystor. Fick en tid för vul i onsdags, 7 feb. Gyn kunde se att äggstockarna var litelite förstorade och även lite fri vätska vid vänster äggstock, som det tydligen blir efter äl. Allt såg bra ut och smärtan skulle försvinna så fort mensen kom och allt blödde ut. Skönt! Men så sa han "om du inte är gravid då förstås..." Jag ville typ skratta honom i ansiktet. Mitt spontana svar blev "Nej, men det är jag ju inte".

Han ville då att jag skulle lämna ett hcg prov, för att utesluta graviditet. Och dagen efter, i torsdags 8 feb, ringde han på morgonen och sa att provet visade att jag är gravid!!! Så svårt att ta in!

Jag tog ett gravtest hemma sen på kvällen i torsdags och det blev positivt direkt, Jag hann inte ens lägga ifrån mig testet.

Ska ta nytt hcg prov imorgon, för att se om värdet höjs, antar jag. Om vi räknat rätt så är jag i vecka 5 (4+4) idag, så det är ju väldigt tidigt och allt kan hända. Men vi är bara så glada och chockade över att vi kunde bli gravida! Helt otroligt efter alla dessa år.

Jag vill önska er alla ett jättestort lycka till! Och ge inte upp, för om jag klarade detta är jag övertygad om att typ alla gör det!!

Kram

Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017