• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • S91
    8992 skrev 2018-02-14 11:57:15 följande:

Ja det spelar nog ingen större roll när jag tänker efter, bara dom funkar som dom ska så är jag nöjd haha.

Såg att du skrev att du var på äggplocket tidigare idag, hur gick/kändes det? :)

Det är klart det ska bli bra för er!

Det gick bra! Sög ut 38 äggblåsor varav det var ägg i 18 st. På vippen till överstimulerad och får inte göra någon återföring, utan vi ska vänta tills efter nästa mens. Så får förhoppningsvis göra FET i april (om äggen befruktas och delar sig normalt så det går frysa dem). :)

Det gjorde ont men inte så ont som jag förväntat mig och de var så skickliga och omtänksamma under ingreppet!
  • 8992
    S91 skrev 2018-02-14 12:58:36 följande:

Det är klart det ska bli bra för er!

Det gick bra! Sög ut 38 äggblåsor varav det var ägg i 18 st. På vippen till överstimulerad och får inte göra någon återföring, utan vi ska vänta tills efter nästa mens. Så får förhoppningsvis göra FET i april (om äggen befruktas och delar sig normalt så det går frysa dem). :)

Det gjorde ont men inte så ont som jag förväntat mig och de var så skickliga och omtänksamma under ingreppet!

Oj så många men tråkigt att du måste vänta. Man får försöka va positiv och se det som att då ökar ju chanserna för fler till frysen :)

Va skönt! Jag har ganska hög smärttröskel så jag förväntar mig inte att få så ont, så bara för det kommer jag säkert lida ordentligt haha :) hur känns det i kroppen efteråt?
  • S91
    8992 skrev 2018-02-14 13:09:29 följande:

Oj så många men tråkigt att du måste vänta. Man får försöka va positiv och se det som att då ökar ju chanserna för fler till frysen :)

Va skönt! Jag har ganska hög smärttröskel så jag förväntar mig inte att få så ont, så bara för det kommer jag säkert lida ordentligt haha :) hur känns det i kroppen efteråt?

Ja det känns faktiskt nästan lite skönt att få lämna karusellen ett tag om jag ska va ärlig..

efteråt har det känts skönt, nästan som man gick ner 2 kilo på en gång efter all vätska de tog ut. Lite öm men inte så farlig men det kanske kommer senare under dagen :)
  • 180214

Vad spännande med äggplock! Jag var supernervös innan men tyckte att det gick över förväntan. Det gjorde ont på ena sidan eftersom den äggstocken låg långt upp i magen, och dit verkade ingen bedövning nå. På andra sidan gjorde det inte alls ont. Tack för välkomnande och GRATTIS ni som plussat!

• 8992
    S91 skrev 2018-02-14 13:27:22 följande:

Ja det känns faktiskt nästan lite skönt att få lämna karusellen ett tag om jag ska va ärlig..

efteråt har det känts skönt, nästan som man gick ner 2 kilo på en gång efter all vätska de tog ut. Lite öm men inte så farlig men det kanske kommer senare under dagen :)

Nu är vi igång! Första sprutan bemfola är precis tagen :D kände ingenting, inte ens när nålen gick igenom huden. Glatt överraskad haha :)
  • waldesten16

Idag är jag äntligen en ruvare igen. Nu börjar den mest påfrestande tiden men ska försöka tänka positivt! Det är så omtumlande även fast det är tredje gången.

Hur går det för er alla? Ser att det är några fler som påbörjat sin ivf resa ????

• 8992
    waldesten16 skrev 2018-02-26 17:35:33 följande:

Idag är jag äntligen en ruvare igen. Nu börjar den mest påfrestande tiden men ska försöka tänka positivt! Det är så omtumlande även fast det är tredje gången.

Hur går det för er alla? Ser att det är några fler som påbörjat sin ivf resa ????

Mitt första försök blev avbrutet. Fick order om att ta ovitrelle imorgon och ligga som aldrig förr och hoppas på det bästa haha
  • waldesten16
    8992 skrev 2018-02-27 10:08:07 följande:

Mitt första försök blev avbrutet. Fick order om att ta ovitrelle imorgon och ligga som aldrig förr och hoppas på det bästa haha

Okay, var det pga av för få blåsor ? Då är det dags för er att skruva upp romantiken och ligga på ;)

Skämt åsido tråkigt att ni inte fick fullfölja. Antar att de inte räknar detta som ett försök för er.
  • 180214

Vad spännande med ruvning och hemmaverkstad! Jag har plussat, känns helt sjukt. Har testdag på fredag men blastocysten som återfördes verkar ha satt sig snabbt för jag plussade på rd 7. Crazy! Tyvärr har jag blivit överstimulerad vilket visade sig på rd 10 då jag blev så dålig att jag fick åka in till akuten. Låg inlagd på Ryhov två dygn och är inte bättre tyvärr... Har ont ont och har gått upp 4 kg vätska, magen är som en stenhård ballong. Äggstockarna mäter 9 resp 10 cm (mot normala 3 cm) och jag mår illa som tusan. Detta är verkligen läskigt.... Så jag är glad men har inte riktigt kunna tänka på plusset. Galet. Hoppas, hoppas ni slipper överstimuleringssyndrom. Receptet för min var nedreglering med Suprecur, sprutor Puregon 200ie hela sprutperioden och sedan en Ovitrelle på det. Watch out! Håller tummarna för er alla, lycka till med bebismakandet.

• 8992
    waldesten16 skrev 2018-02-27 10:13:43 följande:

Okay, var det pga av för få blåsor ? Då är det dags för er att skruva upp romantiken och ligga på ;)

Skämt åsido tråkigt att ni inte fick fullfölja. Antar att de inte räknar detta som ett försök för er.

Haha ja, nu jäklar ska det liggas :D

Ja, det var bara en blåsa på andra ultraljudet som va i rätt storlek. Hade 30 st som va 6-9mm. Som tur är så räknas det inte som ett försök som sagt, och om jag inte blir gravid så får vi starta på nytt vid nästa mens så känns helt okej ändå faktiskt.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017