• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • 8992
    180214 skrev 2018-02-27 20:03:28 följande:

Vad spännande med ruvning och hemmaverkstad! Jag har plussat, känns helt sjukt. Har testdag på fredag men blastocysten som återfördes verkar ha satt sig snabbt för jag plussade på rd 7. Crazy! Tyvärr har jag blivit överstimulerad vilket visade sig på rd 10 då jag blev så dålig att jag fick åka in till akuten. Låg inlagd på Ryhov två dygn och är inte bättre tyvärr... Har ont ont och har gått upp 4 kg vätska, magen är som en stenhård ballong. Äggstockarna mäter 9 resp 10 cm (mot normala 3 cm) och jag mår illa som tusan. Detta är verkligen läskigt.... Så jag är glad men har inte riktigt kunna tänka på plusset. Galet. Hoppas, hoppas ni slipper överstimuleringssyndrom. Receptet för min var nedreglering med Suprecur, sprutor Puregon 200ie hela sprutperioden och sedan en Ovitrelle på det. Watch out! Håller tummarna för er alla, lycka till med bebismakandet.

Va roligt, grattis!! Blir så glad när andra lyckad :D

Tråkigt att en sån härlig sak störs av överstimulering. Påverkar det graviditeten på något sätt?
  • 180214

Vet inte om det påverkar graviditeten, efter ca 1000 timmars goooglande i ämnet tolkar jag det som att missfallsrisken är högre om man får allvarlig form av överstimulering, inte annars. Jag har ?bara? måttlig så jag hoppas att det inte är nån fara... Däremot är jag ju gammal från början så redan där ligger jag ju risigt till gällande missfall. Och tjock är jag också. Försöker ta en dag i taget, men det är oroligt såklart. Men man är ju såklart ett steg närmare med ett plus (måste försöka peppa mig själv att va positiv här...)

• 8992
    180214 skrev 2018-02-27 20:48:51 följande:

Vet inte om det påverkar graviditeten, efter ca 1000 timmars goooglande i ämnet tolkar jag det som att missfallsrisken är högre om man får allvarlig form av överstimulering, inte annars. Jag har ?bara? måttlig så jag hoppas att det inte är nån fara... Däremot är jag ju gammal från början så redan där ligger jag ju risigt till gällande missfall. Och tjock är jag också. Försöker ta en dag i taget, men det är oroligt såklart. Men man är ju såklart ett steg närmare med ett plus (måste försöka peppa mig själv att va positiv här...)

Klart du ska va positiv! Det kommer gå hela vägen, det känner jag på mg :) Var absolut inte meningen att göra dig orolig eller låta negativ!
  • 180214

Tack fina du! Jag känner peppen! Nej då, så tänkte jag inte ens.

• hanna8911
    waldesten16 skrev 2018-02-26 17:35:33 följande:

Idag är jag äntligen en ruvare igen. Nu börjar den mest påfrestande tiden men ska försöka tänka positivt! Det är så omtumlande även fast det är tredje gången.

Hur går det för er alla? Ser att det är några fler som påbörjat sin ivf resa ????

Nu håller jag alla tummar som går för att denna lilla vill stanna länge länge!!
  • S91
    180214 skrev 2018-02-27 20:48:51 följande:

Grattis till plusset!! Och jobbigt med överstimuleringen.. jag har hört från flera att överstimulering snarare ökar chanserna för graviditet, så oroa dig inte i onödan. :) blev också överstimulerad men gjorde aldrig någon återföring. Var bara "lätt" överstimulerad men herrejisses vad dåligt jag mådde så lider verkligen med dig! Krya på dig och hoppas det blir bättre snabbt.
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-02-26 17:35:33 följande:

Idag är jag äntligen en ruvare igen. Nu börjar den mest påfrestande tiden men ska försöka tänka positivt! Det är så omtumlande även fast det är tredje gången.

Hur går det för er alla? Ser att det är några fler som påbörjat sin ivf resa ????

Åh vad härligt att det gick bra med återföring! Förstår att det är mycket känslor inblandat. Lycka lycka till, tänker på dig!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-02-28 21:14:38 följande:
    Nu håller jag alla tummar som går för att denna lilla vill stanna länge länge!!
    tack :) ! Hur går det för dig?

Jag hoppas och tror att det ska gå vägen denna gången. Vill tänka positivt och inte fastna i negativa tankar. Kommer testa tidigare än testdagen, BIM är på tisdag och vill vara förberedd. Har tänkta testa i helgen.
  • waldesten16
    S91 skrev 2018-03-01 05:56:56 följande:
    Åh vad härligt att det gick bra med återföring! Förstår att det är mycket känslor inblandat. Lycka lycka till, tänker på dig!
    Tack! Läste att du äntligen var pigg nog att börja jobba igen, hoppas att det gick bra för dig. Du har haft en tuff tid efter äggplocket och hoppas att det snart blir dags för dig att göra en återföring du med. Har de sagt något om när det kan tänkas bli?
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017