S91 skrev 2017-12-21 22:09:19 följande:
Så glad för eran skull!! Stort grattis och hoppas ni kan njuta ordentligt nu och koppla av lite mer :) när blir nästa ul??
För mig gick det bra, hade Elisabet och hon trodde till 99% att det är sammanväxningar/ärr mer än en sactosalpinx så någon operation är inte aktuellt. Annars såg allting bra ut, som jag hade räknat på så börjar jag troligen blöda nästa vecka (då är det stängt på Rmc) och då ska jag först stimuleras med provera för att cykeln inte ska bli lång (kan ha upp till 50 dagars cykler när jag inte stimuleras). Sen skall jag vänta på nästa mens innan vi börjar stimulera med menopur (dag 5) och orgalutran efter det.
Känns bra men i och med att jag aldrig varit gravid alls så är jag fortfarande orolig att det inte kommer funka...
Jag ska träffa barnmorskan den 29/12 för ett första samtal på MVC och sedan har jag vul den 4/1 på gallerian.
Elisabeth är väldigt bra och kan sin sak. Jag kan också har långa cyklar så jag har har ofta kört med provera med. Förstår din oro men för de flesta andra så funkar det, så försök gå in med positiv inställning :)
men ett råd som jag kan ge dig är att tiden med sprutor och väntan när ni börjar med ivf är påfrestande och ingen dans på rosor. Bättre att vara inställd på det så man inte får en chock. Men det gäller att stärka sig själv och kunna kämpa vidare om man stöter på patrull. jag tycker det har hjälpt att skriva här och höra hur andra tänker.