• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • hanna8911
    S91 skrev 2017-12-15 12:46:17 följande:

Hoppar in här.

Började läsa er tråd häromdagen.

Fick samtal från Lkpg i tisdags efter remiss från gallerian (där många va er andra också tycks gå). Ska på första besöket på torsdag nästa vecka (21/12) och är sååå nervös.

Har med sambo försökt få barn i två år, dock bukopererad ggr flera som bebis och tonåring och har ev ådragits en sactosalpinx på höger äggledare och isåfall måste den opereras bort innan ivf. Har egentligen inget hinder annars men en operation är inte gynnsamt med all ärrvävnad som finns sedan tidigare operationer. Har inte lyckats med varken kalendernetoder eller stimulerande behandling med letrozol och äl-stickor. Verkar som om ivf är sista utvägen och så glad att några av er har lyckats, det ger hopp!

Välkommen! Vi är en lite skara här som bor i jönköping men går på RMC i Linköping! Förstår att det är nervöst men du kommer känna dig väl omhändertagen så ingen fara! Vad jobbigt men ev op innan ivf, det hoppas vi du slipper!
  • S91
    hanna8911 skrev 2017-12-15 17:55:24 följande:

Välkommen! Vi är en lite skara här som bor i jönköping men går på RMC i Linköping! Förstår att det är nervöst men du kommer känna dig väl omhändertagen så ingen fara! Vad jobbigt men ev op innan ivf, det hoppas vi du slipper!

Ja jag har förstått det, såg att du skulle den 20e men förstod inte om det för återinföring eller äggplock då? förlåt men orkar inte backa tillbaka i tråden och leta.. :)

Jag hoppas verkligen jag slipper op :/ inget jag vill gå igenom men måstes det så gör det ju..
  • hanna8911
    S91 skrev 2017-12-15 21:16:44 följande:

Ja jag har förstått det, såg att du skulle den 20e men förstod inte om det för återinföring eller äggplock då? förlåt men orkar inte backa tillbaka i tråden och leta.. :)

Jag hoppas verkligen jag slipper op :/ inget jag vill gå igenom men måstes det så gör det ju..

Ja på onsdag ska vi dit och sätta in vårt enda embryo i frysen sedan vårt första äggplock! Har stimulerats med letrozole och sedan tagit ovitrellen som är äggmognadsspruta så de släpper!

Håller tummarna för att du slipper operation!
  • Joey1981

Det gick nog åt skogen denna gången med

Började blöda i går o dag med. Blir och testa sig igen på måndag

• hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-12-16 10:26:48 följande:

Men nej...har du hunnit vara på ul ännu? Kanske inte alls är något, svara könsliga slemhinnor? Håller tummarna för att det fortfarande är något kvar där inne!!
  • Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-12-16 12:46:47 följande:

Men nej...har du hunnit vara på ul ännu? Kanske inte alls är något, svara könsliga slemhinnor? Håller tummarna för att det fortfarande är något kvar där inne!!

Önskar också det men haft kramp och blöder ganska mycket.

Har tid för ul 4/1
  • waldesten16
    S91 skrev 2017-12-15 12:46:17 följande:

Hoppar in här.

Började läsa er tråd häromdagen.

Fick samtal från Lkpg i tisdags efter remiss från gallerian (där många va er andra också tycks gå). Ska på första besöket på torsdag nästa vecka (21/12) och är sååå nervös.

Har med sambo försökt få barn i två år, dock bukopererad ggr flera som bebis och tonåring och har ev ådragits en sactosalpinx på höger äggledare och isåfall måste den opereras bort innan ivf. Har egentligen inget hinder annars men en operation är inte gynnsamt med all ärrvävnad som finns sedan tidigare operationer. Har inte lyckats med varken kalendernetoder eller stimulerande behandling med letrozol och äl-stickor. Verkar som om ivf är sista utvägen och så glad att några av er har lyckats, det ger hopp!

hej och välkommen hit! Härligt att ni får in ett besök innan jul :)
    Tråkigt med dina tidigare operationer. Är det Linköping som bestämmer om det måste opererar bort innan ivf?

• waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-12-16 10:26:48 följande:

Det var tråkigt att höra :(.
    Hur känns det idag? Har det stannat av?

Stor kram!
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-12-18 06:29:30 följande:

Det var tråkigt att höra :(.

Hur känns det idag? Har det stannat av?

Stor kram!

Jag blöder än

Nu måste jag vänta två menscykel innan vi får försöka igen
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-12-18 09:18:39 följande:

Jag blöder än

Nu måste jag vänta två menscykel innan vi får försöka igen

Är så ledsen för din skull. Vet att inga ord kan göra det bättre. Tänker på dig. Ta hand om dig!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017