• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • waldesten16
    8992 skrev 2017-12-06 19:07:04 följande:

Det ska bli skönt att bara njuta stressfritt av julen & vår 10årsdag som ligger runt hörnet :)

Hur ser läget ut för dig just nu hanna8911?

Förstår det, njut av julen och ert 10-årsdag :)
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-06 16:44:15 följande:
    Stort stort grattis till dig!! Vad härligt att höra att det går bra för några av oss!!
    Tack :) Hur går det för dig, börjar det närma sig ?

• hanna8911
    8992 skrev 2017-12-06 19:07:04 följande:

Det ska bli skönt att bara njuta stressfritt av julen & vår 10årsdag som ligger runt hörnet :)

Hur ser läget ut för dig just nu hanna8911?

Jag ska förhoppningsvis sätta in vår enda blasto från frysen innan jul! Var på koll idag men slemhinnan var tunn men det fanns 2 ägg på 11 mm men brukar alltid ha sen äl runt dag 16 och är bara på dag 10 idag så tror det är lite tidigt! Väntar på att Linköping ska ringa! Känner mig ganska lugn inför detta och har inga stora förväntningar vilket känns skönt! Endast orolig för att den inte ska klara upptiningen...

Vad mysigt med 10-års dag!! Stort grattis till er!!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-07 06:59:54 följande:

Tack :) Hur går det för dig, börjar det närma sig ?

Var på gallerian idag, men tunn hinna på 5 mm och 2 ägg på 11mm. Men är tidigt dör mig då jag brukar ha sen äl runt dag 16! Så inte förvånande! Tror den växer på sig nu så blir det förhoppningsvis insättning v 51! Bara den överlever upptiningen....
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-07 10:12:13 följande:
    Var på gallerian idag, men tunn hinna på 5 mm och 2 ägg på 11mm. Men är tidigt dör mig då jag brukar ha sen äl runt dag 16! Så inte förvånande! Tror den växer på sig nu så blir det förhoppningsvis insättning v 51! Bara den överlever upptiningen....
    Kommer du få gå på en till kontroll nästa vecka? Ja det var nervöst med upptiningen men de sa att det är väldigt ovanligt att de inte klarar det, men det hjälper ju inte nu innan man vet.
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-12-06 16:57:28 följande:

Tack så mycket ! Jag får vänta med fredag eller måndag och ringa till rmc. Men jag ringde till gallerian för att få tid till vul och ska dit den 19 dec.

Vad sa rmc ?

De grattade och sa att jag skulle ringa närmsta gyn så jag får tid för vul och att boka tid hos mödravårdscentralen
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-07 12:50:32 följande:

Kommer du få gå på en till kontroll nästa vecka? Ja det var nervöst med upptiningen men de sa att det är väldigt ovanligt att de inte klarar det, men det hjälper ju inte nu innan man vet.

Ja de ville ha en ny koll på måndag! Hoppas det hänt lite tills dess! Lär väl bli positivt på äl-test typ onsdag nästa vecka sen insättning veckan efter!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-07 18:49:35 följande:

Ja de ville ha en ny koll på måndag! Hoppas det hänt lite tills dess! Lär väl bli positivt på äl-test typ onsdag nästa vecka sen insättning veckan efter!

Halloj! Hur gick det för dig idag hos gallerian ?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-11 16:09:00 följande:
    Halloj! Hur gick det för dig idag hos gallerian ?
    Hej! 
    Det gick bra! Slemhinnan var 9.7 mm och det fanns två blåsor, en på 18mm och en på 19mm. Så nu väntar jag bara på att testet ska slå om! Borde ju göra det imorgon eller på onsdag och hade det inte gjort det tills på torsdag så skulle jag ringa och får nog då ta Ovitrellen då. Men hoppas såklart att det slår om av sig själv imon eller onsdag! Hur går det för dig? Har den officiella testdagen varit än?:) 
  • Jennie1987

Äääääntligen ska vi få komma på det första mötet på rmc! Jag ringde idag och kunde fått en tid redan imorgon! Dessvärre har jag provskrivning just imorgon, men vi fick tid på måndag! Känns så härligt! Jag hade nästan gett upp tanken på att vi skulle få en tid innan jul. Vi ska träffa Karin Gunnarsdotter, någon som haft henne och vad tyckte ni i så fall?

Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017