• S91

Ivf rmc linköping hösten 2017

Hoppar in här.

Började läsa er tråd häromdagen.

Fick samtal från Lkpg i tisdags efter remiss från gallerian (där många va er andra också tycks gå). Ska på första besöket på torsdag nästa vecka (21/12) och är sååå nervös.

Har med sambo försökt få barn i två år, dock bukopererad ggr flera som bebis och tonåring och har ev ådragits en sactosalpinx på höger äggledare och isåfall måste den opereras bort innan ivf. Har egentligen inget hinder annars men en operation är inte gynnsamt med all ärrvävnad som finns sedan tidigare operationer. Har inte lyckats med varken kalendernetoder eller stimulerande behandling med letrozol och äl-stickor. Verkar som om ivf är sista utvägen och så glad att några av er har lyckats, det ger hopp!

• S91
    8992 skrev 2017-12-15 13:37:14 följande:

Hur lång tid tog det från remiss till samtal/möte :)

Det tog cirka 2 1/2 månad från remiss till att de ringde ????
  • S91
    hanna8911 skrev 2017-12-15 17:55:24 följande:

Välkommen! Vi är en lite skara här som bor i jönköping men går på RMC i Linköping! Förstår att det är nervöst men du kommer känna dig väl omhändertagen så ingen fara! Vad jobbigt men ev op innan ivf, det hoppas vi du slipper!

Ja jag har förstått det, såg att du skulle den 20e men förstod inte om det för återinföring eller äggplock då? förlåt men orkar inte backa tillbaka i tråden och leta.. :)

Jag hoppas verkligen jag slipper op :/ inget jag vill gå igenom men måstes det så gör det ju..
  • S91
    hanna8911 skrev 2017-12-15 23:53:32 följande:

Ja på onsdag ska vi dit och sätta in vårt enda embryo i frysen sedan vårt första äggplock! Har stimulerats med letrozole och sedan tagit ovitrellen som är äggmognadsspruta så de släpper!

Håller tummarna för att du slipper operation!

Åh vad spännande, då håller jag alla tummar :)
  • S91
    waldesten16 skrev 2017-12-18 09:22:35 följande:

Är så ledsen för din skull. Vet att inga ord kan göra det bättre. Tänker på dig. Ta hand om dig!

Finns nog inga ord som hjälper i ditt läge.. så hemskt ledsen för dig/er.. ta hand om er och samla styrka till nästa gång!
  • S91
    Joey1981 skrev 2017-12-18 09:18:39 följande:

Jag blöder än

Nu måste jag vänta två menscykel innan vi får försöka igen

Finns nog inga ord som hjälper i ditt läge.. så hemskt ledsen för dig/er.. ta hand om er och samla styrka till nästa gång!
  • S91
    waldesten16 skrev 2017-12-18 06:23:07 följande:

hej och välkommen hit! Härligt att ni får in ett besök innan jul :)

Tråkigt med dina tidigare operationer. Är det Linköping som bestämmer om det måste opererar bort innan ivf?

Ja det känns både kul och otroligt läskigt med allt som potentiellt kan misslyckas..

ja det är Linköping som bestämmer om op. Normalt sätt riskerar man inte utan opererar vid sactosalpinx vad jag förstår. Men det är lite mer komplicerat i mitt fall och jag hoppas att man kan fastställa om det är en sactosalpinx eller inte på annat sätt än att operera. När gallerian gjorde kontraströntgen så verkade det finnas passage även i höger äggledare så jag hoppas verkligen att det går ändå... :)
  • S91
    waldesten16 skrev 2017-12-19 17:13:28 följande:

Har nu varit på mitt första vul v7 6+0 och fick då se att graviditeten satt rätt och kan andas ut att det inte är utomkveds. Fick även se ett litet hjärta picka ???? blev så glad. Kan inte förstå att det är sant. Ska tillbaka den 4 jan för fortsatt koll. Ikväll ska jag bara njuta

Så glad för eran skull!! Stort grattis och hoppas ni kan njuta ordentligt nu och koppla av lite mer :) när blir nästa ul??

För mig gick det bra, hade Elisabet och hon trodde till 99% att det är sammanväxningar/ärr mer än en sactosalpinx så någon operation är inte aktuellt. Annars såg allting bra ut, som jag hade räknat på så börjar jag troligen blöda nästa vecka (då är det stängt på Rmc) och då ska jag först stimuleras med provera för att cykeln inte ska bli lång (kan ha upp till 50 dagars cykler när jag inte stimuleras). Sen skall jag vänta på nästa mens innan vi börjar stimulera med menopur (dag 5) och orgalutran efter det.

Känns bra men i och med att jag aldrig varit gravid alls så är jag fortfarande orolig att det inte kommer funka...
  • S91
    hanna8911 skrev 2017-12-20 17:00:11 följande:

Nu är min återföring gjord! Gick supersmidigt! Blaston hade börjar krypa ur sitt skal som de sa så nu hoppas vi denna vill stanna hos oss!

Åh vad roligt!

Nu håller vi alla tummarna att allt går vägen :)
  • S91
    waldesten16 skrev 2017-12-22 06:24:45 följande:

Jag ska träffa barnmorskan den 29/12 för ett första samtal på MVC och sedan har jag vul den 4/1 på gallerian.

Elisabeth är väldigt bra och kan sin sak. Jag kan också har långa cyklar så jag har har ofta kört med provera med. Förstår din oro men för de flesta andra så funkar det, så försök gå in med positiv inställning :)

men ett råd som jag kan ge dig är att tiden med sprutor och väntan när ni börjar med ivf är påfrestande och ingen dans på rosor. Bättre att vara inställd på det så man inte får en chock. Men det gäller att stärka sig själv och kunna kämpa vidare om man stöter på patrull. jag tycker det har hjälpt att skriva här och höra hur andra tänker.

Det låter så spännande! Hoppas vi snart är där också (:

Ja jag vet att statistiken är på våran sida men man är ändå orolig att äggen inte ska fästa osv. Man har ju läst mycket och ibland kanske fukoserat lite väl mycket på det negativa..

jag tycker det har räckt med känslosvall redan nu så vi får väl se om min stackars sambo orkar med mig på hormoner också haha.

Har du ätit folsyra som dom rekommenderar?

Det som jag tycker ska bli väldigt jobbigt är att man inte får träna under behandlingen.. :(
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017