waldesten16 skrev 2017-08-03 18:21:39 följande:
Vår remiss kom fram den 6 mars och vi hade vårt första samtal i slutet på maj. Hade jag inte ringt och stött på hade det dröjt längre innan vi fick komma. Påpekade flera gånger om vårdgarantin och tillslut funkade det.
Eftersom de hade semesterstängt och vart jag befann mig i min cykel bestämdes det att jag skulle börja med sprutorna med mensen i juli.
I morgon är det dags för äggplock. Jag har inte så ont mest öm och illamående. Tråkigt för er hanna8911 hoppas att det visar fler på vul i morgon. Just nu känner jag mig mest ledsen och besviken. Tycker inte de har förklarat tillräckligt bra vad som händer nu när det inte blir någon ET utan att allt går till frysen. Livrädd att det inte finns några ägg i morgon eller att de kommer överleva frysen. Eftersom jag inte gick ta overielle så är jag orolig att blåsorna inte blivit tillräckligt stora och det påverkar resultatet och ett försök försvinner på detta.
Mycket tankar just nu. Vågar inte hoppas på för mycket, bröt ihop i onsdags när de berättade att det inte blir någon ET. Varken läkaren eller ssk kunde trösta mig. Tror jag kommer bli ledsen i morgon med. Det är så mycket känslor efter alla år av försök och misslyckanden.
Skulle vara väldigt skönt om vi kunde följas åt och jämföra upplevelser med varandra ????
Usch jag förstår att det måste pendla väldigt i känslorna att gå igenom detta!
Jag hoppas att äggplocket går bra imorgon och att äggen är starka och fina och klarar nedfrysning jättebra! Du ska se att nåt av alla dina ägg är perfekta! Det bestämmer vi nu tycker jag!
Varför är det så att du måste vänta två månader på återförande?
Okej, tack för svar om väntetid! Då får man hålla koll så inte tiden drar iväg sen och kanske ringa och ligga på lite. Är vårdgarantin 3 månader?
Håller tummarna stenhårt för dig imorgon! Heja äggen!!!