• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-08-19 14:15:47 följande:

Hej!

Man känner sig så ensam i detta fast jag vet att vi inte är d. Skönt och läsa att ni/vi är flera. Tankarna snurrar ju konstant????

Vi var på RMC Linköping igår för äggplock.

Sju äggblåsor men bara 5 ägg.

Hoppas innerligt att de blivit befruktade. Hoppar högt varje gång det ringer i mobilen.

Vi har försökt i 3 år, blivit gravida 2ggr men båda slutade i utomkvedshavandeskap????

Så inga äggledare kvar, remiss skickades i slutet av maj. Fick tid slutet av augusti o , fick det korta protokollet. Mådde piss sista veckan men håller tummarna att det går bra??????????

Vad jobbigt för er med utomkvedshavandeskap...men då håller vi alla tummar som går för att det ska gå denna gång!!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-08-17 20:38:57 följande:
    Jag förstår det. Hade själv också varit knäckt så ta den tid du behöver! Okej men då har de ändå tänkt till och kommit med en annan strategi. Nu måste det funka!! Jag måste precis som du vänta en cykel och kommersen börja i september också. Vet ännu inte hur de tänker kring mig, om det istället blir långa protokollet eller om de endast ska höja menopurdosen. Väntar nu på att mensen ska komma så ska jag ringa dem på måndag och höra. De ringade iallafall idag och berättade att mitt progesteronprov var bra på 44 vilket tyder på att jag hade äl nu i denna cykel! Något positivt iallafall!
    Hoppas din mens har kommit nu och att de har en bra plan för er. Läste någonstans att menopuren skulle vara svårare att ta en Gonal F, tycker du att de sprutorna är jobbiga. Själv hade jag inga problem med Gonal F men gillade inte orgalutranen, tyckte den nålen var så trubbig.

Det är skönt att få höra lite positiva nyheter, bra att ägglossningen fungerar! :)

Har du berättat för din chef att du gör ivf? Jag har inte berättat något för mina kollegor eller chef. Förar gången hade jag semester så då var det inga problem med alla besök i Linköping. Men denna gången vet jag inte hur jag ska lösa det. Vill inte berätta något på jobbet av den anledningen att jag inte vill bli borträknad från arbetsuppgifter.
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-08-19 14:15:47 följande:

Hej!

Man känner sig så ensam i detta fast jag vet att vi inte är d. Skönt och läsa att ni/vi är flera. Tankarna snurrar ju konstant????

Vi var på RMC Linköping igår för äggplock.

Sju äggblåsor men bara 5 ägg.

Hoppas innerligt att de blivit befruktade. Hoppar högt varje gång det ringer i mobilen.

Vi har försökt i 3 år, blivit gravida 2ggr men båda slutade i utomkvedshavandeskap????

Så inga äggledare kvar, remiss skickades i slutet av maj. Fick tid slutet av augusti o , fick det korta protokollet. Mådde piss sista veckan men håller tummarna att det går bra??????????

Grattis till fem ägg, hoppas flera av dem blir befruktade :)Håller tummarna!!

Har själv haft utomkveds en gång, men jag hade turen att få ha kvar mina äggledare. Inget roligt tillstånd.

Vilka sprutor har du använt denna gången? Sa läkaren vid ultraljudet innan hur många äggblåsor du hade som är tillräckligt stora? Hur många dagar fick du ta sprutorna?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-08-21 06:52:45 följande:

Hoppas din mens har kommit nu och att de har en bra plan för er. Läste någonstans att menopuren skulle vara svårare att ta en Gonal F, tycker du att de sprutorna är jobbiga. Själv hade jag inga problem med Gonal F men gillade inte orgalutranen, tyckte den nålen var så trubbig.

Det är skönt att få höra lite positiva nyheter, bra att ägglossningen fungerar! :)

Har du berättat för din chef att du gör ivf? Jag har inte berättat något för mina kollegor eller chef. Förar gången hade jag semester så då var det inga problem med alla besök i Linköping. Men denna gången vet jag inte hur jag ska lösa det. Vill inte berätta något på jobbet av den anledningen att jag inte vill bli borträknad från arbetsuppgifter.

Ja nu har den kommit igång igen! Ringde RMC men de ville ha ett grantestare först innan de fortsatte så får ringa tillbaka imorgon igen. Jag upplevde inte Menopuren svår! Är dock sjuksköterska så van att dra upp läkemedel...men man blandar den bara och sen drar man upp den mängden man ska ha varje kväll. Sprutan är jättebra, tunn och vass! Tyckte med att orgalitranen var trubbig i nålen, men det sa de på RMC att den var!

Ja jag har berättat, i och med att vi inte bor i Linköping och har en bit att åka så kommer jag behöva vara ledig från jobbet. De måste ersätta mig så därav kände jag att jag behövde säga något! Känns ganska skönt för de är stöttande och mår man inte bra någon dag så kan man säga det! Men jag förstår din problematik. Man vill inte bli särbehandlad för att man förhoppningsvis snart ska ha barn!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-08-21 08:55:21 följande:
    Ja nu har den kommit igång igen! Ringde RMC men de ville ha ett grantestare först innan de fortsatte så får ringa tillbaka imorgon igen. Jag upplevde inte Menopuren svår! Är dock sjuksköterska så van att dra upp läkemedel...men man blandar den bara och sen drar man upp den mängden man ska ha varje kväll. Sprutan är jättebra, tunn och vass! Tyckte med att orgalitranen var trubbig i nålen, men det sa de på RMC att den var!

Ja jag har berättat, i och med att vi inte bor i Linköping och har en bit att åka så kommer jag behöva vara ledig från jobbet. De måste ersätta mig så därav kände jag att jag behövde säga något! Känns ganska skönt för de är stöttande och mår man inte bra någon dag så kan man säga det! Men jag förstår din problematik. Man vill inte bli särbehandlad för att man förhoppningsvis snart ska ha barn!
    Hur gick det idag med samtalet? Fick du någon bra planering för nästa steg?
    Vill att tiden ska gå fortare nu, så man får påbörja nästa omgång

Jag pendlar från jkpg till Linköping, så det är ca 1,5 tim enkel resväg. Så det är samma för mig att jag behöver ta ledigt hela dagen. Förra gången hade min klinik semesterstängt så då fick jag åka för alla kontroller dit. Denna gången kan jag göra ultraljuden här i jkpg. Men det lutar till att jag måste berätta för chefen, vet inte annars hur jag ska ta ledigt. Vet att jag inte kommer bli beviljad semester, i värsta fall får jag dra en rövare och sjukskriva mig.
  • Jennie1987

Hej på er tjejer!

Hoppas att ni håller modet uppe och orkar fortsätta kämpa trots jobbiga motgångar.

Men låt det också få ta tid att komma upp till ytan igen, vet själv efter alla misslyckade (inte ivf) försök hur nedtryckt man kan känna sig.

Förhoppningsvis kommer det vara värt det, när vi väl sitter där med våra barn.

Jag undrar hur det var för er, när ni tagit alla era prover osv. Var ni tvugna att vänta på svaret på proverna eller skickades remissen bara efter att ni lämnat alla prover.

Tycker tiden bara går. Ska lämna mina sista prov på fredag, och ska givetvis fråga dom då hur det funkar. Men tänkte hur det varit för er?

Jag pluggar just nu och har berättat för min lärare om ivf planerna. Kände att jag ville att hon skulle veta om det, för kommer ju missa en del dagar.

Men hade nog varit svårare om jag jobbat på mitt jobb.

Ta hand om er!

• hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-08-22 13:33:53 följande:

Hur gick det idag med samtalet? Fick du någon bra planering för nästa steg?

Vill att tiden ska gå fortare nu, så man får påbörja nästa omgång

Jag pendlar från jkpg till Linköping, så det är ca 1,5 tim enkel resväg. Så det är samma för mig att jag behöver ta ledigt hela dagen. Förra gången hade min klinik semesterstängt så då fick jag åka för alla kontroller dit. Denna gången kan jag göra ultraljuden här i jkpg. Men det lutar till att jag måste berätta för chefen, vet inte annars hur jag ska ta ledigt. Vet att jag inte kommer bli beviljad semester, i värsta fall får jag dra en rövare och sjukskriva mig.

Bor också i jkpg så förstår dig! Gjorde precis samma sak då Gallerian, som jag får på, var stängt i somras men nu har de öppnat så då slipper jag åka! Ja man kan ju alltid dra en rövare om du inte känner för att berätta! Helt okej tycker jag!! Ska ringa imorgon då telekön var full idag' återkommer!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-08-22 22:05:52 följande:

Hej på er tjejer!

Hoppas att ni håller modet uppe och orkar fortsätta kämpa trots jobbiga motgångar.

Men låt det också få ta tid att komma upp till ytan igen, vet själv efter alla misslyckade (inte ivf) försök hur nedtryckt man kan känna sig.

Förhoppningsvis kommer det vara värt det, när vi väl sitter där med våra barn.

Jag undrar hur det var för er, när ni tagit alla era prover osv. Var ni tvugna att vänta på svaret på proverna eller skickades remissen bara efter att ni lämnat alla prover.

Tycker tiden bara går. Ska lämna mina sista prov på fredag, och ska givetvis fråga dom då hur det funkar. Men tänkte hur det varit för er?

Jag pluggar just nu och har berättat för min lärare om ivf planerna. Kände att jag ville att hon skulle veta om det, för kommer ju missa en del dagar.

Men hade nog varit svårare om jag jobbat på mitt jobb.

Ta hand om er!

Håller med dig! Vissa dagar kommer allt bara över mig och jag tillåter mig att gråta och vara ledsen! Oftast brukar det kännas mycket bättre efter! Jag gjorde förser utredning och fick vänta på svaren sen testade vi letrozole i 3 månader innan det bestämdes kring ivf! Har ju varit mycket väntan tyvärr genom hela processen! Men hoppas allt går snabbare för dig! Det är ju en bra tid att komma igång med allt nu!
  • hanna8911

Nu har jag varit i kontakt med lkpg igen! Blir det långa protokollet denna gång så börjar med nässpray den 8:e sept! Lite segt med det långa men förhoppningsvis blir det några ägg denna gång! Det jobbiga känns som att spray då man måste spraya exakt var 8:e timme, jobbar inom vården så är ju oregelbundna tider med...men det löser sig!

• Jennie1987
    hanna8911 skrev 2017-08-23 11:25:33 följande:

Nu har jag varit i kontakt med lkpg igen! Blir det långa protokollet denna gång så börjar med nässpray den 8:e sept! Lite segt med det långa men förhoppningsvis blir det några ägg denna gång! Det jobbiga känns som att spray då man måste spraya exakt var 8:e timme, jobbar inom vården så är ju oregelbundna tider med...men det löser sig!

Åh hoppas verkligen att det är det som krävs för att det ska lyckad för er!

Förstår att det kan va jobbigt att ta nässpray var 8:e timme, men hoppas du hittar ett sätt som funkar.

Jag bor också i Jönköping , eller ja, i Huskvarna.

På fredag ska vi lämna våra infektionsprov... Sen antar jag att vi måste vänta på svar på dom innan remissen skickas, men sen är vi kanske på banan ialla fall, och väntetiden till Linköping kan börja.

Har pratat med dom där och dom sa att dom håller vårdgarantin så kanske hinner vi få komma på ett första besök i år....
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017