hanna8911 skrev 2017-08-29 22:54:17 följande:
Det är så att det är landstinget som betalar våra ivfförsök och därav måste remissen först gå till dem för ett godkännande och sedanskivkas vidare till lkpg! Men om bara Maya skickar iväg den fort så tar det nog inte lång tid för ryhov att skicka den vidare! Det går att se om du loggar in på 1177.se när ryhov har mottagit din remiss och när de skickar den vidare! För min del var bromsklossen att gallerians läkare var lite seg på att skicka vidare till ryhov! När den väl mottogs så tig det bara en dag sen var den i Linköping! Du kan även ringa Linköping sen och höra när de mottagit remissen så kan man räkna ut när man senast får komma dit (3 månader)!
Åh tusen tack för att du berättade detta! Låter iofs "logiskt" med tanke på att landstinget betalar, men jag har aldrig tänkt så långt. Tänkte att det liksom är Linköping som "godkänner" allt, visste inte att remissen behövde mellanlanda på Ryhov. Känns lugnare nu efter ditt svar och jättesnällt att du berättade det här om 1177, så bra att man kan ha lite koll där med sen!
Vad konstig jag känner mig som känner mig såhär "stressad och ivrig". Vi har försökt få barn i ca 9 år, och nu har vi bara månader kvar till ivf (förhoppningsvis), så jag tycker att jag borde kunna det här med is i magen. Detta är ju liksom ingenting jämfört med alla år vi längtat! Men det är precis som att man ser målet där framme och vill bara dit nu nu nu!
Vet ju inte ens om ivf kommer funka, kan ju bara hoppas. Men känns skönt att få göra något ialla fall!