• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • Jennie1987

Nu är spolningen gjord. Inga stopp, men lite öm ändå i magen.

Remissen om ivf skickas DENNA veckan! Så galet glad!

Alla prover på mig har sett bra ut. Så nu siktar vi framåt !

• waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-09-18 10:21:50 följande:

Nu är spolningen gjord. Inga stopp, men lite öm ändå i magen.

Remissen om ivf skickas DENNA veckan! Så galet glad!

Alla prover på mig har sett bra ut. Så nu siktar vi framåt !

Åh va härligt att höra :)

Nu håller vi tummarna att det går fort med remissen, Hoppas hoppas!
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2017-09-18 13:06:04 följande:

Åh va härligt att höra :)

Nu håller vi tummarna att det går fort med remissen, Hoppas hoppas!

Tack snälla!

Min gyn sa att Linköping sagt att det tar i snitt 2 månader från att dom fått remissen till att man får komma på ett första besök. Känns helt fantastiskt att vi ialla fall kommer få åka dit en gång innan detta året är slut, även om vi kanske inte hinner göra vårt första försök i år. Men att bollen nu är såpass mycket i rullning betyder såå mycket för oss!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-09-18 15:08:52 följande:

Tack snälla!

Min gyn sa att Linköping sagt att det tar i snitt 2 månader från att dom fått remissen till att man får komma på ett första besök. Känns helt fantastiskt att vi ialla fall kommer få åka dit en gång innan detta året är slut, även om vi kanske inte hinner göra vårt första försök i år. Men att bollen nu är såpass mycket i rullning betyder såå mycket för oss!

Vad roligt att höra!! Nu håller vi tummarna för att ni snart får komma dit!!
  • waldesten16

Har precis varit på vul hos Gallerian för att se hur jag svarar på menopuren och det blev inget roligt alls. Från att förra gången med Gonal F var överstimulerad med närmare 60 äggblåsor till att det inte har hänt något mer än att två äggblåsor är ca 10 mm. Hade cirka 35 stycken som var små, som de trodde inte kommer växa något mer utan mer ligger och stör stimuleringen. Slemhinnan var inte heller tillräckligt tjock.

Blir så ledsen varför kan det inte bara vara enkelt. De trodde att RMC Linköping kommer besluta om doshöjning och fler sprutdagar. Jag tillhör tydligen skaran med kvinnor som är svår att välja dos på. Nu får jag vänta tills de ringer i morgon och berättar om fortsatt behandling.

• hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-19 09:11:59 följande:

Har precis varit på vul hos Gallerian för att se hur jag svarar på menopuren och det blev inget roligt alls. Från att förra gången med Gonal F var överstimulerad med närmare 60 äggblåsor till att det inte har hänt något mer än att två äggblåsor är ca 10 mm. Hade cirka 35 stycken som var små, som de trodde inte kommer växa något mer utan mer ligger och stör stimuleringen. Slemhinnan var inte heller tillräckligt tjock.

Blir så ledsen varför kan det inte bara vara enkelt. De trodde att RMC Linköping kommer besluta om doshöjning och fler sprutdagar. Jag tillhör tydligen skaran med kvinnor som är svår att välja dos på. Nu får jag vänta tills de ringer i morgon och berättar om fortsatt behandling.

Men nej!! Hur kan det vara så svårt! Vad ledsen jag blir! Hoppas hoppas nu då att de höjer din dos och att några av de andra blåsorna växer på sig! Kunde de ge någon förklaringn till varför du är så svårinställd?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-09-19 09:22:26 följande:
    Men nej!! Hur kan det vara så svårt! Vad ledsen jag blir! Hoppas hoppas nu då att de höjer din dos och att några av de andra blåsorna växer på sig! Kunde de ge någon förklaringn till varför du är så svårinställd?
    tyvärr kan det inte det. Jag har en hög äggreserv vilket gör att mina "små äggblåsor" stör stimuleringen för att de växer men inte tillräckligt så de utvecklas till den storleken som behövs. De sa bara att vissa kvinnor är det svårt att stimulera för de aldrig riktigt vet hur man kommer svara på behandlingen.

De sa återigen att det är väldigt sällsynt det jag var med på förra behandlingen att det inte blev några ägg alls. När jag var uppe på äggplocket tyckte jag de sa att de hade tömt 20 ägg blåsor men nu läste de ur journalen och det var 40 äggblåsor som var tomma. Han bara beklagade att det blir så här för mig.

Hur går det för dig? Ska du börja med sprutor snart?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-19 09:31:49 följande:

tyvärr kan det inte det. Jag har en hög äggreserv vilket gör att mina "små äggblåsor" stör stimuleringen för att de växer men inte tillräckligt så de utvecklas till den storleken som behövs. De sa bara att vissa kvinnor är det svårt att stimulera för de aldrig riktigt vet hur man kommer svara på behandlingen.

De sa återigen att det är väldigt sällsynt det jag var med på förra behandlingen att det inte blev några ägg alls. När jag var uppe på äggplocket tyckte jag de sa att de hade tömt 20 ägg blåsor men nu läste de ur journalen och det var 40 äggblåsor som var tomma. Han bara beklagade att det blir så här för mig.

Hur går det för dig? Ska du börja med sprutor snart?

Okej. Men då hoppas jag att de höjer din dos imorgon och att småblåsorna växer till sig med! Måste tänka positivt, annars går man ju under i allt det här!

För mig går det okej. Idag har varit en dålig dag med konstant huvudvärk som jag tror beror på sprayet. Mensen är på g, kommer antagligen imorgon eller övermorgon sen är det vul och prover på måndag och sen hoppas jag att jag får börja med sprutorna nästa vecka kanske! Men försöker inte ha för höga förhoppningar kring något just nu...
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-09-19 22:36:59 följande:
    Okej. Men då hoppas jag att de höjer din dos imorgon och att småblåsorna växer till sig med! Måste tänka positivt, annars går man ju under i allt det här!

För mig går det okej. Idag har varit en dålig dag med konstant huvudvärk som jag tror beror på sprayet. Mensen är på g, kommer antagligen imorgon eller övermorgon sen är det vul och prover på måndag och sen hoppas jag att jag får börja med sprutorna nästa vecka kanske! Men försöker inte ha för höga förhoppningar kring något just nu...
    Yes, tänka positivt och se framåt inte analysera för mycket! Igår tog jag ut min frustration på gymmet och det kändes så skönt. Eftersom de har sagt att man inte ska träna under IVF endast promenader har jag inte gjort det sen jag började med sprutorna. Men eftersom det i princip inte fanns blåsor såg jag det som riskfritt. Mådde mycket bättre efter det.

Jobbigt med huvudvärk, hoppas den inte fortsätter varje dag nu. Håller tummarna för att mensen är på g och att allt ser bra ut på vul. Förstår din känsla ingen ide att våga hoppas på för mycket, bättre att bli glatt överraskad istället.
  • Jennie1987

Hej fina kämpar!

Gör ni den "långa" eller "korta" behandlingen av ivf? Ser att några av er skrivit om nässpray och antar då att det är den "långa"?

Är det någon som vet/vill förklara varför man får göra den ena eller den andra?

Kram till er!

Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017