waldesten16 skrev 2017-10-04 15:49:46 följande:
Så nu är jag hemkommen från linköping med sällskap i livmodern. Helt galet egentligen det har inte riktigt sjunkit in ännu. Kom dit och fick byta om till sjukhusrock o dessa långa strumpor. Dröjde inte länge innan ssk kom och hämtade mig och vi gick till salen
Fick sussane som läkare som meddelade att 12 ägg hade blivit befruktade och att alla hittills ser ut som toppkvalitet. Blev så glad att, kändes skönt o vara att någon antagligen kommer överleva till frysen. Sen var det dags för undersökning mina äggstockar var över 7 cm stora och hade vätska i buken. Vi pratade om att det var viktigt att jag lyssnade på kroppens signaler om vi gör en återföring eftersom jag är överstimulerad. Mitt hjärta slog så snabbt när jag trodde hon skulle neka mig återföring. Men jag lovade dyrr o heligt att vara uppmärksam. Sen gick det ganska fort fick se på skärmen när det placerades i livmodern och sen var det klart. Var ute på 45 min. Har testdag den 23 oktober!
Stort grattis till dig! Nu är du ruvare!!! Hoppas vätskan i buken försvinner och att lilla ägget vill stanna!! Spännande!!
Jag har nytt ul imorgon och nya prover. RMC ringer väl på fredag sen men man får ju ändå se lite imorgon hur det ser ut på ul! Känner mer i magen idag men de gjorde jag även förra gången och då blev det bara ett ägg så vet inte... ja det blir på ryhov imorgon med! Så dumt att de skulle ha stängt just den här veckan!