• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-04 07:52:21 följande:

Det var jag som skrev fel igår, tittade på min spruta nu och har samma som dig 150 och streck och sedan 225. Förstår att det är förvirrande. Jag tog strecket efter 150 som 175, använde det som riktlinje när jag sprutade. Inser nu att jag har sprutat för mycket. Så jag förstår din osäkerhet, märkligt att de anger 200. Inte lätt att mäta det.

Pratade med dem nu och de hade sagt fel, skulle vara 225! Tur för mig att jag tog det igår för antog att de hade fel! Och tur att du har tagit lite mer för det funkade ju på dig!! Stort lycka till idag!! Kram!
  • waldesten16

Så nu är jag hemkommen från linköping med sällskap i livmodern. Helt galet egentligen det har inte riktigt sjunkit in ännu. Kom dit och fick byta om till sjukhusrock o dessa långa strumpor. Dröjde inte länge innan ssk kom och hämtade mig och vi gick till salen

Fick sussane som läkare som meddelade att 12 ägg hade blivit befruktade och att alla hittills ser ut som toppkvalitet. Blev så glad att, kändes skönt o vara att någon antagligen kommer överleva till frysen. Sen var det dags för undersökning mina äggstockar var över 7 cm stora och hade vätska i buken. Vi pratade om att det var viktigt att jag lyssnade på kroppens signaler om vi gör en återföring eftersom jag är överstimulerad. Mitt hjärta slog så snabbt när jag trodde hon skulle neka mig återföring. Men jag lovade dyrr o heligt att vara uppmärksam. Sen gick det ganska fort fick se på skärmen när det placerades i livmodern och sen var det klart. Var ute på 45 min. Har testdag den 23 oktober!

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-04 08:33:07 följande:

Pratade med dem nu och de hade sagt fel, skulle vara 225! Tur för mig att jag tog det igår för antog att de hade fel! Och tur att du har tagit lite mer för det funkade ju på dig!! Stort lycka till idag!! Kram!

Hoppas det blir ett bra vul för dig i morgon?

Är det på Ryhov du får gå denna gången med?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-04 15:49:46 följande:

Så nu är jag hemkommen från linköping med sällskap i livmodern. Helt galet egentligen det har inte riktigt sjunkit in ännu. Kom dit och fick byta om till sjukhusrock o dessa långa strumpor. Dröjde inte länge innan ssk kom och hämtade mig och vi gick till salen

Fick sussane som läkare som meddelade att 12 ägg hade blivit befruktade och att alla hittills ser ut som toppkvalitet. Blev så glad att, kändes skönt o vara att någon antagligen kommer överleva till frysen. Sen var det dags för undersökning mina äggstockar var över 7 cm stora och hade vätska i buken. Vi pratade om att det var viktigt att jag lyssnade på kroppens signaler om vi gör en återföring eftersom jag är överstimulerad. Mitt hjärta slog så snabbt när jag trodde hon skulle neka mig återföring. Men jag lovade dyrr o heligt att vara uppmärksam. Sen gick det ganska fort fick se på skärmen när det placerades i livmodern och sen var det klart. Var ute på 45 min. Har testdag den 23 oktober!

Stort grattis till dig! Nu är du ruvare!!! Hoppas vätskan i buken försvinner och att lilla ägget vill stanna!! Spännande!!

Jag har nytt ul imorgon och nya prover. RMC ringer väl på fredag sen men man får ju ändå se lite imorgon hur det ser ut på ul! Känner mer i magen idag men de gjorde jag även förra gången och då blev det bara ett ägg så vet inte... ja det blir på ryhov imorgon med! Så dumt att de skulle ha stängt just den här veckan!
  • Jennie1987

Åh så mycket spännande ni har varit med om sen jag var inne här sist ! Så roligt!

Idag pratade jag med rmc igen, och remissen kom till dom i tisdags, så nu börjar väntan.

Jag frågade om hur länge det kan dröja till ett första möte, såklart inom 3 månader, men hon sa att vi kunde räkna med kortare tid än så, Så himla härligt! Äntligen är det "på gång"! Vi är inne i systemet och allt kan hända, så känns det nu :)

Lyckospark till er!!

• hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-10-05 14:12:45 följande:

Åh så mycket spännande ni har varit med om sen jag var inne här sist ! Så roligt!

Idag pratade jag med rmc igen, och remissen kom till dom i tisdags, så nu börjar väntan.

Jag frågade om hur länge det kan dröja till ett första möte, såklart inom 3 månader, men hon sa att vi kunde räkna med kortare tid än så, Så himla härligt! Äntligen är det "på gång"! Vi är inne i systemet och allt kan hända, så känns det nu :)

Lyckospark till er!!

Vad roligt för er!! Då lär ni få komma dit innan årsskiftet! Skönt för er!!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-04 16:24:57 följande:
    Stort grattis till dig! Nu är du ruvare!!! Hoppas vätskan i buken försvinner och att lilla ägget vill stanna!! Spännande!!

Jag har nytt ul imorgon och nya prover. RMC ringer väl på fredag sen men man får ju ändå se lite imorgon hur det ser ut på ul! Känner mer i magen idag men de gjorde jag även förra gången och då blev det bara ett ägg så vet inte... ja det blir på ryhov imorgon med! Så dumt att de skulle ha stängt just den här veckan!
    Hur har det gått på vul? Har blåsorna växt något? Hoppas hoppas hoppas.
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-10-05 14:12:45 följande:

Lyckospark till er!!

Åh va roligt! Hoppas det går fort nu tills ni får en tid. Snart är det dags även för dig :)
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-06 06:53:17 följande:

Hur har det gått på vul? Har blåsorna växt något? Hoppas hoppas hoppas.

Igår var 2 st 13 mm sen fanns det några stycken på 10mm! Så idag ringde de och sänkte dosen lite. Östradiolet hade gått från 370 i måndags till 2100 igår så det verkar vara på g! Verkar vara precis som för dig denna gången, lite seg i starten innan de växer bara! Ska till gallerian igen på måndag för vul så då hoppas jag verkligen att det finns flera större!
  • Joey1981

Hej igen!

Roligt och läsa att det går framåt för er här

Jag har fått vänta en cykel, ska testa ägglossningtest imorgon bitti. Håller tummarna att våra frusna ägg klarar sig och det blir återföring nästa vecka.

Väntan har varit jobbig och jag har inte orkat läsa något här. Därav frånvaron, hoppas ni förstår.

Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017